Toon posts:

Philips DVDRW-824P 4x@8x?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met bovenstaande 8x dvd+ brander wil ik testen of de 4x schijfes van Platinum op 8x te branden zijn. Heeft iemand dit getest, en hoe krijg ik Nero zo ver dat hij brandt op 8-speed i.p.v. 4-speed?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 14:51:
Met bovenstaande 8x dvd+ brander wil ik testen of de 4x schijfes van Platinum op 8x te branden zijn. Heeft iemand dit getest, en hoe krijg ik Nero zo ver dat hij brandt op 8-speed i.p.v. 4-speed?
Nero checkt vaak hoe hard hij kan fikken. Zo heb ik schijfjes (2,4x) die hij gewoon fikt op 4x B) .

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:30

nexhil

BAM!

-

[ Voor 100% gewijzigd door nexhil op 23-02-2004 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 14:57:
[...]

Nero checkt vaak hoe hard hij kan fikken. Zo heb ik schijfjes (2,4x) die hij gewoon fikt op 4x B) .
Ja, Nero' s check laat niet sneller dan 4x toe, maar hoe omzeil ik die?
Eigenwijs als ik ben wil ik branden op 8-speed op een 4-speed schijffie.
Of heb ik daar een ander proggie voor nodig?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 17:52 ]

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Als er maximaal 4x staat is dit geen uitvinding van nero maar van je brander. Die kijkt naar het schijfje, en bepaalt dan op welke snelheid je mag branden. Branden op een hogere snelheid zal hoogstwaarschijnlijk leiden tot een schijfje dat je mag weggooien wegens niet leesbaar. Als je brander sneller wil dan op het schijfje staat, dan zal ie weten hoe dit te doen, en dan is het wel OK.

Dus: laat je brander kiezen en pas het niet aan.

[ Voor 22% gewijzigd door Angels2 op 23-02-2004 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Angels2 schreef op 23 februari 2004 @ 19:40:
Als er maximaal 4x staat is dit geen uitvinding van nero maar van je brander. Die kijkt naar het schijfje, en bepaalt dan op welke snelheid je mag branden. Branden op een hogere snelheid zal hoogstwaarschijnlijk leiden tot een schijfje dat je mag weggooien wegens niet leesbaar. Als je brander sneller wil dan op het schijfje staat, dan zal ie weten hoe dit te doen, en dan is het wel OK.

Dus: laat je brander kiezen en pas het niet aan.
Die keuze wil ik nou juist zelf maken. Veel branders kunnen wel degelijk 8x burnen op 4x schijfjes. Maar ik moet dus wachten op getweakte firmware ?? Geen andere ideeën ?

• Angels2
Er is geen getweakte firmware (die heb ik toch nog niet gezien).

Er zijn een aantal soorten 4x plaatjes die de 824 op 8x beschrijft. Je neemt beter die.

ik ben benieuwd naar de kwaliteit van de 4x plaatjes die je geforceerd naar 8x hebt terwijl je brander dit niet wou.....

Verwijderd

Topicstarter
ah... enig idee welke schijfjes wel 8x aan kunnen?
Dat is ook een optie natuurlijk ....

Verwijderd

Angels2 schreef op 23 februari 2004 @ 21:52:
Er is geen getweakte firmware (die heb ik toch nog niet gezien).

Er zijn een aantal soorten 4x plaatjes die de 824 op 8x beschrijft. Je neemt beter die.

ik ben benieuwd naar de kwaliteit van de 4x plaatjes die je geforceerd naar 8x hebt terwijl je brander dit niet wou.....
Ik denk dat er of errors opzitten of dat ze na enige tijd beginnen te weigeren. Niet voor niks zijn de dvd's op een max ingesteld (sos ook marketing) maar denk niet dat het super is. Net als bij cd's schijn je de beste cd's te krijgen bij 16x branden en op 40x branden mindere kwaliteit op langere duur (of dit bull-shit is weet ik niet, maar wel ergens gelezen)

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk kan de firmware niet bepalen hoe de dvd er over 1 jaar bij staat ...
Dat wil ik juist meenemen in mijn test.

Mijn vraag is : hoe laat ik een 4x schijf beschrijven op 8-speed, met welk proggie, of welke firmware ?? Welke schijfjes laten zich standaard als 8x fikken?

Niemand een idee?

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-03 10:54

FaceDown

Storende factor.

Als Nero aangeeft dat het niet kan, dan kan het IMO niet.

Ik kan zelf wel Platinums op 8x branden. (LiteOn 451s @ 851s). Deze hebben wel een Ricoh-dye terwijl iemand anders met dezelfde brander alleen 4x kon fikken met Platinums voorzien van een Ritek-dye dus misschien zit het verschil 'm daarin.

Groetjes, FaceDown.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:20
er zit toch een stukje ingebakken in lege DVD's en CD's waaraan de brander herkent hoe snel deze max gebrand kunnen worden?
Dus als Nero die informatie van de brander krijgt, dan zou het mogelijk moeten om het met Nero op een of andere manier te omzeilen.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-03 10:54

FaceDown

Storende factor.

FlowDesign schreef op 24 februari 2004 @ 01:54:
er zit toch een stukje ingebakken in lege DVD's en CD's waaraan de brander herkent hoe snel deze max gebrand kunnen worden?[..]
Dat lijkt me sterk. Want waarom 4X op een Platinum zetten als je in de data op die schijf zet dat ie op 8X gebrand kan worden?

Volgens mij checkt het brandprogramma gewoon hoe snel een schijf gebrand kan worden, en dat gebeurt niet door simpelweg een waarde uit te lezen die die eigenschap representeert.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Topicstarter
FlowDesign schreef op 24 februari 2004 @ 01:54:
er zit toch een stukje ingebakken in lege DVD's en CD's waaraan de brander herkent hoe snel deze max gebrand kunnen worden?
Dus als Nero die informatie van de brander krijgt, dan zou het mogelijk moeten om het met Nero op een of andere manier te omzeilen.
Precies .... het risico van een onderzetter bakken is ingecalculeerd, maar het moet dus wel kunnen, het lijkt een firmware issue.

Iemand goeie ideeën ??

:P

• Angels2
Het systeem is het volgende: op je +R plaat (ook op +RW) staat de ADIP info. Hierin staat wie de plaat gemaakt heeft en welke type het is. De brander (niet nero) leest dit uit en kijkt of ie deze plaat kent en welke de schrijfsnelheid is die bij deze plaat past volgens hem. Dat is de snelheid die je gaat ziet.

Kijk maar eens met http://dvdidentifier.cdfreaks.com naar wat er op je plaat staat. Hetgeen de auteur van dit goed programaatje laat zien is een echte 8x plaat: "PHILIPS-081-00".

Sommige branders (zoals deze Philips) ondersteunen een hogere brandsnelheid dan aangegeven (8x op een 4x plaat), maar ALLEEN als de firmware die bepaalde platen (normaal gezien Mitsubishi (MCC/MKM), Ricohjpn of Taiyo Yuden) herkent. In elk ander geval: vergeet het gewoon.

[ Voor 12% gewijzigd door Angels2 op 25-02-2004 20:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
FaceDown schreef op 24 februari 2004 @ 01:43:
Als Nero aangeeft dat het niet kan, dan kan het IMO niet.

Ik kan zelf wel Platinums op 8x branden. (LiteOn 451s @ 851s). Deze hebben wel een Ricoh-dye terwijl iemand anders met dezelfde brander alleen 4x kon fikken met Platinums voorzien van een Ritek-dye dus misschien zit het verschil 'm daarin.
Mijn Platinums hebben inderdaad ook een Ritek dye ...
Lastig dat je dat niet aan de buitenkant kunt zien.

Verwijderd

Topicstarter
Angels2 schreef op 24 februari 2004 @ 20:46:
Het systeem is het volgende: op je +R plaat (ook op +RW) staat de ADIP info. Hierin staat wie de plaat gemaakt heeft en welke type het is. De brander (niet nero) leest dit uit en kijkt of ie deze plaat kent en welke de schrijfsnelheid is die bij deze plaat past volgens hem. Dat is de snelheid die je gaat ziet.

Kijk maar eens met http://dvdidentifier.cdfreaks.com naar wat er op je plaat staat. Hetgeen de auteur van dit goed programaatje laat zien is een echte 8x plaat: "PHILIPS-081-00".

Sommige branders (zoals deze Philips) ondersteunen een hogere brandsnelheid dan aangegeven (8x op een 4x plaat), maar ALLEEN als de firmware die bepaalde platen (normaal gezien Mitsubishi (MCC/MKM), Ricohjpn of Taiyo Yuden) herkent. In elk ander geval: vergeet het gewoon.
Bedankt voor de info, Angels2 ...

Nu nog op zoek naar schijfjes die wel op 8x ondersteund worden ...
Pagina: 1