Ik heb mijn hd aangesloten op sata. Mijn computer vervolgens gestart, maar windows wil mijn hd niet herkennen. Ook bij de hardware detectie wil hij de hd op de sata niet herkennen. Zou het probleem zich kunnen voordoen in de bios?
Kijk voor de verandering eens in apparaatbeheer, Windows wil nog wel eens drivertjes van de fabrikant nodig hebben voor S-ATA schijven
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Je zult wel de drivers voor SATA moeten installeren, want standaard herkent Windows niet altijd SATA schijven
[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 23-02-2004 14:42 ]
The devil is in the details.
In apparatenbeheer staat dat Intel Ultra Ata. Ik neem aan dat dat niet goed is dan.-DomiNator- schreef op 23 februari 2004 @ 14:41:
Kijk voor de verandering eens in apparaatbeheer, Windows wil nog wel eens drivertjes van de fabrikant nodig hebben voor S-ATA schijven
Ik zou geen flauw idee hebben waar ik die drivers vandaan kan trekkenDecember schreef op 23 februari 2004 @ 14:41:
Je zult wel de drivers voor SATA moeten installeren, want standaard herkent Windows niet altijd SATA schijven
Verwijderd
fabrikant SATA controler, waarschijnlijk van je Mobo. Hoogst waarschijnlijk heb je ook een CD bij de aanschaf van je Mobo of SATA controller gekregen waar de betreffende drivers opstaan.Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 14:44:
[...]
Ik zou geen flauw idee hebben waar ik die drivers vandaan kan trekken
Meestal staan ze op een diskette die bijgeleverd is bij de S-ATA controller (of van het moederbord als deze op het moederbord zit)
Zie je in apparaatbeheer er een uitroepteken o.i.d bijstaan?
Verder is het zo dat je een schijf eerst moet formatteren voordat je hem in de verkenner zult zien
Zie je in apparaatbeheer er een uitroepteken o.i.d bijstaan?
Verder is het zo dat je een schijf eerst moet formatteren voordat je hem in de verkenner zult zien
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Die kan je als het goed is van de chip leverancier van de SATA controller downloaden. Je moet dan wel weten van wie die SATA chip controller is. Dat vindt je wsl in de specificaties van je mobo.Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 14:44:
[...]
Ik zou geen flauw idee hebben waar ik die drivers vandaan kan trekken
Ik zou even bij de bios instellingen kijken, misschien heb je een optie om p-ata en s-ata in te schakelen.
Heb inmiddels in de bios gekeken en het een en ander aangepast. Nu wil alleen het probleem zich voor doen dat windows wel nieuwe hardware vind maar niet mijn hd. Hd komt overigens uit een andere pc en staat vol met mp3Gigadwerg schreef op 23 februari 2004 @ 14:48:
Ik zou even bij de bios instellingen kijken, misschien heb je een optie om p-ata en s-ata in te schakelen.
Heb inmiddels ook geconstateerd dat windows wel de serial ata poorten vind maar niet de harde schijf. Ik heb inmiddels de bios op verschiillende manieren geprobeerd, maar ook dat lukt niet. Ook heb ik de hd verschillende manieren gejumperd maar ook dit werkt niet. Op een of andere manier werkt het allemaal niet. Heeft iemand ervaring met serial ata??? Zo ja, kan iemand een aanwijzing geven. Ik loop een beetje spaak
Geef op z'n minst even aan welk moederbord je hebt want de startpost van je is wel extreem karig.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Heb je al bij je systeembeheer gekeken of ie daar bij staat? Dan kun je `m volgens mij importeren of activeren.
A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.
Je zegt niet dat je de driver al geinstalleerd hebt. Hij vind wel nieuwe hardware, maar hoe weet hij nou wat dat is als hij geen drivers heeft
Ik heb op dit moment Windows XP draaien op een Pentium 4 met 3,2 ghz en 1024 intern mb geheugen draaien. Drivers zijn geinstalleerd maar nog wil hij niets vinden. Ik heb een P4TSE moboleerling schreef op 24 februari 2004 @ 13:38:
Je zegt niet dat je de driver al geinstalleerd hebt. Hij vind wel nieuwe hardware, maar hoe weet hij nou wat dat is als hij geen drivers heeft![]()
Verwijderd
weet je zeker dat de schijf in NTFS of Fat 32 geformatteerd is, anders kan windows er idd weinig mee.
Zelf heb ik ook S-ATA en dat werkt bij mij prima. Heb je em op een raid controller zitten of niet, met de raidcontroller heb ik ook wel eens problemen met S-ATA.
Staat hij wel in het lijstje met schijven bij computerbeheer, dus
configuratiescherm -> systeembeheer -> computerbeheer -> schijfbeheer
Als ie daar bij staat moet er iets in je windows fout zitten, of dus als er een ander bestandssysteem op staat kun je em hier FAT 32 of NTFS formatteren
succes ermee
Zelf heb ik ook S-ATA en dat werkt bij mij prima. Heb je em op een raid controller zitten of niet, met de raidcontroller heb ik ook wel eens problemen met S-ATA.
Als ie daar bij staat moet er iets in je windows fout zitten, of dus als er een ander bestandssysteem op staat kun je em hier FAT 32 of NTFS formatteren
succes ermee
Het rare is juist dat als ik hem in de bios instel als sata only, dat hij de boot doet vanaf de sata hd. Dan vind windows hem wel. Maar als ik hem op gecombineert instel (de bios bedoel ik) met IDE en SATA dan wil hij alleen maar de IDE pakken en niet de SATA erbij. De schijf staat helemaal vol met MPS dus die hoef ik niet te formateren. Via IDE vind windows die schijf namelijk wel. Dus alles even op een rijtje.Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 20:11:
weet je zeker dat de schijf in NTFS of Fat 32 geformatteerd is, anders kan windows er idd weinig mee.
succes ermee
IDE vind hij de schijf wel
IDE en SATA vind hij de schijf niet.
SATA vind hij hem wel, maar dit is alleen booten dan. Kan ik voor de rest niets anders
Pagina: 1