[car audio] 307 met brak geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:27
Mijn vader heeft zijn nieuwe 307 gekregen. Leuk speeltje, alleen de radio vind ik (en hij ook) zwaar tegenvallen. Hiervoor had hij een Seat Leon en daar zat veel voller en mooier geluid in, dit klinkt nogal afgevlakt en blikkerig en gaat snel misvormen. Nou zijn er 2 opties.

1. Nieuwe Speakers
2. Nieuwe Headunit.

Optie 1 lijkt mij het makkelijkst, wat custom fit speakers van JBL oid en je hebt ok geluid, maar is dat ook zo? Kan het misschien liggen aan de headunit en zijn de peugeot speakers wel ok?.
Ik zat er zelf nog aan te denken om mijn Pioneer headunit even in zijn auto te zetten om te testen, maar wellicht zijn er hier mensen die ook ervaringen met deze auto, of juist deze auto icm met nieuwe spullen, hebben?

Verwijderd

Mijn pa heeft een 406 en daar heb ik een hele simpele pioneer head unit in gedaan (deh p1530 ofzo), maar dat klinkt gewoon lekker met die standaard boxen dus mijn gok dat het aan de head unit ligt.

Daarvoor zat er een kenwood in (dure MASK) en die pioneer klinkt echt veel beter.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Begin maar met het plaatsen van bitumen in je deuren. Zonder die bitumen hebben duurdere speakers geen zin. Zlef heb ik ook een 307 met dezelfde problemen.

Money for nothin' and your chicks for free

• Archie_T
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 14:37:
Mijn pa heeft een 406 en daar heb ik een hele simpele pioneer head unit in gedaan (deh p1530 ofzo), maar dat klinkt gewoon lekker met die standaard boxen dus mijn gok dat het aan de head unit ligt.

Daarvoor zat er een kenwood in (dure MASK) en die pioneer klinkt echt veel beter.
Kenwood geeft idd wat slechter geluid als Pioneer, dat weet ik ook nog uit ervaring, maar dat maakt voor dit topic niet uit ;) Ik ga wel even kijken of ik mijn HU erin krijg
Begin maar met het plaatsen van bitumen in je deuren. Zonder die bitumen hebben duurdere speakers geen zin. Zlef heb ik ook een 307 met dezelfde problemen.
Ok... ik zou het graag willen doen maar ik heb geen idee wat bitumen zijn???

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Bitumen zijn soort dempingsmatten die je in je deuren plaats. Hierdoor zullen je deruen minder trillen en dieper klinken. Google zelf ff waar je die zooi kunt halen.

Pas op bij het plaatsen van een eigen radio. Peugeot is niet standaard. Check ook ff http://nl.msnusers.com/307site voor goede info (eerst ff aanmelden)

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 11:45

cdoens

Peugeot-gek

Loodbitumen-platen zijn zware zelfklevende platen, die je plaatmateriaal van je deur verzwaren, en daardoor de resonantie eruit halen. Hierdoor klinkt je geluid een stuk beter, aangezien je speaker niet heel je deur in beweging probeert te krijgen...

Ik had indertijd een 306. Daar heb ik de HU vervangen door een Pioneer en heb er een baspijpje van 100 Watt bij gelegd. Het ging niet extreem hard, maar klinkte wel zuiver. Ik had de install eens door laten meten, en er stond een gast naast me met een BMW met voor 15.000 gulden aan audio, en die scoorde slechter qua kwaliteit... (Vondt hij niet leuk, ik wel >:) )

Groetjes, Christian

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

• Archie_T
DeeJee schreef op 23 februari 2004 @ 14:48:
Bitumen zijn soort dempingsmatten die je in je deuren plaats. Hierdoor zullen je deruen minder trillen en dieper klinken. Google zelf ff waar je die zooi kunt halen.
Gaan we bekijken.
Pas op bij het plaatsen van een eigen radio. Peugeot is niet standaard. Check ook ff http://nl.msnusers.com/307site voor goede info (eerst ff aanmelden)
Astra's ook niet en daar komt ie uit, maar je bedoelt hopelijk alleen dat constant en geschakeld gewisseld zijn? Dat heb ik nu dus ook en had het ook in mijn 206. Of is er meer waar ik op moet letten? Site is trouwens heel handig, dank!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Ik weet dat er in de 307 nogal een apparte draadconstructie zit ivm de computer. Je kunt dus niet zomaar een radio erin hangen. Zelf heb ik dit laten doen door de dealer.\

Check ook ff http://members.lycos.nl/peugeotdata/index1.htm

• Archie_T
DeeJee schreef op 23 februari 2004 @ 15:10:
Ik weet dat er in de 307 nogal een apparte draadconstructie zit ivm de computer. Je kunt dus niet zomaar een radio erin hangen. Zelf heb ik dit laten doen door de dealer.\

Check ook ff http://members.lycos.nl/peugeotdata/index1.htm
OK dank je wel, ik lees idd dat het niet even snel gaat, en er zit idd erg veel electronica in de auto en dat wil ik zeker niet verknallen. wou het even testen, dan toch maar langs de dealer!

<edit>
Maar dit helpt mij nog steeds niet met het "tunen" van mijn geluid :( Daar nog enige tips over?
</edit>

[ Voor 10% gewijzigd door Archie_T op 23-02-2004 15:48 ]

• Archie_T
Bescheiden schopje, kijken of er nog mensen met tips zijn ;)

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Ik ben toch bang dat je eerst je deuren moet bewerken. Eerder krijg je er geen mooi vol geluid uit. Ook niet met betere boxen (spreek uit ervaring)

Pagina: 1