Toon posts:

HP Omnibook loopt continu vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hierzo een HP Omnibook XT1500, maar het bakkie loopt telkens vast. Er is geen bepaald patroon te vinden, maar één ding is zeker, het beestje werkt niet goed. Het vreemde is dat deze wel goed werkte onder WinXp Home (standaard os), ook Suse 8.1 geeft geen enkel probleem.

Soms gaat het een paar uur goed, beetje mp3 afspelen of audio cd en excel sheetjes openen, maar dan ineens, uit het niets, loopt de laptop vast op een simpel excel sheetje, of bij het openen van internet explorer. Vooral als Internet Explorer wordt gestart wil het nog wel vaak gebeuren.

Op de omnibook staat win2k, standaard hoort er winxp home op, maar met home kunnen we niet op het netwerk hierzo (weet ok niet hoe het precies zit, maar xp home werkt niet op het netwerk), dus win2k hebben we maar uit de kast getoverd. Hebben geen xp pro licentie, dus het lijkt me logisch dat xp pro nog geen optie is.

Ik heb gekeken naar bekende problemen met deze laptop en andere besturingssystemen, maar geen problemen gevonden.

Zou toch graag willen weten waarom deze laptop eventueel vast zou kunnen lopen.

Specs:
HP Omnibook XT1500
Typenummer F5609HS
Intel Mobile P4 1.6GHz
256mb DDR RAM
S3 Savage 4
14.1" XGA TFT
30Gb HD

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wie heeft het apparaat op het netwerk gehangen?
En wie heeft windows 2000 geinstalleerd op je laptop?

Verwijderd

Topicstarter
Win2k is door mijn collega geinstalleerd en later nog een keer door de werkgever, werkgever heeft overigens ook netwerk geinstalleerd. Kan me niet voorstellen dat dat het probleem is.

Daarbij komt nog dat het systeem ook vast loopt als het niet aan het netwerk gekoppeld is.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 14:35:
Win2k is door mijn collega geinstalleerd en later nog een keer door de werkgever, werkgever heeft overigens ook netwerk geinstalleerd. Kan me niet voorstellen dat dat het probleem is.

Daarbij komt nog dat het systeem ook vast loopt als het niet aan het netwerk gekoppeld is.
nouja, kijk : als je laptop hardware matig stuk is moet je terug naar je leverancier.

Voor de rest kun je je melden bij de gene die verantwoordelijk is geweest bij voor de installatie , lijkt me?

Verwijderd

Topicstarter
Laptop is al meerdere malen teruggestuurd naar HP, maar HP constateerde helemaal niets.

Daarbij komt, ik kan m'n werkgever er wel mee confronteren, maar die heeft veel meer andere werkzaamheden te verrichten en dan moet ik er zelf alsnog achteraan :(

Verwijderd

Misschien is er een driver niet goed,
probeer alle drivers opnieuw (en het liefst met nieuwe drivers) te instaleren.

Je kan is een memtest uitvoeren kijken of dat wat opleverd.

En anders vraag je of ze bij HP hem een week in test willen zetten ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Hrmmm, zal memtest ff runnen.

Drivers zou kunnen, heb gevraagd, men heeft de drivers van de restore cd (winxp home) gebruikt, men zegt hierzo dat er speciale win2k drivers bijzitten. Er zijn geen drivers gedownload.

Een week testen...hrmmm....dat zou niet mooi zijn, maar dat is dan niet anders. Wil toch eerst ff kijken of er andere mogelijkheden zijn, de laptop wordt elke dag gebruikt voor excel sheets, word docs, internet explorer etc. Is momenteel toch soort van onmisbaar, er zijn wel mogelijkheden om dit op te vangen...maar goed.

edit:

Heb memtest 37 minuten lang laten draaien en er zijn geen fouten gevonden. Geheugen is dus gewoon goed.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 15:52 ]

Pagina: 1