Het begin:
========
Ok m'n andere topic was gesloten o.a. dat hij onduidelijk was en weinig aangaf dat zal ik hier dan maar veranderen:
Het gaat om een pc waarop xp niet geïnstalleerd op wil worden (zodirect zal ik de specs melden). Ik heb elke keer een error althans laatste error is de afgelopen 5 keer: KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR geweest.
De Specs:
=======
CPU: Pentium III 800MMX
MOBO: MSI 694T Pro
Geheugen module1: Unique PC133 512MB SD-Ram
Geheugen module2: MP PC133 512MB SD-Ram
Harddisk: Quantum 30GB
VGA: Geforce2 MX 400 64MB SDram AGP TV-OUT VGA
CD-ROm: DVD-Speler
Cdrom2: Brander
Gedaan:
======
Beide geheugen blokjes uitgebreid met memtest(ben ff naam kwijt) getest. Beide 0 errors.
Harddisk getest: 100% error free gaf hij tenminsten aan.
Opnieuw installeren via brander of via DVD. Geen resultaat
Opnieuw installeren met andere videokaart (Maxtor G400 Millennium 32MB): Geen resultaat
Opnieuw installeren met 256MB pc133 sdram: Geen resultaat
Opnieuw installeren na BIOS Update: Geen resultaat
Wat viel me op:
===========
Toen ik de bios ging update was de oude gaar. Hij werdt herkend als: ~~!!$(*! of iets in die richting.
Na update leek alles meteen een stuk sneller en beter te draaien.
256MB Geheugen werdt niet herkent door de pc. Terwijl ik 100% zeker weet dat deze ook helemaal in orde is. (In meerdere dimm slotjes geprobeerd.)
Hij geeft error's met het PLUG-N-PLAY gedoe. Nu ook een blauw scherm met: Plug en play heeft een fout ontdekt die waarschijnlijk wordt veroorzaakt door een beschadigd stuurprogramma
Tijdens de installatie geeft hij soms ook aan:
> De drivers voor Display kunnen niet worden geladen
> De drivers voor DVD(ofzoiets) kunnen niet worden geladen
> De drivers voor controller kunnen niet worden geladen
en nog een stuk of 7 van dit soort meldingen.
OS die ik heb geprobeerd:
===================
> Windows XP home edition (die zal erop moeten) : werk niet
> Windows 2000 Pro : Werk niet
> Windows XP Pro: Werkt niet
Ik zou niet weten wat ik nu nog meer zou kunnen vertellen over wat ik allemaal heb geprobeerd. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
========
Ok m'n andere topic was gesloten o.a. dat hij onduidelijk was en weinig aangaf dat zal ik hier dan maar veranderen:
Het gaat om een pc waarop xp niet geïnstalleerd op wil worden (zodirect zal ik de specs melden). Ik heb elke keer een error althans laatste error is de afgelopen 5 keer: KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR geweest.
De Specs:
=======
CPU: Pentium III 800MMX
MOBO: MSI 694T Pro
Geheugen module1: Unique PC133 512MB SD-Ram
Geheugen module2: MP PC133 512MB SD-Ram
Harddisk: Quantum 30GB
VGA: Geforce2 MX 400 64MB SDram AGP TV-OUT VGA
CD-ROm: DVD-Speler
Cdrom2: Brander
Gedaan:
======
Beide geheugen blokjes uitgebreid met memtest(ben ff naam kwijt) getest. Beide 0 errors.
Harddisk getest: 100% error free gaf hij tenminsten aan.
Opnieuw installeren via brander of via DVD. Geen resultaat
Opnieuw installeren met andere videokaart (Maxtor G400 Millennium 32MB): Geen resultaat
Opnieuw installeren met 256MB pc133 sdram: Geen resultaat
Opnieuw installeren na BIOS Update: Geen resultaat
Wat viel me op:
===========
Toen ik de bios ging update was de oude gaar. Hij werdt herkend als: ~~!!$(*! of iets in die richting.
Na update leek alles meteen een stuk sneller en beter te draaien.
256MB Geheugen werdt niet herkent door de pc. Terwijl ik 100% zeker weet dat deze ook helemaal in orde is. (In meerdere dimm slotjes geprobeerd.)
Hij geeft error's met het PLUG-N-PLAY gedoe. Nu ook een blauw scherm met: Plug en play heeft een fout ontdekt die waarschijnlijk wordt veroorzaakt door een beschadigd stuurprogramma
Tijdens de installatie geeft hij soms ook aan:
> De drivers voor Display kunnen niet worden geladen
> De drivers voor DVD(ofzoiets) kunnen niet worden geladen
> De drivers voor controller kunnen niet worden geladen
en nog een stuk of 7 van dit soort meldingen.
OS die ik heb geprobeerd:
===================
> Windows XP home edition (die zal erop moeten) : werk niet
> Windows 2000 Pro : Werk niet
> Windows XP Pro: Werkt niet
Ik zou niet weten wat ik nu nog meer zou kunnen vertellen over wat ik allemaal heb geprobeerd. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 14:28 ]