ik heb al een hele tijd een script op mijn pagina staan wat er voor zorgt dat er ingelogd moet worden. volgens mij heb ik het script ooit van php.net gehaald.
het script ziet er als volgt uit:
nu wil ik een andere gebruiker toevoegen aan het script, en volgens mij zou dit heel makkelijk moeten kunnen, alleen wil het niet lukken.
wat ik vreemd vind aan het script is deze regel : if (($PHP_AUTH_USER != "gast") || ($PHP_AUTH_PW != "abc"))
je zou denken dat die || een && zou moeten zijn, maar als ik het daar in verander wordt er altijd toegang gegeven als de naam "gast" wordt ingevuld.
ziet iemand wat er mis is aan dit script, en hoe ik het aan kan passen?
het script ziet er als volgt uit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <? if (!isset($PHP_AUTH_USER)) { header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT"); // Date in the past header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT"); // always modified header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate"); // HTTP/1.1 header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false); // HTTP/1.1 header("Pragma: no-cache"); // HTTP/1.0 header('WWW-Authenticate: Basic realm="Secured Database Area"'); header('HTTP/1.0 401 Unauthorized'); echo 'Autorisatie vereist.'; exit;} else if (isset($PHP_AUTH_USER)) { if (($PHP_AUTH_USER != "gast") || ($PHP_AUTH_PW != "abc")) { header('WWW-Authenticate: Basic realm="Secured Database Area"'); header('HTTP/1.0 401 Unauthorized'); echo 'U heeft een foute inloggegevens ingevoerd'; exit;} } ?> |
nu wil ik een andere gebruiker toevoegen aan het script, en volgens mij zou dit heel makkelijk moeten kunnen, alleen wil het niet lukken.
wat ik vreemd vind aan het script is deze regel : if (($PHP_AUTH_USER != "gast") || ($PHP_AUTH_PW != "abc"))
je zou denken dat die || een && zou moeten zijn, maar als ik het daar in verander wordt er altijd toegang gegeven als de naam "gast" wordt ingevuld.
ziet iemand wat er mis is aan dit script, en hoe ik het aan kan passen?