PC werkt al ruim 3 jaar naar volle tevredenheid op windows 98 SE. Afgelopen zaterdag Windows XP succesvol geïnstalleerd, diverse malen opgestart, alles OK...
Zondagmiddag, systeem voor het eerst weer aangezet.... NIETS!!! Geen beeld op monitor, zelfs geen BIOS-piepjes. Wel gaan er diverse lampen aan, hoor ik de schijven opstarten en de ventilatoren aanslaan. Dus aan de voeding lijkt het niet te liggen.
Configuratie:
- ABIT BH-6
- Pentium III 450 (ook nog reserve Pentium II 333 Celeron)
- DIMM 256 MB (ook nog reserve DIMM 64 MB)
- HDD1 - 12 GB (IDE1 - master)
- PCI VooDoo II VGA 16 MB
Er zat nog meer hardware aangesloten, maar die heb ik op advies van de tips in 'Hangen en Opstartproblemen Troubleshooter' allemaal afgekoppeld. Maar helaas nog steeds helemaal niets!
Daarna heb ik mijn vorige processor er nog ingeprikt en ook het oude geheugen plankje, maar dit veranderde ook niets.
Ook heb ik de 'Erase CMOS Jumper' en de verwijder CMOS batterij truuk uitgeprobeerd, maar helaas, geen enkele reactie uit het systeem.
Ik ben nu even het spoor bijster
Heeft er nog iemand zinvolle tips???
Ik hou me aanbevolen!
Zondagmiddag, systeem voor het eerst weer aangezet.... NIETS!!! Geen beeld op monitor, zelfs geen BIOS-piepjes. Wel gaan er diverse lampen aan, hoor ik de schijven opstarten en de ventilatoren aanslaan. Dus aan de voeding lijkt het niet te liggen.
Configuratie:
- ABIT BH-6
- Pentium III 450 (ook nog reserve Pentium II 333 Celeron)
- DIMM 256 MB (ook nog reserve DIMM 64 MB)
- HDD1 - 12 GB (IDE1 - master)
- PCI VooDoo II VGA 16 MB
Er zat nog meer hardware aangesloten, maar die heb ik op advies van de tips in 'Hangen en Opstartproblemen Troubleshooter' allemaal afgekoppeld. Maar helaas nog steeds helemaal niets!
Daarna heb ik mijn vorige processor er nog ingeprikt en ook het oude geheugen plankje, maar dit veranderde ook niets.
Ook heb ik de 'Erase CMOS Jumper' en de verwijder CMOS batterij truuk uitgeprobeerd, maar helaas, geen enkele reactie uit het systeem.
Ik ben nu even het spoor bijster
Ik hou me aanbevolen!