Toon posts:

PC overleden?

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
PC werkt al ruim 3 jaar naar volle tevredenheid op windows 98 SE. Afgelopen zaterdag Windows XP succesvol geïnstalleerd, diverse malen opgestart, alles OK...

Zondagmiddag, systeem voor het eerst weer aangezet.... NIETS!!! Geen beeld op monitor, zelfs geen BIOS-piepjes. Wel gaan er diverse lampen aan, hoor ik de schijven opstarten en de ventilatoren aanslaan. Dus aan de voeding lijkt het niet te liggen.

Configuratie:
- ABIT BH-6
- Pentium III 450 (ook nog reserve Pentium II 333 Celeron)
- DIMM 256 MB (ook nog reserve DIMM 64 MB)
- HDD1 - 12 GB (IDE1 - master)
- PCI VooDoo II VGA 16 MB

Er zat nog meer hardware aangesloten, maar die heb ik op advies van de tips in 'Hangen en Opstartproblemen Troubleshooter' allemaal afgekoppeld. Maar helaas nog steeds helemaal niets!

Daarna heb ik mijn vorige processor er nog ingeprikt en ook het oude geheugen plankje, maar dit veranderde ook niets.

Ook heb ik de 'Erase CMOS Jumper' en de verwijder CMOS batterij truuk uitgeprobeerd, maar helaas, geen enkele reactie uit het systeem.

Ik ben nu even het spoor bijster 8)7 Heeft er nog iemand zinvolle tips???

Ik hou me aanbevolen!

Verwijderd

Maar hoor je dan wel dat de harde schijf bezig is met het laden van Windows? Als dat zo is, dan heb je waarschijnlijk te maken met een defecte of niet goed aangesloten monitor.

Anders kun je eens een andere videokaart proberen...

Verwijderd

Krijg je iets van beeld van de BIOS?
Het scherm, springt het even aan (groen lampje) en daarna onmiddellijk weer op stand-by?
Indien dit zowat de symptomen zijn, probeer dan even met een andere voeding.
Als het daarna nog niet lukt kijken we wel verder.

(ik had ongeveer hetzelfde probleem, de cd-rom drive ging open, alle lampjes branden, zowel power-lampje op pc, als lampje op het mobo, en toch was de voeding dood)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 14:11 ]

Verwijderd

Andere videokaart al geprobeerd. Of die voodoo in een ander systeem proberen.

Harde schijf afkoppelen, misschien is de schijf stuk. Zijn mogelijkheden wat je nog kan proberen.

Verwijderd

Had precies t zelfde, ik dacht dat mijn CPU doorgebrand was, maar blijkt mijn MOBO te zijn dat de geest gegeven heeft. Hoop ik... Wat mij overtuigd is dat je geen bios-biepjes hoort, dus het is niet dat een randapp (zoals videokaart) kapot is, maar gewoon je mobo...

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 13:30

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Alles uit je bak flikkeren (al je PCI kaarteje enzo, ook je HHD's) gewoon helemaal leeg (nog wel je tobo laten zitten) en dan booten, alsie dan nog niet piept issie dood, maar anders laat je em gewoon ffies draaien en als et goed is doetie et dan weer, werkte bij mij iig prima.

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

Ik probeer altijd bij testen puur moederbord, geheugen, processor en videokaart aan te sluiten en als ie die dan niets doet, probeer ik altijd eerst de videokaart en het geheugen, en sjah, dan eventueel de processor, en als het dan nog niet werkt kun je er redelijkerwijs van uit gaan dat er een reële kans bestaat dat het moederbord defect is.

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 14:07:
Maar hoor je dan wel dat de harde schijf bezig is met het laden van Windows? Als dat zo is, dan heb je waarschijnlijk te maken met een defecte of niet goed aangesloten monitor.

Anders kun je eens een andere videokaart proberen...
Harde schijf 'initialiseert' maar doet daarna niets meer..., dus nog niet belandt bij opstart-actie...

De monitor doet het op een andere PC prima (gechecked!)

Verwijderd

Jappelke

Door Jappelke - Monday 23 February 2004 14:10

Had precies t zelfde, ik dacht dat mijn CPU doorgebrand was, maar blijkt mijn MOBO te zijn dat de geest gegeven heeft. Hoop ik... Wat mij overtuigd is dat je geen bios-biepjes hoort, dus het is niet dat een randapp (zoals videokaart) kapot is, maar gewoon je mobo...
Dit wil daarom nog niet zeggen dat je mobo dood is. Het kan gerust aan je voeding liggen. Probeer altijd even een andere voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 14:10:
Krijg je iets van beeld van de BIOS?
Het scherm, springt het even aan (groen lampje) en daarna onmiddellijk weer op stand-by?
Indien dit zowat de symptomen zijn, probeer dan even met een andere voeding.
Als het daarna nog niet lukt kijken we wel verder.

(ik had ongeveer hetzelfde probleem, de cd-rom drive ging open, alle lampjes branden, zowel power-lampje op pc, als lampje op het mobo, en toch was de voeding dood)
Geen enkel teken van leven vanaf de BIOS...

Scherm blijft inderdaad op stand-by hangen en toont geen enkel teken van leven...

Waar haal ik zo 1-2-3 even een voeding om te proberen of dit het is???

Verwijderd

Topicstarter
TakTiX schreef op 23 februari 2004 @ 14:13:
Ik probeer altijd bij testen puur moederbord, geheugen, processor en videokaart aan te sluiten en als ie die dan niets doet, probeer ik altijd eerst de videokaart en het geheugen, en sjah, dan eventueel de processor, en als het dan nog niet werkt kun je er redelijkerwijs van uit gaan dat er een reële kans bestaat dat het moederbord defect is.
Ik heb echt ALLES gedemonteerd en daarna 1-voor-1 weer ingehangen met tussendoor aanzetten van de machine. Geen enkel teken van leven!

Verwijderd

Haal er eentje uit een andere pc, of leen er desnoods eentje bij de buren zou ik zeggen. Ik heb hier tegenwoordig altijd een reserve-voeding liggen enkel en alleen om te testen.
Maar ik persoonlijk bouw dan ook redelijk veel pc's. Voor mij was het die 25€ gerust waard. Wat je zelf doet hangt van jou af uiteraard.

Verwijderd

Topicstarter
Armageddon_2k schreef op 23 februari 2004 @ 14:11:
Alles uit je bak flikkeren (al je PCI kaarteje enzo, ook je HHD's) gewoon helemaal leeg (nog wel je tobo laten zitten) en dan booten, alsie dan nog niet piept issie dood, maar anders laat je em gewoon ffies draaien en als et goed is doetie et dan weer, werkte bij mij iig prima.
Misschien een domme vraag, maar wat is je tobo???

Verwijderd

Vrienden, kennissen? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 14:19:
[...]

Misschien een domme vraag, maar wat is je tobo???
hij bedoelt waarschijnlijk mobo (moederbord) :)

Verwijderd

tobo= toetsenbord

Verwijderd

Weet ie dat ook weer!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 14:18:
Haal er eentje uit een andere pc, of leen er desnoods eentje bij de buren zou ik zeggen. Ik heb hier tegenwoordig altijd een reserve-voeding liggen enkel en alleen om te testen.
Maar ik persoonlijk bouw dan ook redelijk veel pc's. Voor mij was het die 25€ gerust waard. Wat je zelf doet hangt van jou af uiteraard.
Ik zal eens aankloppen bij buren/vrienden/kennissen/collega's . . .

Als dit het probleems is, zal ik het hier nog laten weten.

In ieder geval bedankt voor de reacties tot nog toe.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Kun je niet met een multimetertje de spanningen van de voeding meten :?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels weet ik dat het ook niet aan de voeding ligt :X :X :X

Ik heb een goed werkende voeding van mijn werk meegenomen en thuis uitgeprobeerd, maar dezelfde reactie: NIETS!!!

Wat kan ik nu nog proberen???

Hopelijk heeft er nog iemand een verlossende tip voor me.... :(

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
mobo overleden?? :d

Verwijderd

Maybe dom maar:

- zitten de stekkers zoals de grote stekker van Voeding naar MOBO goed om?
- zitten de stekkertjes op je F_Pannel vast anders piept ie niet.

Ik heb vroeger eens soort gelijk probleem gehad toen bleek er met me HDD iets fout te zijn. heb toen de HDD van me buurman erin geramt en hy deed het ( het opstarten dan )
dus prop je HDD er bij een ander in en kijk of je de drivers ofzo kan doen.

Pringles

Verwijderd

Als alle stekkers goed insteken, je bent zeker dat de voeding werkt en het is minstens een 300 Watt voeding, dan kan je nog 1 ding proberen, dat is een reset van de bios.
Maar ik vrees dat je mobo overleden is...

Verwijderd

Hij heeft ook nog geen andere videokaart geprobeerd...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 09:32:
Hij heeft ook nog geen andere videokaart geprobeerd...
Jawel, ook dat heb ik al geprobeerd...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 23:38:
Als alle stekkers goed insteken, je bent zeker dat de voeding werkt en het is minstens een 300 Watt voeding, dan kan je nog 1 ding proberen, dat is een reset van de bios.
Maar ik vrees dat je mobo overleden is...
Voeding is 240 watt, maar gisteren heb ik er een nieuwe (werkende) voeding aan gahangen en dit bracht geen verschil...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 22:14:
Maybe dom maar:

- zitten de stekkers zoals de grote stekker van Voeding naar MOBO goed om?
- zitten de stekkertjes op je F_Pannel vast anders piept ie niet.

Ik heb vroeger eens soort gelijk probleem gehad toen bleek er met me HDD iets fout te zijn. heb toen de HDD van me buurman erin geramt en hy deed het ( het opstarten dan )
dus prop je HDD er bij een ander in en kijk of je de drivers ofzo kan doen.

Pringles
Stekkers zitten goed aangesloten (werkte immers al 3 jaar ok)

Stekkertjes F-Panel ? ? ? Wat of waar zit dat in hemelsnaam???

Verwijderd

f_panel is een heelhoop pinnetjes bij elkaar waar je de lampjes/knopjes op aansluit die voorop je pc zitten. aan/uit, reset.

trouwes als de pc wel gewoon loopt alleen je hebt geen beeld. is dan je AGP slot niet kaduuk ??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 12:56:
f_panel is een heelhoop pinnetjes bij elkaar waar je de lampjes/knopjes op aansluit die voorop je pc zitten. aan/uit, reset.

trouwes als de pc wel gewoon loopt alleen je hebt geen beeld. is dan je AGP slot niet kaduuk ??
Ok... Dan zitten de F-panel stekkers ook goed aangesloten...

PC loopt niet gewoon...: Hij initialiseert TOT het moment dat normaal de BIOS tekenen van leven gaat vertonen (= Memory teller op scherm / BIOS scherm en daarna FLOPPY-dirve geluiden e.d.) maar dat gebeurt nu dus niet...

En video heb ik zowel AGP- als PCI-kaarten geprobeerd allebij nakko...

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

De VooDoo 2 is geen volledige videokaart, alleen een voodoo 2 kan dus nopoit werken, maar een VooDoo II is er alleen in 8 of 16MB

Of je hebt een VooDoo Banche ofzo met 16MB geheugen dan kan het wel :)

[ Voor 66% gewijzigd door FastBunny op 24-02-2004 15:15 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

k heb de rest vd posts niet gelezen, maar ik had iig exact hetzelfde probleem...

mobo stuk :{

afgelopen weekend een nieuwe erin gezet en toen deed alles 't weer :)

Verwijderd

Ik had het laatst ook met een AMD K6 333 Mhz.
Helemaal uit elkaar gehaald, weer in elkaar gezet, en helemaal niets. Batterij vervangen, niets.... Bios opnieuw geflashed, en zowaar gaf hij weer een teken van leven. Hij draait inmiddels alweer een week of 6 zonder problemen.

Verwijderd

Hoe zien de condensatoren op je mobo eruit? De moederborden die Abit enkele jaren geleden maakte hadden het probleem dat de condensatoren/elco's het vrij snel begaven. De BH6 moederbord serie heeft daar bij mijn weten ook last van. Zie voor een plaatje:

http://www.motherboardrepair.com/index.php?sec=images
Pagina: 1