Toon posts:

Probleem met Maxtor, wil niet altijd opstarten.

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hardeschijf specs:
code:
1
2
3
MAXTOR 5T030H3
29298 Mb, toegewezen aan partitie E (NTFS)
Is nu Primary Master

Het probleem is dat wanneer ik mn computer opstart dat de hardeschijf vaak niet herkend wordt: Soms duurt dat een minuut (met wat vervelende piepjes om de approx 40 sec), maar soms kan dat 4 uur duren. Zelfs wanneer ik de computer ontaard, 5 minuten van het spanning afhaal etc..
Er is verder geen schade aan de schijf, en de schijf bv secondary master maken heeft geen zin (alang geprobeerd).
S.M.A.R.T. Geeft wel aan dat de staat van de schijf 'BAD' is.

Zou dit een probleem zijn met de schijf of met t moederbord?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

S.M.A.R.T. Geeft wel aan dat de staat van de schijf 'BAD' is.
Dat zegt toch al genoeg? Nagaan of je garantie hebt en als de donder een backup maken. RMA claimen en zorgen dat je een nieuwe krijgt :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welkom op GoT, bws :)

Zoals je vast wel op het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] hebt gelezen, wordt hier op GoT van de gebruikers verwacht dat ze eerst vooronderzoek doen eer ze een topic openen. Daaronder valt o.a. het doornemen van de subforum-FAQ Hier in Opslagmedia & I/O Controllers is dat dus OM FAQ / Beleid. Daarin kun je onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" en onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" alle relevante informatie, tips en suggesties omtrent dit probleem vinden :)

Omdat je nergens in je topicstart aangeeft wat je allemaal al met behulp van de MaxtorSupportsite/GoT-FAQ/GoT-Search/Google had geprobeerd om het probleem te verhelpen, gaat dit topic dicht.

Dit topic is gesloten.