Toon posts:

[tv-out]Zwart/wit beeld, is dit mogelijk??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende, ik heb een Acer Travelmate 660, deze heeft een s-video uitgang.

Ik heb een tv met alleen een scartingang (geen s-video, dus alleen composite)

Is er een manier om nu wel kleur in het scherm te krijgen, hoe ik tot nu toe de FAQ had gelezen zou dit mogelijk moeten zijn! Een verloop van s-video naar Tulp male helpt niet!

De instellingen van de videokaart heb ik (volgens mij) allemaal nagelopen, nergens kan ik vinden waar ik NTSC/PAL kan instellen... Mischien dat iemand mij dat dus kan vertellen....

Nog heb ik mijn twijfels dat het dan gaat werken, mijn TV ondersteunt immers geen s-video, kan ik dus het signaal van de computer als composite versturen??? thnx

• Nemrah
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-06 16:13
In de documentatie van een van mijn videokaartjes staat dat sommige (lees: oudere?) tv's niet in staat zijn goede ondersteuning te bieden. Een van de symptomen: zwart-wit beeld.
Gebaseerd hierop zou ik dus zeggen: nee.... niet op deze tv

[ Voor 17% gewijzigd door Nemrah op 23-02-2004 16:09 ]

Plant eens een boompje

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 14:03:
Het volgende, ik heb een Acer Travelmate 660, deze heeft een s-video uitgang.

Ik heb een tv met alleen een scartingang (geen s-video, dus alleen composite)

Is er een manier om nu wel kleur in het scherm te krijgen, hoe ik tot nu toe de FAQ had gelezen zou dit mogelijk moeten zijn! Een verloop van s-video naar Tulp male helpt niet!

De instellingen van de videokaart heb ik (volgens mij) allemaal nagelopen, nergens kan ik vinden waar ik NTSC/PAL kan instellen... Mischien dat iemand mij dat dus kan vertellen....

Nog heb ik mijn twijfels dat het dan gaat werken, mijn TV ondersteunt immers geen s-video, kan ik dus het signaal van de computer als composite versturen??? thnx
PAL/NTSC kun je in het bios instellen, dat is iig zo bij de Acer TravelMate 80x

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 22:24

nimm2

.

je geeft svideo beeld door
probeer het eens door composite aan te klikken

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
zelf met travelmate 800lci moet ik altijd een aantal keer switchen tussen pal/ntsc in mijn beeldschermeigenschappen terwijl hij in het bios op pal staat.
werkt normalitair in kleur wanneer deze een aantal keer geswitched is naar ntsc in de beelschermeigenschappen. altijd weer een puzzel! >:)

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:58
Ik weet niet hoe die s-video naar tulp kabel die je hebt gebruikt in elkaar zat, maar mijn eigen problemen met zwart/wit beeld heb ik opgelost door volgens deze instructies pin 1&2 (en 3&4) van een s-video kabel met elkaar te verbinden. In eerste instantie door aan een kant van de kabel de pinnetjes 3&4 met een klein koperdraadje te omwikkelen/verbinden en die kabel vervolgens aan te sluiten op een "s-video + 2xtulp audio" naar scart adapter. Toen was het beeld ineens wel in kleur, waarna ik zelf een s-video naar tulp kabel heb gesoldeerd met 1&2 aan elkaar en 3&4, zodat ik de adapter + s-video kabel terug naar de winkel kon brengen en voortaan een oude 3x tulp naar scart converter die ik nog had liggen (van de SNES _/-\o_ ) kan gebruiken.
Pagina: 1