[Bulletproof FTP srv] verbinden met passive mode lukt niet *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106804

Topicstarter
Ik heb een home ftp opgezet met bulletproof ftp server,
en users die willen inloggen krijgen direkt deze error:

227 Entering Passive Mode (192,168,1,2,148,205).
Data Socket Error: Connection refused
List Complete: 0 bytes in 1,24 (1,00 KBps)

iemand ervaring of weet hoe ik dit moet herstellen.

Een zoentje aan diegene die me wilt helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 11:03

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Dat resultaat is niet zo bedenkelijk als je begrijpt dat je een static IP hebt...

Zodra mensen met bijv. Flashfxp in kunnen loggen dan kan je in de opties dit aangeven, dan kan je wel inloggen.

De fout ligt idd wel bij jou, ws een udp/tcp foutje in je router mayb?
Je firewall verkeerd ingesteld?

En nog een tipje :

Gebruik Serv-U (www.serv-u.com) als FTP server, deze is veel uitgebreider en makkelijker te bedienen dan bulletproof ftp

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36
Je zit zeker achter een router? Laat de mensen die willen verbinden in de opties van hun client 'passive mode' uitschakelen, dan kunnen ze waarschijnlijk wel verbinding maken :)

Ik pas even de titel aan, "Ftp home" zegt niet zoveel over je probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106804

Topicstarter
ja ik zit achter router, hebbend e mensen al geprobeert maar lukt niet :S en de poorten zijn geforward :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Eerst een stukje theorie.
De mensen connecten in jouw voorbeeld in Passive mode. Dat houdt in dat de feitelijk data verbinding wordt opgezet door de client; de server is in deze dus 'passief' (vandaat Passive mode). Omdat de client wel moet weten waar de data connectie heen moet, geeft de server een IP + poort op aan de client en die gaat daar vervolgens heen connecten.

In jouw voorbeeld zie je dit staan:
227 Entering Passive Mode (192,168,1,2,148,205).
Dit betekent dat jouw server aan de client vraagt of die wil connecten naar IP 192.168.1.2 op poort 38093, en daar gaat het dus mis om 2 redenen:
  1. Een externe client kan nooit connecten naar 192.168.2.1 omdat dat een private IP adres is
  2. Waarschijnlijk is poort 38093 gewoon random gegokt door jouw FTP server en die poort staat natuurlijk niet open op je router..
Wat jij dus moet doen om passive mode mogelijk te maken is naar de BPFTP options te gaan, dan naar Multi IP settings en dan bij "IP for passive mode" je externe IP invullen. Dan even een korte (~6) poortrange opgeven en dan die poort range openzetten op je firewall/router. Lijkt veel werk maar als je dit eenmaal gedaan hebt werkt Passive mode als een zonnetje (ervan uitgaande dat de rest goed ingesteld staat en dat het dus op het LAN wel gewoon goed werkt).

Tot slot, als je je clients (zoals Rafe zegt) in Active mode laat connecten dan heb je alle bovenstaande problemen niet...tenzij..... jouw clients ook een router hebben en dan krijgen ze dus hetzelfde probleem voor Active mode, maar daar kan jij niets aan doen!! Samengevat:=
  • FTP server + router = problemen met passive mode
  • FTP client + router = problemen met active mode

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Laatst online: 10-06 10:40
Ik heb dit probleem atm ook alleen dan met serv-u. Het heeft altijd gewerkt tot ik windows ff opnieuw ging upgraden. En nu serv u weer geinstalleerd.

ik heb bij serv-u als ftp poort 6505 opgegeven. In serv-u heb ik de pasv port range 6510 tm 6550 aangegeven en deze in mijn (wannabe) router (ZyXEL modem van demon) geportmapt.

in serv-u heb ik zowel interne als externe IP geprobeerd bij de "Allow passive mode data transfers, use IP" optie.

intern lukt gewoon alles (well duh), behalve dan als ik bij die optie mijn externe IP opgeef. Maar das redelijk logisch.

Ik heb het idee dat ik alles geprobeerd heb maar het wil maar niet.

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-06 14:14

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

Sommige providers blokkeren alles onder poort 1000 soms..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Heb je wel ergens het je externe IP als "IP for passive mode" ingesteld in ServU? Anders gaat ie met 192.168.x.x interne adressen strooien..

Post eens een stukje log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ik heb zelf Bulletproof FTP hier draaien, achter een router, in passive mode en zonder problemen :9

Ik zou eens hier kijken, er wordt op deze pagina een goede uitleg gegeven en met deze uitleg kreeg ik het toen werkend:

http://www.linksysftp.org/bpftp.php

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59718

Hoe kan ik aan die laatste 2 cijfers van het ip nummer zien op welke port hij er in wil?
ik heb alles naar mijn idee goed ingesteld. alleen wil hij de passive mode niet in. het lijkt alsof hij zich niet aan de toegewezen port range houd.

kan iemand mij vertellen hoe je dit berekend ofzo?

mzzls
Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Voorbeeldje:
192,168,1,1,26,178

26 x 256 = 6656
6656 + 178 = poort 6834

Dus, 1 na laatste getal keer 256 en daar laatste getal bij optellen = poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:13

Sosabowski

nerd

tip1:
Om je eigen FTP server te testen: http://www.web2ftp.com/

tip2:
Gratis, goede FTP server: http://filezilla.sourceforge.net/

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:36

Bjk

Heb dit probleem zelf ook gehad, kon dit verhelpen met een instelling in bulletproof ftp server zelf. Ga naar het opties menu, daar moet je even zoeken naar passive mode ip. Daar kan je een ip opgeven voor de passive mode. Vul daar je eigen ip in en als het goes is moet dan alles na behoren werken!
Pagina: 1