Toon posts:

Bewegings detectie camera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,
Ik wil dat mijn pc een kamer in de gaten houdt. De camera moet niet te zien zijn en alleen opnemen als er beweging in de kamer is. Nu zijn er verschillende webcams die dit kunnen. Deze zijn niet al te duur en zijn dus een optie. Maar nu komt probleem 1 al om de hoek: De afstand van de PC naar de camera is meer dan 3 meter. Camera is USB 2.0 dus kan niet aangesloten worden op de PC.
Nu vraag ik mij in eerste instantie dan ook af of die bewegings detectie software- of hardware matig wordt gedaan. Is het dus een programmatje die het door heeft als het beeld beweegt of is het de camera die een seintje doorgeeft aan de software om op te nemen.

Als het namelijk Software matig is dan moet het natuurlijk mogelijk zijn om een willekeurige camera aan te sluiten (via tv kaart?) en dat de software dan gaat opnemen als het beeld veranderd.

Graag suggesties en antwoorden.

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:02
Volgens mij kan een programma als Homewatcher met alle camera's overweg welke WDM ondersteunen. Een capture kaart met WDM drivers en aan de kaart een gewone camera met bijvoorbeeld composiet aansluiting zou moeten werken.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Verwijderd

Dan moet je SupervisionCam eens downloaden en proberen. Kijk maar eens op http://www.supervisioncam.com/! :*)

Verwijderd

Topicstarter
Okay ziet er goed uit allemaal... Ik ben nu ff met supervisionCam Bezig... Ik heb hier een Medion TV kaart liggen... FF kijken of die WDM (?) ondersteunt..
Kunnen deze programma's op de achtergrond draaien? of zijn ze de heletijd te zien?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:24
WebcamXP(pro) kan dat meen ik ook.
Is ook een easy programma, waar ik ook een detection iets ben tegengekomen..

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:22

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik doe het zelf met webcamXP pro. Zit ook een optie in om op te gaan nemen als er beweging in de kamer is.

edit:
:) 2 geesten 1 gedachte :)

[ Voor 17% gewijzigd door Hurricane op 23-02-2004 14:20 ]

Verwijderd

Draait webcamXP pro ook onder Windows 2003

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

zijn toch al eerder wat topics over geweest hoor...
en ja..softwarematig..alhowel er wel cameras zijn die het zelf kyunnnen..die zijn duur

Verwijderd

Topicstarter
SandeR schreef op 23 februari 2004 @ 14:18:
WebcamXP(pro) kan dat meen ik ook.
Is ook een easy programma, waar ik ook een detection iets ben tegengekomen..
Dit is niet toevallig een prog wat bij XP zit? Shit, bedenk me oppeens dat de pc die moet gaan recorden win 2000 draait... ff kijken of dat kan...

edit:

draait op vanaf win 98 alles...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar webcamXP Pro is voor webcams toch? En dat is niet de bedoeling... Weet één van jullie of de Medion TV kaart ook WDM heeft? Ik kan er niet achter komen...

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Los van de redenen waarom je dit wilt (het _kan_ strafbaar zijn), Axis heeft een erg fraaie en betaalbare webcam die je via utp aansluit.

http://www.axis.com/products/cam_205/index.htm

Abort, Retry, Quake ???

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 14:29:
Maar webcamXP Pro is voor webcams toch? En dat is niet de bedoeling... Weet één van jullie of de Medion TV kaart ook WDM heeft? Ik kan er niet achter komen...
Webcamxp kan ook een camera die aan je tvkaart is gekoppeld herkennen.
Dus het hoeft zeker geen webcam te zijn, als ie maar een capture mogelijkheid/driver heeft volgens mij..

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:16

w0w

Als je een usb-hub koopt/leent/neemt, en je sluit die op het stopcontact aan, dan kun je ongeveer (met die hub er dus tussen) een afstand van 6 meter overbruggen.
Bij mijn (vroegere) cheep-ass webcam zat ook zo'n motion detection software, dan kreeg je gewoon een schermpje in beeld, en je kon de gevoeligheid instellen. Als je de computer dan 'zag' dat er teveel pixels van het beeldje veranderen, gaat het voor een ingestelde tijd recorden. Ik zal wel es kijken hoe dat progje heet

Verwijderd

Topicstarter
SandeR schreef op 23 februari 2004 @ 14:36:
[...]

Webcamxp kan ook een camera die aan je tvkaart is gekoppeld herkennen.
Dus het hoeft zeker geen webcam te zijn, als ie maar een capture mogelijkheid/driver heeft volgens mij..
Bedoel je nu de camera of de kaart? Want de TV kaart heeft inieder geval wel capture mogelijkheden...
aZuL2001 schreef op 23 februari 2004 @ 14:34:
Los van de redenen waarom je dit wilt (het _kan_ strafbaar zijn), Axis heeft een erg fraaie en betaalbare webcam die je via utp aansluit.

http://www.axis.com/products/cam_205/index.htm
Dit is zeker een goede mogelijkheid... Maar het beste zou zijn als ik er een eigen camera op kon aansluiten omdat ik dan een totaal onherkenbare voor kan gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben al wat stappen verder en die WebcamXP is wat ik zoek! Maar nu kom ik met het volgende: Ik heb een camera in gedachten die ik aan wil sluiten op m'n TV kaart. Deze TV kaart heeft een s-video, 2 Coax (tuner en TV) en een tulp aansluiting (ingangen). De camera heeft een BNC uitgang... Nu denk ik dus dat je die BNC op die coax kan aan sluiten... Klopt dit? Ik heb verder op het net veel gezocht, maar niet echt kunnen vinden... Alleen deze:
Afbeeldingslocatie: http://store1.yimg.com/I/videoware_1782_6576682 dit is geloof ik wat ik zoek.... Maar in Ned is het niet te vinden. Dit plaatje komt van de site: http://www.svideo.com/svideobnc1.html Weten jullie of er een andere oplossing voor is? (heb de search gebruikt)

Verwijderd

er zijn verlopen.. hws wat je daar hebt ook in nl te krijgen bij de locale electro boer..

anders van s-vhs verlopen na Composiet (TULP) en dan van tulp naar bnc

allemaal regulaire verlopen

Verwijderd

Topicstarter
K dan ga ik dat maar doen dan :-) wat ik alleen altijd zo gek vind: Bij een tulp zijn het eigelijk maar 2 draden en bij een s-video 4 pinnetjes... hoe kan dat nou?

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik gebruik op dit moment HT Web Cam 3.0 ervoor.

Oude beveiligingscamera van een afgebrand tankstation met een kabel naar de ingang van mijn ALDI tv kaart :p

Daarna HTWebcam 3 starten, tvkaart als invoerdevice instellen. Gevoeligheid instellen, dus niet dat de seconde wijzer van mijn klok het filmen al start.

Als ik thuis kom zie ik bijvoorbeeld 2 filmpjes, eerst een aantal seconden de kamer zoals ik hem achtergelaten had, dan komt opeens mn kat voorbij rennen en zodra hij weg is stopt het beeld ook weer. Er zit ook een functie in dat je het filmpje gemaild krijgt enzo.

Wel leuk spelen :)
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 21:24:
K dan ga ik dat maar doen dan :-) wat ik alleen altijd zo gek vind: Bij een tulp zijn het eigelijk maar 2 draden en bij een s-video 4 pinnetjes... hoe kan dat nou?
Omdat er bij s-video een aantal signalen gesplitst over de kabel gaan. Hogere kwaliteit omdat ze allemaal hun eigen draadje hebben zeg maar.

[ Voor 26% gewijzigd door Pixal op 24-02-2004 02:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pixal schreef op 24 februari 2004 @ 02:47:
Ik gebruik op dit moment HT Web Cam 3.0 ervoor.

Oude beveiligingscamera van een afgebrand tankstation met een kabel naar de ingang van mijn ALDI tv kaart :p

Daarna HTWebcam 3 starten, tvkaart als invoerdevice instellen. Gevoeligheid instellen, dus niet dat de seconde wijzer van mijn klok het filmen al start.

Als ik thuis kom zie ik bijvoorbeeld 2 filmpjes, eerst een aantal seconden de kamer zoals ik hem achtergelaten had, dan komt opeens mn kat voorbij rennen en zodra hij weg is stopt het beeld ook weer. Er zit ook een functie in dat je het filmpje gemaild krijgt enzo.

Wel leuk spelen :)

[...]

Omdat er bij s-video een aantal signalen gesplitst over de kabel gaan. Hogere kwaliteit omdat ze allemaal hun eigen draadje hebben zeg maar.
Goede vergelijking hier!
Heb je die kabel nou naar je Coax, s-video of tulp aan sluiting gedaan?
Pagina: 1