Toon posts:

Laptop vertikt het te booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Jewel Brillant 2775 en heb een probleem waar jullie me misschien mee kunnen helpen.
Wanneer ik mijn computer opstart komt hij nog net in het venster waar het geheugen gecontroleert wordt en waar je op Del kan rammen om naar je BIOS te gaan. Na dat scherm krijg ik een nieuw scherm met het volgende:

Intel UNDI, PXE-2.0 (build 082)
Copyright (c) 1997-2000 Intel Corporation

SiS900 PXE BootROM v1.09 Hook Int19

CLIENT MAC ADDR: 00 A0 CC DC FC FD GUID: lang nummer :)
DHCP....

Ik vermoed dus dat hij wil booten van het netwerk... Ik dus naar de BIOS...

Ik heb een AMIBIOS (v1.3) en ga naar Standard CMOS Setup. Ben geen hardware goeroe, maar volgens mij moet de Pri Master op Auto staan...
Dan ga ik vervolgens naar Advanced CMOS Setup. Het lijstje met Available Options is:

Disabled
CDROM
Intel UNDI

1st Boot Device: DISABLED
2nd Boot Device: CDROM
3rd Boot Device: Disabled
4th Boot Device: Intel UNDI

Vreemd, net alsof hij mijn hardeschrijf niet kan vinden. Hebben jullie enig idee? Harde-schrijf naar de knoppen? Is er een of andere instelling hoe ik alles weer kan herstellen, of hebben jullie ook geen idee?

Alvast bedankt

Verwijderd

Als je je first bootdevice op HDD (harde schijf)zet moet het absuluut goed gaan.
Hij wil namelijk eerst van je cdrom booten en vervolgens het netwerk op.
Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat die niet in het lijstje staat :S

Verwijderd

hmmz, first boot device disabled... das gek...daar kan je dus helemaal niet je HDD vinden?
Zoniet, probeer eens een boot cd van je OS erin te stoppen. En anders een andere HDD dan weet je gelijk of ie stuk is of niet...
Welk OS heb je eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zo even een CD-ROM ophalen, alleen het probleem is dat ik een laptop heb, heb niet even een andere hardeschrijf bij de hand :)
Dank iig al voor jullie snelle reacties!
Zat net ook nog even te kijken bij Auto-Detect Hard Disks. Pri Master staat op "Not Installed", zet ik hem op Auto, ga ik dan weer naar het overzicht en weer terug naar Auto-Detect Hard Disks; staat hij weer op "Not Installed"... :S
Iemand zei dat het misschien aan een los draadje kan liggen, klopt dat?

Verwijderd

Als je op je first boot device gaat staan m.b.v. je pijltjes op het toetsenbord kun je vervolgens de waarde veranderen met de page-up en page down toetsen.
Of kijk gewoon even onderaan of bovenaan je BIOS-scherm wat je functietoetsen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik gedaan, ben het hele lijstje bij langsgegaan maar nergens is mijn HDD te vinden...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Iemand zei dat het misschien aan een los draadje kan liggen, klopt dat?
Dat kan. Hij zit vast met een soort bandkabel. Die kan kapot zijn, maar natuurlijk kan er ook wat electronica op de harde shcijf kapot zijn.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

In dat geval zou inderdaad een kabel los kunnen zitten, of erger, je HD is kaduuk.

Verwijderd

Topicstarter
Damn, nou ik denk dat ik de laptop beter op kan sturen...
Dit gaat iets boven mijn pet :)
Dank voor jullie reacties

Verwijderd

En laptop HDD's zijn redelijk duur :/ jammer genoeg
Pagina: 1