Hallo,
Ik heb een Jewel Brillant 2775 en heb een probleem waar jullie me misschien mee kunnen helpen.
Wanneer ik mijn computer opstart komt hij nog net in het venster waar het geheugen gecontroleert wordt en waar je op Del kan rammen om naar je BIOS te gaan. Na dat scherm krijg ik een nieuw scherm met het volgende:
Intel UNDI, PXE-2.0 (build 082)
Copyright (c) 1997-2000 Intel Corporation
SiS900 PXE BootROM v1.09 Hook Int19
CLIENT MAC ADDR: 00 A0 CC DC FC FD GUID: lang nummer
DHCP....
Ik vermoed dus dat hij wil booten van het netwerk... Ik dus naar de BIOS...
Ik heb een AMIBIOS (v1.3) en ga naar Standard CMOS Setup. Ben geen hardware goeroe, maar volgens mij moet de Pri Master op Auto staan...
Dan ga ik vervolgens naar Advanced CMOS Setup. Het lijstje met Available Options is:
Disabled
CDROM
Intel UNDI
1st Boot Device: DISABLED
2nd Boot Device: CDROM
3rd Boot Device: Disabled
4th Boot Device: Intel UNDI
Vreemd, net alsof hij mijn hardeschrijf niet kan vinden. Hebben jullie enig idee? Harde-schrijf naar de knoppen? Is er een of andere instelling hoe ik alles weer kan herstellen, of hebben jullie ook geen idee?
Alvast bedankt
Ik heb een Jewel Brillant 2775 en heb een probleem waar jullie me misschien mee kunnen helpen.
Wanneer ik mijn computer opstart komt hij nog net in het venster waar het geheugen gecontroleert wordt en waar je op Del kan rammen om naar je BIOS te gaan. Na dat scherm krijg ik een nieuw scherm met het volgende:
Intel UNDI, PXE-2.0 (build 082)
Copyright (c) 1997-2000 Intel Corporation
SiS900 PXE BootROM v1.09 Hook Int19
CLIENT MAC ADDR: 00 A0 CC DC FC FD GUID: lang nummer
DHCP....
Ik vermoed dus dat hij wil booten van het netwerk... Ik dus naar de BIOS...
Ik heb een AMIBIOS (v1.3) en ga naar Standard CMOS Setup. Ben geen hardware goeroe, maar volgens mij moet de Pri Master op Auto staan...
Dan ga ik vervolgens naar Advanced CMOS Setup. Het lijstje met Available Options is:
Disabled
CDROM
Intel UNDI
1st Boot Device: DISABLED
2nd Boot Device: CDROM
3rd Boot Device: Disabled
4th Boot Device: Intel UNDI
Vreemd, net alsof hij mijn hardeschrijf niet kan vinden. Hebben jullie enig idee? Harde-schrijf naar de knoppen? Is er een of andere instelling hoe ik alles weer kan herstellen, of hebben jullie ook geen idee?
Alvast bedankt