MXstream & BEFSX41 internet connectie problemen

Pagina: 1
Acties:

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik heb een BEFSX41 router aangesloten op mijn adsl modem (een alacatel speedtouch home modem)
en ik heb het volgende probleem:

als ik de router aangesloten heb dan valt de internet connectie weg na een x aantal minuten (soms 10 soms 30)
ik kan dan in de router configuratie even discooect en dan weer connect dan doet hij het weer maar hij doet het dan weer maar voor 10 tot 30 minuten...
en na 2 a 3x dat truukje te hbebben gedaan dan valt zelfs de router weg, dan moet ik de router en de modem van de stroom afhalen en opnieuw aanzetten...
en dan beginnen we weer van voren af aan

de pc's verkrijgen hun ip's d.m.v. DHCP
en in de router heb ik de opties "keep-alive" met een redail van 20 en 180 sec en de optie "connect on demand" met allerlei waardes voor de idle time al geprobeerd
de router en de modem bezitten de laatste firmware...
als ik de modem d.m.v een hub (10mb/s) aansluit dan werkt ie wel goed en ook als ik de pc direct op de modem aansluit...

ik heb ook even geprobeerd om een server in te stellen maar daar stikt de router ook op en als ik dmz aanzet dan moet ik een hard reset van de router doen want dan doet ie nix meer...

hoe kan ik dit oplossen of moet ik hem terug brengen.. :?
of moet ik gewoon een adsl multipc modem bij KPN kopen... (das immers maar 30 euro duurder..) :X

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 11:59

Zjemm

...

ik geloof dat dat een bekend probleem is.
wachten op een firmware update of omruilen voor een goed werkende (oudere versie)

ik heb er maar een speedtouch 510 bij gekocht en die als router laten fungeren. de linksys doet alleen maar draadloos nu

opensecure.nl

Verwijderd

Blijkbaar doet je router het niet goed zou hem gewoon terugbrengen, en een
adsl multipc modem bij KPN kopen

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 13:54:
Blijkbaar doet je router het niet goed zou hem gewoon terugbrengen, en een
adsl multipc modem bij KPN kopen
okee dan doe ik dat
en wat betereft het geval van een bekend probleem, sorry als ik het over het hoofd heb gezien maar ik heb in de search niks kunnen vinden... (ligt dit aan mij of... 8)7)

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 11:59

Zjemm

...

er is redelijk veel over te vinden.
je kunt ook linksys nederland bellen die kunnen dit bevestigen

opensecure.nl