Chello http traag , ftp snel

Pagina: 1
Acties:

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-05 18:48

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Hey mensen ,
ik heb een enorm gek probleem wat ik in de GOT search nog niet tegen ben gekomen .
Ik draai een normale PC en heb bij ons in Dordt. het chello-abonnement "Chello Classic" . Dit is laatst omhoog gegooid in snelheid enzo maar ik merk daar niet zoveel van .

Sterker nog , ik heb al meerdere malen (op verschillende tijdstippen van de dagen , en op verschillende dagen ) eens een speedtest gedaan .
En daar kwam ik dus bizar slecht uit . Nu wil het geval dat dit alleen geld voor dingen die ik open/bekijk/download via HTTP . Ik heb een FTP erbij gepakt en daar haalde ik makkelijk 180 ~ 200 kb/s constant . Van diezelfde persoon gaat het via http downloaden met maximaal 13 kb/s . Ook het openen van flash-filmpjes en spelletjes e.d. gaat zo sloom . En op speedtest waren de resultaten gewoonweg bizar . Ook met gamen heb ik geen last ( gemiddelde ping in MOHAA is ongeveer 40 , vind ik normaal ) . Het is dus puur dat verrekte HTTP ....

Windows XP Pro.

Hardware die ik run :
AMD XP1700+
Asus A7V600 mobo
768 MB DDR Ram

alles draait gewoon stabiel enzo .

P.S. . Ik heb de speedtest ook bij mijn vriendin gedaan (zelfde abbo. ) en die haalt gewoon 180 kb/s , met gemak .

bvd

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 21:21

glashio

C64 > AMIGA > PC

Hier idem dito

'Hoekse Waard' Regio Rotterdam

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoelang heb je er al last van?
Ik heb min of meer het zelfde, alhoewel het bij mij niet zo dramatisch is.
Maar chello is qua http de laatste tijd gewoonweg sloom.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Zet je proxy eens uit als je die gebruikt?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Trage DNS servers? Als je eenmaal een verbinding hebt die gemiddeld genomen langer open blijft staan (FTP) ..dan gaat het wel vlot dan.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien komt dat door spy / ad ware. Controleer daar eens op met Ad-Aware of SpyBot: Search and Destroy.

Mocht dat niet veel vinden, dan kan je met hijackthis (staat in de SA FAQ een linkje naar.) proberen.

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 23-02-2004 13:55 ]

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
bjck schreef op 23 februari 2004 @ 13:50:
Zet je proxy eens uit als je die gebruikt?
Al geprobeerd . Met en zonder proxy maakt geeen verschil . Ook niet of ik direct achter me modem zit of een switch er tussen .
Trage DNS servers? Als je eenmaal een verbinding hebt die gemiddeld genomen langer open blijft staan (FTP) ..dan gaat het wel vlot dan.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt . Voor zover ik je nu snap moet ik de connectie langer open laten staan en datie dan wel sneller gaat ? Dat is namelijk ook niet het geval ( getest op verschillende adressen , op verschillende tijstippen , voor geruim een half uur per test (toch lang zat ? )).

Ook heb ik verschillende dingen geprobeerd te downen . Een filmpje of een gamepje ofzo . Het maakt gewoon nix uit wat ik binnentrek of van waar .

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
GJ-tje schreef op 23 februari 2004 @ 13:54:
Misschien komt dat door spy / ad ware. Controleer daar eens op met Ad-Aware of SpyBot: Search and Destroy
Nix gevonden bij de laatste check van Ad-Aware (gisternacht geupdate ) en gerund op al me schijven .

edit:
System scan bedoelde ik dus :)

[ Voor 8% gewijzigd door Khaine op 23-02-2004 13:57 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Khaine666 schreef op 23 februari 2004 @ 13:56:
[...]

Nix gevonden bij de laatste check van Ad-Aware (gisternacht geupdate ) en gerund op al me schijven .
En probeer het is met SpyBot: Search and Destroy. Die vind over het algemeen meer... :) Mocht dat ook niet helpen, dan kan je hijackthis nog proberen. Post dan je log eens tussen [code]-tags.

En een full scan, wat vind die? :?

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 23-02-2004 13:58 ]

Verwijderd

ligt dit niet aan qos pakketten onder windows xp
is toch al een hele thread over geweest

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-04 00:27

wvdburgt

MacOS all the way baby!

kheb gister nogal last gehad dat ik wel een goede ping had maar soms gewoon 5 sec lagg met spelen. dan stond ik gewoon 5 seconden te kijken naar iets en dan bam was ie in een keer aan de andere kant van de map of zo..

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 13:58:
ligt dit niet aan qos pakketten onder windows xp
is toch al een hele thread over geweest
Nope daar ligt het niet aan. (tijdens install WinXP Pro uitgezet)
T'is gewoon packetloss op willekeurige tijden... ik heb gemeten via Pingplotter

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

glashio schreef op 23 februari 2004 @ 14:04:
[...]
Nope daar ligt het niet aan. (tijdens install WinXP Pro uitgezet)
T'is gewoon packetloss op willekeurige tijden... ik heb gemeten via Pingplotter
En dat komt denk ik door de upgrade van Chello, of is dat al weer een paar weken terug? :?

• glashio

glashio

C64 > AMIGA > PC

Geen idee , heb officieel nog niks gehoord van Chello. T'is de laatste paar weken (2 a 3)
zal me niks verbazen als het daar door kwam
Heb 'Chello Classic'

[ Voor 10% gewijzigd door glashio op 23-02-2004 14:08 ]

> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

glashio schreef op 23 februari 2004 @ 14:07:
[...]
Geen idee , heb officieel nog niks gehoord van Chello. T'is de laatste paar weken (2 a 3)
Heb 'Chello Classic'
Dan kan het ook nog aan de upgrade liggen ja... Probeer anders eens de helpdesk van Chello te bereiken, misschien dat zij je het een en ander kunnen uitleggen... Zij moeten je immers een goed en deugdelijk product leveren... :)

Ja ik weet dat de helpdesk van Chello / UPC niet een van de beste is, maar het is wel de leverancier in dit geval

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
glashio schreef op 23 februari 2004 @ 14:07:
[...]
Heb 'Chello Classic'
Tis bij mij al wat langer . Zeg een weekje of 6 . Maar het kwam ook zegmaar ineens . Bij de chello helpdesk konden ze me alleen maar vertellen dat we een "buitengewoon goed signaal " hadden thuis . In hoeverre ze dat bij elke klant zeggen weet ik niet .

Ik heb niet het id dat het aan spyware ligt maar als ik weer thuis ben ipv werk/stage dan probeer ik die spybot die iemand hierboven noemde ook wel ff .

Het is ook bij mijn vaders PC dus ik begin sterk te vermoeden dat het aan onze aansluitging met chello ligt .

Ook kan het niet liggen aan een hub/switch toch ??? Ik bedoel , een oude hub kan de boel vertragen maar als ik in m'n uppie op het netwerk zit en de FTP snelheid is wel gewoon hoog maar de HTTP niet dan kan dat nooit aan een tussenmedium liggen toch ?

Huidige opstelling :

CHELLO MODEM --> 10/100 Mbit HUB --> 2 individuele PC's

De PC van mijn pa is ietsje trager als de mijne maar scheelt bijna niets .

Ik heb geen oplossingen meer over ... iemand anders ?

• Ruthless
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Khaine666 schreef op 23 februari 2004 @ 14:20:
[...]

Huidige opstelling :

CHELLO MODEM --> 10/100 Mbit HUB --> 2 individuele PC's

De PC van mijn pa is ietsje trager als de mijne maar scheelt bijna niets .

Ik heb geen oplossingen meer over ... iemand anders ?
Zowiezo mag deze opstelling niet; je hebt nu 2 pc's aan het chello netwerk hangen.
Volgens jouw schema zou je dus ook 2 ip adressen van chello moeten krijgen; zeker in deze situatie heeft chello nu gewoon het volste recht om jou af te sluiten!

Je moet er eigenlijk een NAT router tussen zetten:

Chello modem -> Nat router -> 10/100 Hub -> PC's

De nat router kan dus ook gewoon Internet connection sharing zijn van Windows.

Chello zegt dat dit eigenlijk ook niet mag maar dan heb je effectief maar 1 apparaat aan internet hangen, en is het discutabel of het wel of niet mag, je krijgt dan iig maar 1 ip van chello.

Verder heb ik hier dus ook Chello en ik kan de brakke snelheden van chello alleen maar bevestigen; m.i. is dit te wijten aan een stuk overbelasting van een aantal knooppunten in het chello netwerk. Met pingplotter meet ik op bepaalde punten regelmatig behoorlijk wat packetloss :(

Be true to yourself and be honest to others,

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Ruthless schreef op 23 februari 2004 @ 16:11:
[...]

Zowiezo mag deze opstelling niet; je hebt nu 2 pc's aan het chello netwerk hangen.
Volgens jouw schema zou je dus ook 2 ip adressen van chello moeten krijgen; zeker in deze situatie heeft chello nu gewoon het volste recht om jou af te sluiten!

Je moet er eigenlijk een NAT router tussen zetten:

Chello modem -> Nat router -> 10/100 Hub -> PC's

De nat router kan dus ook gewoon Internet connection sharing zijn van Windows.

Chello zegt dat dit eigenlijk ook niet mag maar dan heb je effectief maar 1 apparaat aan internet hangen, en is het discutabel of het wel of niet mag, je krijgt dan iig maar 1 ip van chello.

Verder heb ik hier dus ook Chello en ik kan de brakke snelheden van chello alleen maar bevestigen; m.i. is dit te wijten aan een stuk overbelasting van een aantal knooppunten in het chello netwerk. Met pingplotter meet ik op bepaalde punten regelmatig behoorlijk wat packetloss :(
[qote van chello helpdesk medewerker , ivm privacy-redenen naamloos]

Wij helpen geen mensen meer die een thuisnetwerk hebben gemaakt wat ligt achter het chello modem . Ondanks dat het sinds November 2003 een gecertificeerde fucntie is (wordt niet gestraft) .
[mijn vraag ]
Is het wel legaal een netwerk te maken thuis die d.m.v. een HUB aangesloten is op het huidige chello-netwerk ?
[/mijn vraag ]
Jah , dat kan wel , maar wij geven er geen support en/of garantie voor . Heeft u problemen met chello dan zult u eerst uw computer vanachter het netwerk moeten halen en DIRECT op het chello-modem moeten aansluiten .
[/qote van chello helpdesk medewerker , ivm privacy-redenen naamloos]

Tot zover de reactie op Ruthless.

edit:

Jah ik heb express quote verkeerd geschreven omdat ik anders een heel mooi quote-script krijg ipv wat ik bedoelde .

[ Voor 7% gewijzigd door Khaine op 23-02-2004 16:31 ]

Verwijderd

Ik heb ook last van de problemen die door mede tweakers worden beschreven.

Speel regelmatig Tactical Ops online. en per uur heb ik ongeveer 2 a 3 keer dat ik 50% of meer packet loss heb en dan is het spelen echt ONMOGELIJK :(

Ik ga morgen ook maar eens contact opnemen met chello

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:27
Volgens mij heeft Chello een transparante http proxy (poort 80) ergens staan.
Dat zou iig exact de problemen kunnen verklaren die jullie hebben, ftp enz gaat namelijk niet via die proxy ;)

Probeer eens bij iemand met een snelle lijn te downloaden die een http server heeft draaien op een andere poort?

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
DJSmiley schreef op 23 februari 2004 @ 16:41:
Volgens mij heeft Chello een transparante http proxy (poort 80) ergens staan.
Dat zou iig exact de problemen kunnen verklaren die jullie hebben, ftp enz gaat namelijk niet via die proxy ;)

Probeer eens bij iemand met een snelle lijn te downloaden die een http server heeft draaien op een andere poort?
Dat ga ik eens proberen zodra ik thuis ben.
Heb je nog suggesties als dat ook niet de oplossing is ?

Pagina: 1