[ADSL] Internet valt contant weg

Pagina: 1
Acties:

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 07:46

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Ik heb sinds enige tijd last van me internet/lan verbinding. Heb een Ethernetmodem met een 10.100 switch. Heeft altijd goed gewerkt.. nooit dat internet down was oid, maar de laatste dagen valt internet om de minuut 10-20 sec uit... zeer instabiele verbinding dus...

Als internet dan eruit ligt, kan ik ook niet op me modem inloggen.. :? Zou dit aan de kabel liggen die van de modem naar de switch loopt (kabel loopt door de muren). Of ligt dit aan mijn internet provider? (planet).

Verwijderd

Als je niet op je modem kan inloggen lijkt me dit een fout in je lokale netwerk, en ligt de fout niet bij planet. Controleer je kabels (computer<->switch, switch<->modem) even, en kijk je modem en je switch even na of deze nog wel goed functioneren.

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Switch functioneert gewoon goed, want ik kan wel op andere computers komen op t netwerk.

Ik vermoed dat de modem miss defect is... rare is dat ik nu alweer 10-15 min heb geinternet zonder dat t wegviel :?

maar soms kan ik wél inloggen op de modem wanneer internet eruit ligt.

Verwijderd

Wat voor modem heb je? En gebruik je een DHCP-functie in de modem, of gebruik je statische ip-adressen?

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Acatel SpeedTouch 500 series.
DHCP staat aan ja.

code:
1
2
3
4
5
6
Ethernet adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspecifiek DNS-achtervoegsel: lan
        IP-adres . . . . . . . . . . . . . . .: 10.0.0.152
        Subnetmask . . . . . . . . . . . . . .: 255.255.255.0
        Standaardgateway . . . . . . . . . . .: 10.0.0.138

iemand vertelde me dat ik betere 192.168.0.X adressen kon nemen, maar weet niet meer waarom...

[ Voor 13% gewijzigd door Frenkpie op 23-02-2004 14:18 ]

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

Heb wel eens dit soort vreemde instabiliteitsdingen meegemaakt bij mun collega. Was errug grappig, ook weken aan het tobben en klo-jo-en. Hij is nogal anti M$ (wie niet) en was er heilig van overtuigd dat het aan MSN Messenger lag (zijn zusje zat daar nogal op en internet viel altijd uit als zij op msn zat (kan ook wel als je dat 24/7 doet)). Dus ik doe eens een stomme suggestie: Misschien heeft ze wel een virus? Welnee joh, wat doet ze nu helemaal, beetje surfen en msn-en. En na scannen, jawel hoor, nieuw record aan geinfecteerde bestanden :) Een of ander virus (geen idee meer welke) die zo nu en dan een DoS uitvoerde op het modem, die pakte dit opzicht best aardig op, maar internetconnectie herstellen ging vaak moeizaam. Ik zou het eens nakijken. sterkte

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

Verwijderd

Daar had ik de afgelopen week ook last van met mijn Speedtouch 510i! Zit je ook bij XS4all en had je ook steeds dat dat @-tekentje op het modem oranje was?

Sinds afgelopen vrijdag heb ik het probleem overigens niet meer gehad.

Verwijderd

als het @ lampje vaak gaat knipperen, heb je waarschijnlijk gewoon een brakke verbinding naar je modem/router lopen.. of je splitter is defect (kan je ook wel horen op de telefoon meestal)

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Dat verhaal over een virus zou miss de 'cause' wel kunnen zijn, want beneden op de computer wordt door de rest van het gezin geinternet en me broertjes zitten altijd op van die commerciële chatsites etc. (je kent het wel).

Er staat wel NAV2003 op.. maarja :S
Ik ga eens even scannen.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Frenkpie schreef op 24 februari 2004 @ 12:01:
[...]
Er staat wel NAV2003 op.. maarja :S
Ik geef de voorkeur aan AVG :X
Ik ga eens even scannen.
Vergeet niet eerst de virus-definities te updaten (als dat nog kan).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• jeroen1980
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
Zeg Frenkpie, kun je nog wel via andere middelen zoals outlook gebruik maken van het internet?

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Virus definities zijn van 23-2-2004. De laatste dus van NAV.

Ik heb beneden en hier ff virusscan gedaan, en hier geen virussen gevonden. Beneden 2 virussen gevonden en verwijderd. Dus nu zijn we virusvrij :)

broertjes nogmaals ff geinformeerd over virussen. Internet is nu alweer constant online en full speed... maar ok dat zegt niets natuurlijk.

bedankt voor de tips

Verwijderd

Draai ook ff ad-aware, misschien is het wel een dialer.

• jeroen1980
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik heb ook een tijdje het probleem gehad, dat ik na een tijdje internetten niets meer kon openen op het net. Maar wel contact maken via outlook en msn.
Ik heb pas geleden Norton antivirus en firewall erafgegooid en norman antivirus en sygate personal firewall daarvoor in de plaats gezet.
Sindsdien kan ik continu online zijn en surfen zonder dat internet er mee ophoudt.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 14:05:
Draai ook ff ad-aware, misschien is het wel een dialer.
Goed advies, maar Ad-Aware vindt helaas niet alles. Naast Ad-Aware* draai ik ook Spybot S&D en die vindt af en toe ook nog wat :(

*Up to date

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Nee, wanneer internet down is kan ik ook niet meer op outlook komen. ipconfig /renew heeft ook geen nut.
Pagina: 1