Toon posts:

internetprobleempie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Ik heb een probleem met internet. Sommige sites kan ik om onduidelijke reden niet bezoeken, ik denk zo'n 1 op de 7 sites (het zijn trouwens altijd dezelfde sites). Het openen ervan gaat zo traag dat het uiteindelijk dus niet lukt.
Het rare is.. voorheen heeft het wel gewoon gewerkt, opeens dus niet meer.

Ik zit op een LAN netwerk, de andere computer heeft dit probleem niet.

Is er iets mis met mijn instellingen?

Mijn down en upstream snelheden zijn:1536kb/s en 256kb/s

Iemand enig idee?

Verwijderd

welke sites kun je niet meer bereiken ?
Staat er wat bijzonders in je host file ?

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:39

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

hmm dat overkomt mij ook weleens.
Wat ik dan doe is de tijdelijke internetbestanden weggooien, geschiedenis legen en schijfopruiming. Meestal zijn de problemen dan wel opgelost.
Wat heb je zelf al geprobeerd?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

Topicstarter
Zo dat zijn snelle reacties :)

Voorbeeld van een site die ik niet kan bereiken is www.telefoongids.ptt-telecom.nl

Er komt geen foutmelding, ik blijf het beeld zien van de vorige site terwijl er linksonderin gewoon staat: opening site etc. met rechts blauwe balkje dat heel langzaam groter wordt maar op een gegeven moment niet meer beweegt, dat beeld blijft dan zo.
Bij sommige sites zie ik wel het begin van de site opdoemen maar vervolgens blijft hij daar hangen...

Temp internetfiles en history heb ik leeggehaald, maakte niks uit. En op harde schijf staat nog 4Gig...

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 13:20:
Zo dat zijn snelle reacties :)

Voorbeeld van een site die ik niet kan bereiken is www.telefoongids.ptt-telecom.nl
En als je daarvoor nou eens www.detelefoongids.nl kiest :) Want die naam die jij gebruikt is niet helemaal correct, alhoewel ik wel op de juiste website kom. :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Maakt niet uit Br@m.. op beide sites kan ik niet komen.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 13:38:
Maakt niet uit Br@m.. op beide sites kan ik niet komen.
En op 194.151.216.202 ?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Ik zou die router eens nakijken van je, anders zou ik eens kijken wat voor dingen er op die andere computer gebeurd, blijkbaar wordt je verbinding heel er traag.

Verwijderd

Topicstarter
@ Bram:
nee ook niet op dat adres

@hacccop:
wat zou ik na kunnen kijken bij de router? Ik heb geen idee namelijk wat er verkeerd zou kunnen zijn..

Verwijderd

Topicstarter
Misschien kan iemand anders me helpen?

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Hoe is je internet verbinding opgezet?

modem==>router==>pc's? dan zou je een van de pc's direct op het modem aan kunnen sluiten om zo te kijken of het daaraan ligt!
veelsuc6 nog

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 21:55
Als je een kabelmodem hebt en achter een router zit kan het zijn dat je je MTU waarde in moet stellen op minder dan de default 1500 bytes. Een netwerkpakketje wordt standaard verstuurd met die grootte, maar over een kabelverbinding komen er wat extra bytes bij door de router, waardoor sommige servers de pakketjes niet meer accepteren, omdat ze te groot zijn. Het terugschroeven van de MTU waarde is dan de oplossing. Bij ADSL hoeft dit allemaal niet.

Verwijderd

Bovenstaande kan heel erg goed het geval zijn. Je hebt kabel dus ik zou zeker je MTU verlagen. Heb al vaak meegemaakt dat dat het probleem is.

http://www.google.nl/sear...ng&btnG=Google+zoeken&lr=

Verwijderd

Topicstarter
Ja klinkt inderdaad logisch.. maar goed ik heb nu 3 verschillende MTU's geprobeerd (296,576,1500) maar bij geen van alle heeft het effect gehad. Moet ik een andere waarden hebben of wil dit zeggen dat de oorzaak toch elders moet liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 23:58 ]

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
je moet ook op je eigen router de mtu op een lagere waarde instellen, omdat anders je router er gewoon 1500 MTU van maakt....

Verwijderd

Topicstarter
Okey dat zal ik morgen eens proberen. Moeten beide computers dezelfde MTU hebben? En maakt het nog uit dat de ene W-XP heeft en de ander W-2K?

Bedankt voor je reactie ;)

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
ja moeten allen de zelfde mtu hebben...
router, pc en andere pc...

Verwijderd

Het zou inderdaad aan de MTU kunnen liggen.

Probeer java eens te downloaden dit lost vaak ook routeringsproblemen met de IE webbrowser op.
http://java-virtual-machine.net/download.html

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt me wel om de MTU aan te passen op mijn eigen pc (W2K), maar niet op de andere (XP home) en van de router..

bij de XP computer ga ik naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\adaptername\Parameters\Tcpip
maar daar is geen MTU te vinden.. moet ik ergens anders kijken? Of moet ik zelf een nieuwe MTU DWORD value invoeren??

En waar kan ik de router MTU aanpassen?

alvast bedankt!

.. enne _/-\o_

Verwijderd

Aangezien we niet weten welke router je hebt kunnen we dat laatste niet zeggen B) :P

En in Windows XP Home Edition moet je inderdaad een eigen DWORD aanmaken voor MTU :)
Pagina: 1