[PHP5 RC1/Mysql 4.1.1] Kip & Ei probleem

Pagina: 1
Acties:

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025
Ik probeer hier @ work php 5 rc1 (een van de snapshots) aan de praat te krijgen met mysql 4.1.1.

Nu zijn er dus 2 problemen:

• Bij het aanslingeren van php 5 met de originele libmysql client (3.23.57) krijg ik een warning:
Warning: mysql_connect() function.mysql-connect]: Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client in c:\Inetpub\wwwroot\lokalenplanner\includes\database.class.php on line 46
• Probeer ik daarentegen met de nieuwe libmysql.dll (van mysql 4.1.1 van plm. 1.2 MB) php op te starten, dan naait php keihard vast met de melding dat het entrypoint van mysql_drop_db() niet gevonden kan worden. Na zoeken op PHP.net leert me dat er veel meer mensen hier last van hebben,

Kortom: Als ik mysql 4.1 heb, krijg ik een warning dat ik een oud authentication protocol gebruik en dat ik mn libmysql.dll moet updaten, maar update ik dan die library, dan werkt heel php's mysql support niet meer |:(

Zijn er meer mensen die dit al geprobeerd hebben en het wel aan de praat gekregen hebben??

Stop uploading passwords to Github!