Toon posts:

[Adobe Acrobat] Hoe russische tekst?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje, ik heb een word document met tekst in het russisch.. deze moet in een pdf bestand komen te staan. In word zijn de tekens goed, in acrobat worden het vraagtekens wanneer ik copy paste..

hoe krijg ik ondersteuning voor het russisch in acrobat 5.0 ?

----

Ik heb een document gemaakt van de russische tekst die ik kan openen in acrobat. Het is nu een pdf bestand geworden.. hoe kan ik er nu voor zorgen dat de tekst uit dat document gekopieerd kan worden naar een ander pfd document?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 15:03 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:14
De lettertype die Word gebruikt voor die russische letters ook installeren voor Acrobat? :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan komt de vraag (als acrobat noob).. hoe installeer je die lettertype die word gebruikt voor acrobat?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien niet een echte oplossing, maar met Open Office kan je van een document een .pdf bestand maken. Misschien dat het dan goed gaat? En misschien zijn er ook wel progjes die van een .doc een .pdf kunnen maken met behoud van je lettertype?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12 00:45

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik meen dat er upgrades zijn van Adobe die Chinese/Russische etc. tekens ondersteunen in Acrobat. Helaas kan ik ze zo even niet vinden en ik weet ook niet of het gratis is of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Kleine update:

Ik heb een document gemaakt van de russische tekst die ik kan openen in acrobat. Het is nu een pdf bestand geworden.. hoe kan ik er nu voor zorgen dat de tekst uit dat document gekopieerd kan worden naar een ander pfd document?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12 00:45

SmartDoDo

Woeptiedoe

Met Adobe Acrobat kun je tekst selecteren in een *.pdf en dan eenvoudig copy/paste'n. Editen, creëren van *.pdf's kan daarmee. Als je Adobe Acrobat Reader gebruikt kan dat niet (enkel bedoelt voor lezen/printen van *.pdf).
Wellicht dat hier iets anders tussenstaat waarmee het ook kan :)

Verwijderd

Topicstarter
Mja, kijk nederlands en engelse teksten kan ik wel kopieren en plakken.. maar nu wil ik een russische tekst in een pdf plakken, maar dan komen er allemaal vraagtekens te staan..

hoe krijg ik het nu voor elkaar dat de vraagtekens veranderen in de russische tekens.. hoe installeer ik zo'n taal plugin of wat dan ook :)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Cyrillic als ondersteunde taal toevoegen in Windows?

In Win2k: Config. Scherm/Landinstellingen/Taalinstellingen voor het systeem

• Stefan53xx
  • Laatst online: 02-03-2024
MissingDog schreef op 23 februari 2004 @ 15:41:
Cyrillic als ondersteunde taal toevoegen in Windows?

In Win2k: Config. Scherm/Landinstellingen/Taalinstellingen voor het systeem
Ook ik zit met dit probleem.
Ik heb nu Cyrellic toegevoegd als ondersteunende taal, maar nogsteeds heb ik hetzelfde probleem als de TS.

Iemand enig idee wat het nog meer kan zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het maar anders aangepakt, werd een spoedklus omdat ik er niet uit kwam..
heb dus het document maar in word gemaakt en deze omgezet in een pdf bestand..

zelfde resultaat, maar dan met een kleine omweg..

• Stefan53xx
  • Laatst online: 02-03-2024
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 13:21:
Ik heb het maar anders aangepakt, werd een spoedklus omdat ik er niet uit kwam..
heb dus het document maar in word gemaakt en deze omgezet in een pdf bestand..

zelfde resultaat, maar dan met een kleine omweg..
Ja ok, maar het word documentje moet eerst in pagemaker geladen worden hier.
Vanuit daar wordt de distiller gebruikt, dus dat is voor mij helaas niet de oplossing.
Niemand anders die ook dit probleem gehad heeft / de oplossing voor me heeft?
Pagina: 1