(Maxtor 6Y120P0) Disk Free Space klopt niet

Pagina: 1
Acties:

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-03 14:07
Mijn Maxtor 120GB is verdeeld in 4 partities:
C: NTFS - 10.5GB
D: FAT32 - 21GB
E: FAT32 - 3GB
F: FAT32 - 79.9GB

O/S: Windows XP

Sinds kort heb ik het probleem dat er geen ruimte bij mijn F-partitie vrijkomt nadat ik iets heb verwijderd. Er is volgens Explorer nu 400MB vrij op F:. Als ik de grootte van alle bestanden en mappen check kom ik uit op 74GB. Er zou dus 6GB vrij moeten zijn!

Ik heb error-checking gedaan zoals ik ook in andere topics tegenkwam. Er worden dan geen fouten gevonden en het probleem is dan ook niet opgelost. Ik heb ook al gedefagmenterd met de windows-app zelf en met System Mechanic 4. Wil ook niet helpen.

Iemand een idee? Mis ik iets?

........................................................................................................................................................

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

vergaande fragmentatie? :/

Of wat dacht je van pagefiles? Volle prullenbak?

En BTW converteer die schijven eens naar NTFS aangezien je toch XP gebruikt. :Y)

[ Voor 36% gewijzigd door Dukey op 23-02-2004 12:51 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• ikbenwouter
Pagefiles staan niet op F: en prullenbak heb ik gecheckt. Ik verwijder mijn bestanden meestal met shif-delete dus die raken de prullenbak niet aan ;)

........................................................................................................................................................

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

D'r is ook een verschil tussen "size" en "size on disk". Als je heel veel kleine bestanden hebt, dan is de "size on disk" veel groter. Maar de Free Space is wat er echt vrij is, en dat is dus wat er overbljft na de "size on disk". Beetje criptisch.... maar kweet ook niet hoe ik t moet zeggen....

P R N D

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
En natuurlijk Norton geinstalleerd met die irri Protected Recycle Bin... Die ff deinstalleren et voila of even je Protected Recycle Bin leeggooien..

Nose: jij bedoeld Slack Space.. Elke file gebruikt een veelvoud van de clustersize op de schijf; stel deze is 32KB per cluster, als je dan een filetje hebt van 1KB dan bezet ie nog steeds 32KB op de schijf en is 31KB slack..

[ Voor 44% gewijzigd door Krypt op 23-02-2004 12:57 ]

Pvouput live

• ikbenwouter
Die 74GB van die bestanden en mappen is de size on disk. Ik had eerder 500MB vrij en heb een aantal bestanden op een DVD gebrand en toen verwijderd. 4GB zou er dus zeker vrij moeten zijn nu.

• ikbenwouter
Krypt schreef op 23 februari 2004 @ 12:55:
En natuurlijk Norton geinstalleerd met die irri Protected Recycle Bin... Die ff deinstalleren et voila of even je Protected Recycle Bin leeggooien..

Nose: jij bedoeld Slack Space.. Elke file gebruikt een veelvoud van de clustersize op de schijf; stel deze is 32KB per cluster, als je dan een filetje hebt van 1KB dan bezet ie nog steeds 32KB op de schijf en is 31KB slack..
Protected Recycle Bin staat al uit.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Reboot en uncheck daarna eens protect system files bij de mapopties.
Misschien staat er toch een temporary file of iets dergelijks op die schijf.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Staat ie alleen uit, of heb je 'm gedeinstalleerd?

En als het de eerste is; heb je 'm ook leeg gemaakt?

Pvouput live

• ikbenwouter
System Files staan al op visible, dat is alleen een System Volume Information dir waar geen files inzitten.

• ikbenwouter
Krypt schreef op 23 februari 2004 @ 13:02:
Staat ie alleen uit, of heb je 'm gedeinstalleerd?

En als het de eerste is; heb je 'm ook leeg gemaakt?
Stom zeg, hij stond alleen uit inderdaad, heb nog een keer goed naar die settings gekeken en er zat inderdaad nog 5GB aan files in die protected bin, lekker handig!

Volgende keer zal ik beter uit m'n doppen kijken, bedankt voor de hulp!

Pagina: 1