[XP] Remote assistant?

Pagina: 1
Acties:

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 19:35

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Op werk-pc toets ik vandaag de windows startknop om iets te zoeken, zie ik linksonder 'remote assistance' staan.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breymans/remote%20ass.jpg

Ik weet zelf niet wat dit precies doet, laat staan dat ik dit zelf opgestart heb. Ik kan me echter voorstellen dat het iets te maken heeft met het op afstand besturen/bekijken van mijn desktop door anderen.

Ik heb Macafee al laten draaien, maar die vindt niks verdachts. Zou dit toch iets van een trojan kunnen zijn ofzo? Of zit systeembeheer ongevraagd te koekeloeren? Hoe kan ik vinden wat er precies gebeurd is? Bij prperties vind ik Lets you invite a friend to connect to your computer and help you with problems.

Wat is er aan de hand?

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-05 09:34
Vraag het eens aan systeembeheer. Een icon komt alleen in die lijst te staan als het programma gebruikt is.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 01:20

DinX

Motormuis

Dat is gewoon een ingebouwde functie van windows XP die toelaat dat anderen zich met jouw desktop verbinden, of jij met hun desktop en deze over nemen.
Dit kan niet zonder jouw expliciete toestemming. Dus niks om je zorgen over te maken :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Als het op je werk niet gebruikt word kun je dit programma beter uitzetten, er zijn namelijk al scripts die van deze aplicatie gebruik maken om je pc te hacken.

Je hebt idd wel je wachtwoord nodig, maar hoe makkelijk is dat wel niet te omzeilen. Als er een systeembeheerder is zou ik gewoon even vragen of hij daarmee bezig is geweest en of deze service aan moet blijven staan :)

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 19:35

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Kunnen of mogen ze dit niet?

Ik heb voordat ik deze pc met xp kreeg (onder w2000) al eens gezien dat men heel simpel de controle een pc van afstand kon overnemen en ik ben van nature een beetje achterdochtig >:)

Kan dit progsel worden gebruikt om stiekum bestanden op de desktop's harddisk te checken of iemand internetgedrag te monitoren?

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 15:09
neanderthaler schreef op 23 februari 2004 @ 12:50:
Kan dit progsel worden gebruikt om stiekum bestanden op de desktop's harddisk te checken of iemand internetgedrag te monitoren?
Dat kunnen ze sowieso, daar heb je geen remote assistant voor nodig :)

Verwijderd

DinX schreef op 23 februari 2004 @ 12:36:
Dat is gewoon een ingebouwde functie van windows XP die toelaat dat anderen zich met jouw desktop verbinden, of jij met hun desktop en deze over nemen.
Dit kan niet zonder jouw expliciete toestemming. Dus niks om je zorgen over te maken :)
niet helemaal waar. je kan een file aanmaken die toestemming geeft om remote desktop te gebruiken. Als je de expire datum op 2008 zet ofzo kan je "ongevraagd" erop komen.

echter hier is de client kant opgestart...
Pagina: 1