Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Problemen Samsung - T-Mobile & GPRS capaciteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Sinds een aantal dagen heb ik problemen met mijn telefoon. Als ik thuis zit valt soms volledig mijn bereik weg, en krijg ik of de melding "zoekt netwerk" of de melding "beperkte service". Allebei niet echt de bedoeling.

Ik heb net gebeld met T-Mobile, en het blijkt te liggen aan een te beperkte GPRS capaciteit in combinatie met mijn toestel (Samsung SGH-S100). Het is niet bekend wanneer dit is opgelost, en er wordt aangeraden om een ander toestel te gebruiken (terwijl ik het probleem aleen binnenshuis heb).

Heeft hier verder nog iemand problemen mee ?

Ik heb het idee dat de omschrijving van T-Mobile niet helemaal klopt, ik woon namelijk 8 verdiepingen hoog, en kan hier soms 5 minuten lang geen netwerk kiezen, en zodra ik de flat uitloop is het probleem weer opgelost, en komt het pas weer terug als ik thuis ben ?!

Verder heeft het altijd vrij weinig zin om zulk soort dingen per klachtenbrief aan te geven, hier gaan bedrijven vaak gewoon niet op in. Weet iemand toevallig een site waar dit soort problemen gemeld worden, en zo dus wel algemeen bekend kunnen worden, zodat ook anderen met hetzelfde probleem kunnen zien dat ze niet de enige zijn ?

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-11 00:54
Ik denk dat het meer te maken heeft met geen (of slecht) bereik van T-Mobile. Niet dat ik het af wil kraken, ik heb tenslotte ook Ben (T-Mobile), maar ontvangst vooral binnenhis is op vele plekken nogal slecht te noemen.

Helemaal als het gaat om data ontvangst (GPRS bijvoorbeeld) is een goed signaal van uiterste belang, ik heb dan ook regelmatig in huis geen of slecht GPRS ontvangst. Gelukkig woon ik in woning zonder lagen boven mij, op werk helaas veel te veel beton en valt daar regelmatig verbinding (bijna) weg.

Blijf aangeven waar je woont en dat het bereik binnenhuis slecht is. Neem aan dat als ze beetje goed bezig zijn, er wel wat aan gaan doen op langere termijn. BTW ik heb een Nokia 8310 GPRS.

Verwijderd

Topicstarter
Ze zeggen ook dat er een oplossing gaat komen, maar ik woon hier al een paar maanden, en heb nooit problemen gehad, en gebruik nooit GPRS... Dus waarom zou een gebrek aan capaciteit daarvan dan het probleem kunnen zijn ???

En hoe kan het dat het pas een paar dagen is, en alleen in mijn flat ???

Zou het niet gewoon kunnen zijn dat iemand een wireless LAN heeft aangelegd, en dat ik daar nu problemen mee heb ???