Toon posts:

Matrox G550

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen. Na upgrade van WinXP naar WinXP incl SP1 wordt mijn G550 niet meer herkend. Bij system props wordt als driver een Generic Display Adapter aangegeven. Installatie van Matrox drivers heeft geen resultaat, de installer ziet niet eens of er een Matrox kaart aanwezig is. Vervangen door een andere kaart, opnieuw G550 erin, geen resultaat. Heeft iemand enig id? Thanx!

Dredd

Verwijderd

heb je de laatste drivers geprobeerd van de matrox site? want hier doet hij het gewoon goed, en misschien even in een andere pc proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad gedaan, geen resultaat. Certified drivers gebruikt..etc. In de props van de driver kan niet eens voor een andere driver gekozen worden, alleen Stop, System, etc.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

VGA drivers uninstallen in (ff uit mijn hoofd heb hier win2k) config. scherm -> hardware?
Rebooten
Drivers installen, de matrox setup maakt een directory aan in c: MGA
Opnieuw terug naar config. scherm -> hardware? daar staat bij videokaarten of plug-in microsoft driver of een geel uitroepteken.
Klik er zowiezo op en kies voor update drivers. Kies voor zelf doen en verwijs naar C:/mga dan krijg je een lijstje met engels italiaans, duits enz 550 drivers, kies degene die je moet hebben. ER is trouwens een kersverse driverrelease voor de 550, zie de FP.
Hopelijk snap je het een beetje en lukt het zo.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Move AV -> VB :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

ff een andere kaart erin, dan ALLES van matrox verwijderen, en dan je G550 dr weer in, en kijken of die dan wel herkend wordt

Verwijderd

Topicstarter
Thanx for the move.

Uninstall gaat lastig..bij adapter wordt alleen weergegeven de vga standard adapter, geen overige tabbladen (only General). Maybe deleten als hardware device en rebooten?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-08 16:44

Croga

The Unreasonable Man

Probeer eens bij Control Panel - Install/Uninstall Software de driver weg te halen. Als het goed is staat hij daar vermeld met "Remove only" erbij....

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Uninstall gaat lastig..bij adapter wordt alleen weergegeven de vga standard adapter, geen overige tabbladen (only General). Maybe deleten als hardware device en rebooten?
probeer maar kan geen kwaad, het gaat er om dat je zelf naar die c:/MGA verwijst, XP kan soms zo irritant zelf iets kiezen dat je er moe van wordt, afgelopen week wilde een nieuwe xp op nieuwe pc van een klant per se niet hansol tft-drivers herkennen, moe dat ik ervan word moe (misschien heb ik last van een dipje >:))
Probeer eens bij Control Panel - Install/Uninstall Software de driver weg te halen. Als het goed is staat hij daar vermeld met "Remove only" erbij....
Heel goed, ondanks dat XP niet doet wat je wil is het werken op win2k aanzienlijk minder fijn dan XP.

[ Voor 23% gewijzigd door Spice op 23-02-2004 12:15 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
THanx...zal ff testen vanavond.

Dredd

Verwijderd

Installeer je chipsetdrivers eens opnieuw (AGP/GART)?

Verwijderd

Topicstarter
VIA 4in1 installed, new driver installed..works fine! Thanx!

Dredd
Pagina: 1