Aldi/AH laptop aanbieding- is verschil in prijs terecht?

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Belovedmonster
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-12-2025
Deze week heeft zowel de Aldi als de Albert Heijn een aanbieding met een laptop. Graag zou ik een van de twee kopen, maar ik weet niet welke. Het grote verschil (behalve de vele speledingetjes die je bij de ALDI erbij krijgt) zit hem in de processor.

ALDI: Intel Pentium 4 3.05 GHz
AH: AMD Athlon XP-M 2600+

Het prijsverschil tussen de twee is 200 euro (ALDI de duurste) is dat het waard? Een ander verschil zit hem in de grafische kaart.

ALDI: nVidea GeForce VS 64Mb
AH: ATI Mobility Radeon IPG 320M, 128 Mb shared

Wie heeft suggesties...

Marco

Verwijderd

ik denk zelf dat die van de aldi mischien wel iets beter presteert met games enzo....

en ik heb zelf (niet zo'n denderent goeie ervaring met appie laptoppies)

dus ik zou gaan voor de aldi vaak zitten daar ook wat meer dingen bij ;)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 20:08

EXX

EXtended eXchange

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Mij lijkt die van de AH mooier, omdat die p4 stroom suipt lijkt mij. Die mobile processor is veel zuiniger ;) Daarnaast ook wel een leuke videokaart dus is goed te doen! AH heeft dacht ik een breedbeeld TFT he?

Als je echt een processor machine wilt hebben en speeltjes erbij wilt hebben moet je de Aldi laptop doen, maar ik zou voor de AH kiezen :D

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

/me welkom op GoT

Dit topic hoort niet hier maar in Complete Systemen en Laptops thuis. http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/72

Is al aan de moderator gemeld dus kijk niet vreemd op als je topic hier verdwenen blijkt te zijn en/of elders staat.

ARME AOW’er

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Omelette du fromage!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-01 10:41

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Die ATI IGP 320 prestaties zijn niet zo geweldig, als chipset niet (lage geheugenbandbreedte), en als grafische chip niet (gebruikt je systeemgeheugen welke al trager is), ik zou dan eerder voor de laptop van de Aldi gaan...
Maar waarom een supermarktlaptop als je voor hetzelfde geld bij een computerzaak als Computerland of de Laptopper een veel leukere laptop kunt krijgen met ATI Radeon Mobility M10 (9600) :?

[ Voor 21% gewijzigd door --MeAngry-- op 23-02-2004 11:42 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Titel aangepast en gemoved:

PNG -> CSL

Oslik blyat! Oslik!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 11:36:
Mij lijkt die van de AH mooier, omdat die p4 stroom suipt lijkt mij. Die mobile processor is veel zuiniger ;) Daarnaast ook wel een leuke videokaart dus is goed te doen! AH heeft dacht ik een breedbeeld TFT he?

Als je echt een processor machine wilt hebben en speeltjes erbij wilt hebben moet je de Aldi laptop doen, maar ik zou voor de AH kiezen :D
Die van de Aldi is een P4 Mobile, maar anyway: die van de Aldi is mooier als desktop vervanger, 't is echt een vette bak, TV kaart erin enzo, gewoon lomp. Maar dat scherm vind ik dan weer uitermate jammer, 1024x768 wil ik echt niet als hoofdscherm :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:55
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_09/COMP.JPG

[ Voor 11% gewijzigd door mhr-zip op 23-02-2004 12:27 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-01 13:16
Shared geheugen voor de videokaart ben ik nooit echt fan van geweest.

Maar ik blijf erbij dat je voor een laptop niet zo'n snelle bak hoeft te hebben. Voor het spelen van spellen gebruik je meestal een normale pc (vanwege levensduur batterij).

Als desktop vervanger zijn ze beide wel erg leuk.

Denk dat ik voor de ALDi zou gaan.

[ Voor 119% gewijzigd door olof op 23-02-2004 12:32 ]

• mhr-zip
Afbeeldingslocatie: http://www.computer-land.nl/pics/prodinfo/frontpage/JewelDiamond2000.jpg

Is die aldi zoveel beter dan deze?

Deze heeft snellere hd, groter beeldscherm.

Maar videokaart etc?

En ik hoorde dat het nieuwe service centrum van medion ook niet zo goed meer is als de vorige.

[ Voor 28% gewijzigd door mhr-zip op 23-02-2004 12:32 ]

Verwijderd

mhr-zip schreef op 23 februari 2004 @ 12:30:
[afbeelding]

Is die aldi zoveel beter dan deze?

Deze heeft snellere hd, groter beeldscherm.

Maar videokaart etc?

En ik hoorde dat het nieuwe service centrum van medion ook niet zo goed meer is als de vorige.
Ja, deze juwel is gaaf :9~ :9~ . Die zou ik halen :9

• Belovedmonster
Tot nu toe iedereen heel erg bedankt, maar ik ben er volgens mij nog niet helemaal uit... misschien had ik een poll moeten beginnen...

Wie helpt me verder...

• mhr-zip
Ik ben zelf ook aan het zoeken ik twijfel tussen deze 2

Afbeeldingslocatie: http://www.jkleinjan.cistron.nl/laptop.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.computer-land.nl/pics/prodinfo/frontpage/JewelDiamond2000.jpg

Ik ben benieuwd of die laatste zijn meer prijs boven de eerste waard is.

Ik voel me vooral aangetrokken door die snellere hd, omdat dat het sloomste onderdeel is.

• Grrrrrene
  • Niet online
Die 2e Jewel is een desktop P4 toch? Dat is nog weer meer stroomvretend en warmteveroorzakend dan die van de Aldi en de AH, maar als desktop vervanger is dat ook een leuke: snelle videokaart en snellere HD erin...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die Aldi heeft ook een desktop P4 hoor. ;) Nouja, desktop, gewoon een desktop met Speedstep instructies en een andere socket. Hierdoor krijgt het wel het label mobile Pentium 4, maar niet P4-M (verwarrend hè :P).
Aangezien er ook nog geen 3.06GHz P4-M met HTT is, wordt het moeilijk daar een P4-M in te plaatsen. Je kan de CPU in de Medion dus ook zien als een Desktop replacement.

Verwijderd

mhr-zip schreef op 23 februari 2004 @ 12:43:
Ik ben zelf ook aan het zoeken ik twijfel tussen deze 2

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik ben benieuwd of die laatste zijn meer prijs boven de eerste waard is.

Ik voel me vooral aangetrokken door die snellere hd, omdat dat het sloomste onderdeel is.
Ik wil niet lastig doen, maar wat dacht je van deze: http://www.computer-land....&prodid=5593&back=listall voor € 1275 en dan heb je deze confguratie: Jewel Saffier 1520 / 15" XGA / XP-M 2500+ / 512MB / 40GB / 128MB Video
Oftewel: ik denk dat die Aldi laptop er wel mooi uitziet, maar dat je met een beetje zoeken voor vergelijkbaar of minder geld ook een hele mooie merklaptop kunt krijgen. Daar zou ik persoonlijk dan toch de voorkeur aan geven...

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 13:28:
[...]

Ik wil niet lastig doen, maar wat dacht je van deze: http://www.computer-land....&prodid=5593&back=listall voor € 1275 en dan heb je deze confguratie: Jewel Saffier 1520 / 15" XGA / XP-M 2500+ / 512MB / 40GB / 128MB Video
Oftewel: ik denk dat die Aldi laptop er wel mooi uitziet, maar dat je met een beetje zoeken voor vergelijkbaar of minder geld ook een hele mooie merklaptop kunt krijgen. Daar zou ik persoonlijk dan toch de voorkeur aan geven...
Wat is het voordeel van deze pc (boven een iets snellere videokaart), en een hogere prijs ;).

En zit hier ook een 5400 tpm hd in?

• Grrrrrene
  • Niet online
Als gewicht er niet toe doet, is dit ook leuk: http://www.computerpirate...rt_id=00009122&ab_agid=48
Intel® Pentium® 4 2.6 GHz processor
17.0" SXGA (1200x1024) TFT display
64 MB gedeeld geheugen
80GB HDD 5400rpm
512 MB DDR(2x256mb)
DVD/CDRW
56Kbps modem
wired LAN
Li-Ion battery
Windows XP Home (NL, UK, FR)
1400 euro incl. BTW

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Belovedmonster schreef op 23 februari 2004 @ 12:39:
Tot nu toe iedereen heel erg bedankt, maar ik ben er volgens mij nog niet helemaal uit... misschien had ik een poll moeten beginnen...

Wie helpt me verder...
Het verschil in de reacties komt doordat mensen verschillende dingen met hun notebook willen. Grofgenomen kun je vier groepen onderscheiden:

1- desknote: Maximale presaties ongeacht batterijleven
2- high-end notebook: maximale prestaties icm goed batterijleven
3- maximale uithoudingsvermogen: maximaal batterijleven ongeacht CPU
4- budget: maximale prestaties en/of batterij tegen minimale prijs

De Aldi valt duidelijk in categorie 1, de AH lijkt meer op cat. 2 (al neigt de integrated VGA naar 4), de Jewel AMD zit ook tussen de 2 en de 4 en de Jewel P4 duidelijk 1.

Welke je het beste vindt hangt af welk type laptop je zoekt, daarom dat de antwoorden niet eenduidig zijn :z

Oslik blyat! Oslik!

• Belovedmonster
Eindelijk iemand met een zinnig, niet door emoties doorspekte reactie ;) nee, sorry iedereen bedankt. Ik denk dat ik uiteindelijk voor de AH ga, maar jullie hebben nog eventjes de tijd om me te beinvloeden

Verwijderd

Wat ik wel mis is dat er in de Aldi een dvd +/- brander in zit en een enorme bak met software enn 3 jaar pichup garantie.
Ja ik vindt het ook jammer van dat scherm, en heb liever ook sxga maar als je de andere opties vergelijkt is het een machtig ding.
Ik wilde zelf eerst de Acer 1501 kopen(Amd 3000+64/512/60gig/Ati9600,64mb/dvd +,-/wireless)maar deze kost een eind duurder heeft maar 1 jaar garantie....
Nog steeds moeilijk.
Ga kijken bij de Aldi en oordeel zelf.
Bevalt hij niet breng je hem gewoon terug, binnen 8 dagen(wettelijk bezinning aankoop) ;) ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 19:56:
Bevalt hij niet breng je hem gewoon terug, binnen 8 dagen(wettelijk bezinning aankoop) ;) ;)
je bent in de war met de wet koop-op-afstand :)

aldi heeft die geld-terug-regeling wel, maar niet om dat het moet :D

Verwijderd

Wetboek van strafrecht maar maakt niets uit heb hier nog wat gevonden van de duitse site, testestest
http://www.wiwi-treff.de/...rtikelid=1533&pagenr=0est
kuuk mall

Verwijderd

Wellicht niet geheel ontopic, maar mocht topicstarter voor de Aldi config gaan en de mogelijkheid hebben om in Belgie te shoppen: Hij is daar dik 100 E goedkoper dan in NL.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 22:39:
Wellicht niet geheel ontopic, maar mocht topicstarter voor de Aldi config gaan en de mogelijkheid hebben om in Belgie te shoppen: Hij is daar dik 100 E goedkoper dan in NL.
gaat weer flink wat vanaf omdat je bij medion een qwerty tobo moet bestellen :), ik meende dat iemand dat gedaan had voor 70 euro. en garantie in het buitenland lijkt me ook niet je van het :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 22:44:
[...]

gaat weer flink wat vanaf omdat je bij medion een qwerty tobo moet bestellen :), ik meende dat iemand dat gedaan had voor 70 euro. en garantie in het buitenland lijkt me ook niet je van het :)
Daar heb je dan ook weer gelijk in. :).

Mocht je dus een qwerty hebben liggen en de garantie wel geloven, dan is het wellicht een aardig alternatief.

Verwijderd

8) 8) :*) :*) B) Heb net de Gericom gekocht bij mediamarkt.
€1499/P4-3.06/80gb Hd/ SXGA 1400x1050/ATIRADON9700XX128MBXX/DVD4x+ --DVD2x-/LAN-WirelessLAN/3in1 kartreader/4xUSB/Svideo/XPhome/Pinacle instand en studio...............
Doet het tot nu toe boven verwachting. B)

Verwijderd

Gericom = Medion :)

Verwijderd

Is dat zo????, Gericom komt uit Zwits, en medion uit Duits??
En waarom ziet de Gericom er dan zoveel beter uit dan de medion???
Ik weet niet jij wel??
Anyway, dit ding werkt pefect.
Ben al maanden aan het zoeken voor een vervanger van mijn compaq 5722(via de NS) en wilde eerst de Acer 1501 nemen, tot ik de aanbieding van mediamarkt en de aldi zag.
Bij controle Aldi laptop, kon ik de specs niet vinden van de videokaart.
Daar komt bij dat de Aldi een xga scherm heeft, mijzelf kennende, gaat dit me ergeren na een paar maanden.
Accuduur is niet van belang anders had ik wel een centrino genomen.
Groet Virm :*) :*) _/-\o_ _/-\o_ 8)

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
@virm: waar heb je hem gekocht, Duitsland ?

Is hij ook in Nederland/België te koop bij MediaMarkt ?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 22:44:
[...]

Moet helemaal niet, als je blind kunt tikken maakt het geen zak uit wat op de toetsen geschreven staat :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

abusimbal schreef op 25 februari 2004 @ 18:59:
@virm: waar heb je hem gekocht, Duitsland ?

Is hij ook in Nederland/België te koop bij MediaMarkt ?
Ja hoor, kijk maar in de MediaMarkt folder van deze week:
http://www.mediamarkt.nl/home/flyer/pdf/pag3.pdf

• abusimbal
  • Laatst online: 03-12-2025
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 19:20:
[...]

Ja hoor, kijk maar in de MediaMarkt folder van deze week:
http://www.mediamarkt.nl/home/flyer/pdf/pag3.pdf
In folder nederland staat XGA scherm ??

Verwijderd

In de folder staat xga, daarom had ik in de eerste instantie geen zin om naar de Arena (mediamarkt) te gaan.
Totdat ik dat ding van de Aldi zag en heb bekeken, en ik in 1 keer door om toch maar naar de Arena te gaan tot grote blijdtschap dus in Holland gekocht maar eheheh wat is een qwery????..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 19:33:... maar eheheh wat is een qwery????..
Je bedoelt QWERTY, dat is de toetsenbord indeling zoals we die in Nederland gebruiken (de eerste 5 toetsen linksboven). In een sommige andere landen is die indeling anders.

Verwijderd

dion_b schreef op 25 februari 2004 @ 19:15:
[...]

Moet helemaal niet, als je blind kunt tikken maakt het geen zak uit wat op de toetsen geschreven staat :z
dan is er psychologisch gezien iets goed mis met mij. ik ben gediplomeerd tien-vinger-blind-typer (ook met blinddoek), maar kan absoluut niet zonder qwerty tobo...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 21:00:
[...]

dan is er psychologisch gezien iets goed mis met mij. ik ben gediplomeerd tien-vinger-blind-typer (ook met blinddoek), maar kan absoluut niet zonder qwerty tobo...
* dion_b tikt deze post op een Spaans-Argentijns keyb :P

Ach, voor elk wat wils, ik heb het me aangeleerd nav constante frustratie omtrent de verschillen tussen US, UK en NL layouts. Gewoon US geleerd en de rest genegeerd. Momenteel zoek ik uit pure baldadigheid een Russische (of iig andere Cyrillische) versie van een keyboard :P

Oslik blyat! Oslik!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:29

BeaM-R

Powerrrrr

Mijn vader heeft toevallig deze week ook de AH laptop gekocht, mooi dingetje met breedbeeldscherm en blauwe ledjes :9

Nog een tip voor degene die de AH laptop hebben gekocht. In de folder staat dat er een draagtas bij zit, maar die zit er dus niet bij. Mij vader ff naar de AH gemaild en nu kon hij gisteren terug gaan naar de winkel en kreeg hij 25 euro terug. Dus mocht je er ook een gekocht hebben, mail of bel ff naar de appie en vraag ook die 25 euro terug.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

BeaM-R schreef op 26 februari 2004 @ 19:05:
Mijn vader heeft toevallig deze week ook de AH laptop gekocht, mooi dingetje met breedbeeldscherm en blauwe ledjes :9

Nog een tip voor degene die de AH laptop hebben gekocht. In de folder staat dat er een draagtas bij zit, maar die zit er dus niet bij. Mij vader ff naar de AH gemaild en nu kon hij gisteren terug gaan naar de winkel en kreeg hij 25 euro terug. Dus mocht je er ook een gekocht hebben, mail of bel ff naar de appie en vraag ook die 25 euro terug.
prima tip! ik zal het doorgeven aan mijn zus.

andere tip: bel ze op en zeg dat je een 6600 mAh accu verwachtte, en een 4400 kreeg. sturen ze je nog een 4400 op :)

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:29

BeaM-R

Powerrrrr

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 20:44:
[...]

prima tip! ik zal het doorgeven aan mijn zus.

andere tip: bel ze op en zeg dat je een 6600 mAh accu verwachtte, en een 4400 kreeg. sturen ze je nog een 4400 op :)
Had ik net al gelezen in het andere topic. Heb het al doorgegeven en hij gaat morgen bellen :)

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 18:32:
Accuduur is niet van belang anders had ik wel een centrino genomen.
Groet Virm :*) :*) _/-\o_ _/-\o_ 8)
Zou je misschien kunnen zeggen wat de accuduur is ...
Ik overweeg ook deze laptop aan te schaffen bij de mediamarkt.

Kun je misschien iets meer informatie geven zoals hoeveel jaar garantie er bij zit en hoe zwaar hij is.

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• TWNNPTRS
  • Laatst online: 21-06-2023
Ik heb gisteren de laptop van de Aldi gekocht.
Ze hadden gelukkig nog een staan.
Kan mijn iemand zeggen wat de chip zet is.
Zodat ik voor deze ook de nieuwste drivers kan installeren.

Al vats badankt

Verwijderd

TWNNPTRS schreef op 28 februari 2004 @ 12:30:
Ik heb gisteren de laptop van de Aldi gekocht.
Ze hadden gelukkig nog een staan.
Kan mijn iemand zeggen wat de chip zet is.
Zodat ik voor deze ook de nieuwste drivers kan installeren.

Al vats badankt
www.aida32.hu
Pagina: 1