"Voicemodem" maken van mobieltje?

Pagina: 1
Acties:

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 13:59

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Ik wilde eens uitproberen om m.b.v. Katalina Voice Guide wat te prutsen. (zie hun site voor wat info eventueel.)

Anyway, je moet je modem dan op je telefoonlijn aansluiten, en dan neemt je pc dat automatisch op en beantwoordt hij je telefoontje dus. Wat nou als ik mn pc continu aan een nummer (mobiel nummer, want vaste lijn wordt verder ook "normaal" gebruikt) wil hangen?
Kan ik op een of andere manier een mobieltje aan de pc knopen (eventueel via het voicemodem van de pc?) waardoor de pc het mobieltje bijvoorbeeld als vaste lijn kan zien, of waardoor de pc het mobieltje als apart voicemodem kan zien? In ieder geval: waardoor de pc het mobieltje (1) op kan nemen EN (2) kan luisteren EN (3) geluid kan terugsturen.

Ik weet niet hoe ik de vraag beter kan formuleren, hoop dat ik een beetje begrijpelijk overkom ;)

Heb de search wel gebruikt maar daar zat niks nuttigs tussen (of ik kan niet zoeken :P )

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-05 15:23

Pogostokje

* twiet *

Je mobieltje bevat geen voicemodem. Dus, het gaat sowieso niet rechtstreeks lukken. Wat je kan proberen is een constructie maken waarbij je met de headset aansluitingen van je gsm de boel koppelt en op die manier te werk gaat. Lijkt mij een uitdaging. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
bevatten de headset aansluitingen ook pins waarmee je aan kan geven of je telefoon overgaat, waarmee je hem op kan nemen, en waarmee je op kan hangen?

stel dat die headset aansluitingen voor die functies opzich gebruiken zijn, is het dan mogelijk om dit bijvoorbeeld (niet direct, maar met klein circuitje ertussen eventueel) aan 't modem in mn pc te hangen, waardoor deze denkt een vaste lijn te maken te hebben?

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
^^^ niemand die hier meer over weet, wat voor aansluitingen misschien mogelijk zijn, hoe je de telefoon via z'n connectors kan laten opnemen, en detecteren of hij over gaat?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 11:38

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Dit is goed mogelijk met een telefoon met BlueToothTM
Je kan dan je PC als Voice-Gateway instellen, dus dat alle gesprekken via je PC gaan.

Meer gedetailleerde informatie?
MSN/ICQ/IRC/Mail (na 18.30)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
ik heb alleen geen bluetooth telefoon, dus helaas, dat gaat over :(

ik heb gewoon beschikking over die aansluiting onderop, en hop dat je daarmee dus ook precies de juiste signalen af kan tappen die je nodig hebt voor een verbinding...

mijn oplossing zal waarschijnlijk niet zo'n mooie (kant-en-klare) zijn als bluetooth, maar als ik er wat meer voor moet solderen/whatever, boeit me dat niet :) als 't maar werkt ;)
Pagina: 1