Toon posts:

Performance meten van je CPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, mijn topic titel is misschien een beetje vaag, maar wat ik wil berijken is:
Ik wil de performance/kracht van een Intel Centrino aan kunnen tonen, ten op zichte van een Pentium 4 en Celeron.
Het mooiste zou zijn als ik die live zou kunnen doen in onze prentatie.

Kan iemand mij misschien een beetje opweg helpen?

Ik heb vorige week naar intel gemaild, maar na het automatisch gegenereerde mailtje is er niet veel meer terug gekomen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De CPU arithmetric en multimedia benchmarks van SiSoft Sandra..? Daarin kun je in eenzelfde grafiek ook vergelijken met maximaal 4 andere CPU's :)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

}:O de dnetc client? Die geeft iig een goede indicatie van de integer-performance.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

BalusC schreef op 23 februari 2004 @ 11:28:
De CPU arithmetric en multimedia benchmarks van SiSoft Sandra..? Daarin kun je in eenzelfde grafiek ook vergelijken met maximaal 4 andere CPU's :)
hehe, met deze test presteert mijn 1.3 GHz Celeron net zo goed als een 1.7 GHz P4.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

EXX schreef op 23 februari 2004 @ 11:30:
[...]
hehe, met deze test presteert mijn 1.3 GHz Celeron net zo goed als een 1.7 GHz P4.
Celly 1.3=Tualatin, P4 1.7=Willamette

Verbaast me niets dus :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Celly 1.3=Tualatin, P4 1.7=Willamette

Verbaast me niets dus :z
Geldt dus niet voor mobiles, zoals de ts wil...:?

Mijn p4 m 1.7 ghz is northwood als ik het goed heb ? (aldus wcpuid)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 12:38:
[...]

Mijn p4 m 1.7 ghz is northwood als ik het goed heb ? (aldus wcpuid)
Maar EXX is dan ook niet de topicstarter. _Pietje_ kan in Sisoft Sandra gewoon zijn Centrino vergelijken met de normale Pentium 4 en Celeron :)

The devil is in the details.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 12:38:
Nee, wat dion_b wil zeggen gaat helemaal niet om mobiles .. Sandra is overal inzetbaar. dion_b wilde slechts aangeven dat de P4 1.7 een Willamette is. Een van de Intel's grootste mislukkingen qua CPU-cores, terwijl de Tualatin een van de beste CPU-cores is ;)

[ Voor 25% gewijzigd door BalusC op 23-02-2004 12:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik was nu een beetje "benchmarks" tegenover elkaar aan het zetten in Sandra 2004.
Maar het gaat er dus om dat "wij" de Intel Pentium M centrio bewijzen dat ie snel is. Maar....
Nu kan ik wel een Pentium M selecteren, maar geen Pertium 4 Mobile en ook geen mobile P3.
Nu moet een Centrio 1.6 ongeveer dezelfde snelheid hebben van een P4 2.4. Dit klopt ook een heel eind, maar hij moet sneller zijn dan de mobile p4 2.4 ghz. Maar die kan ik niet selecteren.

Nu wilde ik ook nog een rijtje processors langs elkaar zetten met ongeveer dezelfde resultaten, maar nu blijkt dat de Atlon xp 2000 al heel dicht in de buurt komt, en de xp 2400 al sneller is.

Weet iemand een progje waarmee ik deze waarden misschien iets beter kan berekenen?
Kan iemand mij ook vertellen wat en hoeveel de snelheid van een mobile versie omlaag gaat ten opzichte van de normale processor?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een mobile P4 2.4 is exact zo snel als de desktop versie :) De mobile variant heeft gewoon een aantal stroombesparende features (zoals volt-switch) ingebouwd.

Verwijderd

Topicstarter
waarom stoppen ze die dan er niet standaard in?
Zeker uit prijsoverwegingen....

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

1 woord: marketing :)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 12:10
en vergeet niet dat ze niet alle gebakken CPU's op een dergelijk laag voltage kunnen laten draaien. Kortom, een lagere productiecapaciteit.

Maar ff verder ontopic:
Wat wil de TS laten zien? Een demonstratie voor klanten, waarbij je de verschillen laat zien?
Je zou dan wat CPU-intensieve programma's kunnen laten draaien met dezelfde testset.
Bijvoorbeeld Virtualdub die een videostream omzet en dan aangeeft hoe lang 'ie er over gedaan heeft.

Of gaat het om presentaties van een aantal waarden in een tabelletje?
Dan kun je (tot op zekere hoogte) de waarden van vergelijkbare CPU's (dus een CPU met dezelfde core, maar andere freq) interpoleren. Rond de waarden echter wel een beetje af naar beneden, daar bij verschillende CPUs de rest van de onderdelen wel gelijk blijven zoals geheugensnelheid enzo.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1