Toon posts:

Asus A7V600-X, fans gaan niet uit in standby

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

eergisteren heb ik ff een nieuwe pc in elkaar geknutseld :9 en vergeleken met mijn Asus A7V (die goeie oude mobo dus) heb ik op't moment een lastig probleem eigenlijk.
Toen ik bij mijn oude A7V mijn pc op standby zette gingen alle fans/coolers stil, inclusief de cpu cooler. wat ik nu heb opgemerkt is dt de A7V600-X dat niet doet, mijn vraag is dus eigenlijk, ligt het aan de mobo zelf, of heeft het met de voeding ofzo te maken. want als het de bios is waaraan iets moet verandert worden ga ik eecht wel een suggestie naar Asus sturen :9
En of als er een optie is in het bios, waar kan ik het vinden, want ik heb heel het bios uitgekamt, dus... kvind het wel een zalige optie om alle fans/coolers te dimmen wanneer me pc op standby staat.

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
nog altijd niemand diegereplied heeft, loLz, btw, heb zelfs al mailtje gestuurd naar Asus :) hopelijk reageren ze :)

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 03:08

MadMan

What the....

Je moet inderdaad in het bios een optie instellen, kijk gewoon even in het boekje welke dat is. Je moet geloof ik kijken naar standby method o.i.d.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

Topicstarter
ok, late reply hier, maar echt niemand die er iets meer info over weet?

/edit: nee, in Bios is er geen instelling voor dit geval

/off topic: ikke sinds nu pas trug actief me pc bezig :)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 22:03 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel uitgebreid. Met alleen maar de mobo merk/type in de titel vermelden kom je niet ver ;)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 20 juli 2004 @ 07:21:
Titel uitgebreid. Met alleen maar de mobo merk/type in de titel vermelden kom je niet ver ;)
Zeer Hartelijk bedankt :)
Nu hopen op veel replies :) want asus mailt niet terug :(

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 09:35:
[...]

Zeer Hartelijk bedankt :)
Nu hopen op veel replies :) want asus mailt niet terug :(
/offtopic:
hopen op veel replies? hopen op 1 goede bedoel je :)
/offtopic

Asus mailt nooit terug, daar lijken ze wel patent op te hebben. het is me nou alleen niet duidelijk of je heel de BIOS al doorgespit hebt.

Goh lekker gelezen weer, in de bios niets te vinden.

Misschien een verse windows install doen? Bij mijn oude computer ging ie ook raar op standby maar na een verse windows erop ging het weer als het zonnetje

[ Voor 21% gewijzigd door Hann1BaL op 20-07-2004 09:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op 20 juli 2004 @ 09:38:
[...]

/offtopic:
hopen op veel replies? hopen op 1 goede bedoel je :)
/offtopic

Asus mailt nooit terug, daar lijken ze wel patent op te hebben. het is me nou alleen niet duidelijk of je heel de BIOS al doorgespit hebt.

Goh lekker gelezen weer, in de bios niets te vinden.

Misschien een verse windows install doen? Bij mijn oude computer ging ie ook raar op standby maar na een verse windows erop ging het weer als het zonnetje
Verse instal heb ik pas 2 weken geleden gedaan, en nog is er niets veranderd ivm de fans. Bij de A7V staat ook nergens een optie in Bios, maar toch doet die dat automatisch :?

Verwijderd

Topicstarter
hmm, een schop zou niets uithalen volgens mij.
Dus dan maar een ander oplossing gaan zoeken geweest.

Overal waar fans inhangen schakelaars + ledjes en of eventueel potmeters of tempsensors op hangen.

Gezellige baybus dus, mer eerst nieuwe kast halen en alles plannen :9

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je moet in het bios de standby power state op S3 zetten ipv. S1.

Verwijderd

Topicstarter
Wel, dat is nou het rare :)

het staat al op ACPI suspend to RAM (S3)

maar het doet niets

/off topic: niet alleen Asus antwoordt niet op mails, Zalman antwoordt ook niet, had namelijk een vraag over de airflow van me voeding :)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 15:10 ]

• Palomar
  • Niet online
mijn ervaring is dat bedrijven (niet alleen asus specifiek) vaak geen mails beantwoorden waar geen standaardantwoord op is... Beetje jammer idd.

Heb je trouwens al es de 'hibernate'-functie van windows gebruikt? (eerst ff enablen) Dat gebruik ik altijd en is op moderne pc's bijna net zo snel als standby. En je pc is ook echt uit dus je kunt gewoon stroom eraf halen enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Hibernation is geen optie, want dan hangt me systeem vast als ik hem uit hibernation haal, vertrouw liever op stand by :)

/edit: in hbernation, kun je dan de stroom afzetten?, ja dacht ik he, of heb ik weer verkeerd gelezen :?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 18:12 ]

• Palomar
  • Niet online
jep, dan slaat ie alles wat op dat moment in het geheugen zit op op de HD, en dat wordt later weer teruggezet in het geheugen.

Maar zo te lezen heb je misschien wel iets in je pc zitten wat standby oid tegenhoudt. Want aangezien hibernate niet werkt duidt dat er wel op. Misschien een netwerkkaart of geluidskaart die je er even tijdelijk uit kunt halen om te testen?

Verwijderd

Topicstarter
heb wel netwerkkaart, en tv-kaart maar die houden niet echt standby tegen, hij gaat gewoon op stand by en wanneer ik hem terug roep gaat ie gewoon terug.

Vroeger zonder die tv kaart gingen alle fans ook niet uit wanneer ik em op stand by zette, dus die kunnen het niet zijn.

maar vind gewoon nogal dom dat de voeding, + alle fans binnen in, inclusief cpu fan niet uit gaat, wat vroeger op me A7V wel gaat en nu met de A7V600-X niet.

/edit: en de instant music staat ook disabled

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 18:31 ]

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Correct me if i`m wrong,
als een pc in de standby stand staat, dan gaat de processor toch niet uit?
De voeding levert toch ook nog een redelijke hoeveelheid stroom?
Dan moeten deze toch evengoed gekoeld worden?
Processor zonder koeling in werking lijkt me niet handig.
en de vroegere A7v had misschien een veel mindere processor.

Verwijderd

Topicstarter
Gem1e schreef op 21 juli 2004 @ 22:29:
Correct me if i`m wrong,
als een pc in de standby stand staat, dan gaat de processor toch niet uit?
De voeding levert toch ook nog een redelijke hoeveelheid stroom?
Dan moeten deze toch evengoed gekoeld worden?
Processor zonder koeling in werking lijkt me niet handig.
en de vroegere A7v had misschien een veel mindere processor.
A7V had toen een 700 @880 maar toch, wanneer die op standby ging, gingen alle fans uit, voeding, cpu, en case fans en vga had geen fan, ben geen fan van vga met fan :)
Pagina: 1