Toon posts:

VMWare beeldprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb thuis VMWare Workstation 3.2.0 build 2230 liggen. Ik heb daar nu Windows XP Pro op draaien, maar als ik dan naar het beeld kijk, lijkt het net of ik naar een 8-bit beeld aan het kijken ben :?
Ik krijg de kleuren ook niet beter, door bij beeldscherm de resolutie etc. te veranderen.

Ik heb al gekeken in de Help functie van VMware , maar helaas :'(
Ik heb ook Google gebruit, maar ook niet echt goede informatie.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen :)

//EDIT:
Als ik nu na een restart aan het kijken ben bij Beeldscherm, en dan het tabblad instellingen, dan staat er LAAGST (4-bits) :'( Ik kan het ook niet veranderen naar iets beters :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 11:27 ]

Verwijderd

Als je die melding die "up-popt" bij het opstarten van de VM niet gelijk zou wegklikken, had je gelezen dat je de VMWare tools moet installeren? :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 11:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 11:26:
Als je die melding die "up-popt" bij het opstarten van de VM niet gelijk zou wegklikken, had je gelezen dat je de VMWare tools moet installeren? :Y)
Die heb ik ook geinstalleerd

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Je moet inderdaad de Tools installeren.

edit:

Okee laat maar

[ Voor 31% gewijzigd door DeeJee op 23-02-2004 11:29 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Als ik naar het Tabblad Settings ga, dan klik ik aan: "Install VMware tools". Er gebeurd dan niks.
Als ik dan weer naar het tabblad Settings ga, en dan zie ik daar staan: "Cancel VMWare tools install"

Is het dan geinstalleerd? Of is ie dan bezig?

In Windows XP zie ik dan in een ballonetje staan:
De ingestelde beedlschermresolutie en de kleurdiepte zijn niet optimaal. Klik op deze ballon als u de instellingegn wilt verbeteren.

Als ik daarop klik, dan kom ik gewoon bij het venster beeldscherm.

Ik snap er volgens mij niet zoveel van :? 7(8)7

• DeeJee

DeeJee

Dus...

De tools moet je installeren op het moment dat je bent ingelogd (in je vwmware windows)

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op 23 februari 2004 @ 11:42:
De tools moet je installeren op het moment dat je bent ingelogd (in je vwmware windows)
Bedoel je als ik het programma opstart?

Ik snap het niet helemaal 7(8)7 |:(

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Zodra je bent ingelogd in windows xp pro (dus hij is helemaal opgetstart) dan moet je de tools installeren. Als het goed is zie je dan ook dat er een vmware videoadapter geinstalleerd is.

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op 23 februari 2004 @ 11:47:
Zodra je bent ingelogd in windows xp pro (dus hij is helemaal opgetstart) dan moet je de tools installeren. Als het goed is zie je dan ook dat er een vmware videoadapter geinstalleerd is.
Waar zie je die dan? In beeldscherm, of apparaatbeheer?

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Beide:

In je Display properties en in je devicemanagement.

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op 23 februari 2004 @ 11:57:
Beide:

In je Display properties en in je devicemanagement.
Die zie ik nu staan.

Maar mijn kleuren zijn nog steeds slecht, en ik kan ook nog niks anders instellen.

Ik heb nu ookal een keer gereboot, maar nog steeds hetzelfde

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-09 22:15

BoAC

Memento mori

Wanneer je aangeeft dat je je vmware-tools wil installeren (Bij de settings van VMWare dus), wordt de CD-drive van je virtual machine gemapped naar een ISO-image. Daarop staat dus de setup van de VMWare-tools. Gewoon installeren dus die drivers/tools vanaf CD in je virtual machine ;)

Verwijderd

Topicstarter
BoAC schreef op 23 februari 2004 @ 12:00:
Wanneer je aangeeft dat je je vmware-tools wil installeren (Bij de settings van VMWare dus), wordt de CD-drive van je virtual machine gemapped naar een ISO-image. Daarop staat dus de setup van de VMWare-tools. Gewoon installeren dus die drivers/tools vanaf CD in je virtual machine ;)
NU DOET IE HET!!!!!!!!!!!!! >:) :+

Bedankt allemaal :)
Pagina: 1