Toon posts:

[win2k] onboard netwerk error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem doet zich voor :

apparaat beheer geeft een error op mijn on board netwerkkaart
mobo ASROCK K7VT2 met een onbaord netwerk chip "VIA VT6102 Rhine II Fast Ethernet Adapter"
probleem heeft zich al eens eerder voorgedaan, hebben toen alles geprobeerd, images terugzetten, drivers updaten e.d. ook een aparte netwerkkaart functioneerde niet!
oplossing was destijds een schone installatie van windows, waarbij de netwerkkaart weer functioneerde, daarna alle progs weer installeren en opniew image gemaakt,
systeem heeft nu 3 maanden gewerkt zonder problemen, kom net terug van wintersport, start computer op en heb weer hetzelfde probleem !!!

heb het vermoeden dat bepaalde programma (shareware) na verloop van tijd het systeem corrupt maakt )

wie helpt mij ???

Verwijderd

Draai ten eerste eens ad-aware. Wie weet dat je daardoor de bron van ergernis tegenkomt.

Ik neem aan dat je ook gewoon alle netwerkonderdelen (TCP/IP, bestand en printerdeling etc) helemaal gedeinstalleerd hebt. Dus niet alleen de drivers vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 11:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 11:23:
Draai ten eerste eens ad-aware. Wie weet dat je daardoor de bron van ergernis tegenkomt.

Ik neem aan dat je ook gewoon alle netwerkonderdelen (TCP/IP, bestand en printerdeling etc) helemaal gedeinstalleerd hebt. Dus niet alleen de drivers vervangen.
Ad-aware bracht geen uitkomst, draai ik regelmatig.
bij apparaatbeheer heb je de functie uninstall bij netwerkkaart, ik ga ervan uit dat alle protocollen e.d. dan ook weg zijn.

Verwijderd

daar moet je dus niet vanuit gaan. Je kunt ook een bijv. modem hebben die gebruik maakt van TCP/IP dus die dingen worden niet vanzelf verwijderd als je de netwerk-kaart deinstalleerd.
Even vanuit het engels:
Setting--->Network and Dial Up Connections--->Local Area Connection-->Properties
Dan zie je alle meuk staan als Client for Microsoft Networks, TCP/IP, etc.
Allemaal deinstalleren en dan weer terugzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 12:40:
daar moet je dus niet vanuit gaan. Je kunt ook een bijv. modem hebben die gebruik maakt van TCP/IP dus die dingen worden niet vanzelf verwijderd als je de netwerk-kaart deinstalleerd.
Even vanuit het engels:
Setting--->Network and Dial Up Connections--->Local Area Connection-->Properties
Dan zie je alle meuk staan als Client for Microsoft Networks, TCP/IP, etc.
Allemaal deinstalleren en dan weer terugzetten.
Ik gebruik geen modem maar een netwerkverbinding naar een andere computer die weer aangesloten is op een kabel-modem.
bij settings--->Network and Dial Up Connections staat alleen maar "make a new connection"
een nieuwe driver installeren geeft telkens de melding ( met geel uitroepteken bij netwerkkaart) the device cannot start errorcode 10

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 14:17:
[...]

Ik gebruik geen modem maar een netwerkverbinding naar een andere computer die weer aangesloten is op een kabel-modem.
bij settings--->Network and Dial Up Connections staat alleen maar "make a new connection"
een nieuwe driver installeren geeft telkens de melding ( met geel uitroepteken bij netwerkkaart) the device cannot start errorcode 10
Na 2 dagen van stoeien met IP instellingen en drivers , bleek het probleem uiteindelijk bij McAffee te zitten, deze had na verwijderen van spamkiller e.d. kennelijk nog wat resten in het systeem gezet die de netwerkkaart simpelweg blokkeerde.
een repair installatie van w2k hielp ook niet, uiteindelijk alles wat met mcaffee te maken had handmatig verwijderd, systeem werkt nu weer !!

bedankt voor jouw reactie....
Pagina: 1