Toon posts:

Partition magic 8 <> Win2k3

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Partition magic 8.

En heb 3partities, namelijk de C: waar Win2k3 opstaat, de D: die geformateerd is, en de E: waar al mijn files en games opstaan enzo.

Nu gebruik ik de (lege) D: partitie niet meer, en wou die 10GB bij de E: gooien. dus ik wil de installatie starten van Partition Magix 8, zegt hij dat het niet gaat omdat ik OS gebruik win2000/WinNT.

Onder manage bij My computer gaat dat ook niet dat toevoegen, volgens mij kan Fdisk dat ook niet.

weet iemand raad?

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Windows 2003 SERVER is het probleem.

Partition Magic weigert te functioneren wanneer het de server versie van Windows ziet. Of het nou Windows NT 4 Server, Windows 2000 Server, Advanced Server, datacenter is, of Windows 2003.

Het is gewoon een programma beperking.

De enige manier om hier omheen te werken is om een ghost image te maken van C, C te formatteren, dan je partities te verschuiven/resizen, en daarna de backup weer herstellen.

Voor de Server versies van Windows heb je Symantec Volume Manager nodig, dat is niets anders dan Partition Magic met remote functies en remote beheer, en bijbehorend groter prijskaartje...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
Lap, dus geen ander prog waarmee ik gewoon de D: partitie bij de E: kan voegen?

Dan zal ik volgende week er maar weer winXP opzetten

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 11:44:
Lap, dus geen ander prog waarmee ik gewoon de D: partitie bij de E: kan voegen?

Dan zal ik volgende week er maar weer winXP opzetten
ServerMagic (duur). Ghost is de goedkoopste en simpelste oplossing (misschien nog wel de snelste en betrouwbaarste ook, bij ingewikkelde operaties maakt Partition/ServerMagic nog wel eens fouten en kan het erg lang duren.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:28

Croga

The Unreasonable Man

Ooit gedacht aan ServerMagic? Dat is de server versie van Partition Magic. Nadeel is wel dat het een stuk duurder is, maar dat moet je er effe voor over hebben......

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Croga schreef op 23 februari 2004 @ 11:47:
Ooit gedacht aan ServerMagic? Dat is de server versie van Partition Magic. Nadeel is wel dat het een stuk duurder is, maar dat moet je er effe voor over hebben......
Aangezien Powerquest nu in handen is van Symantec is Powerquest ServerMagic gewoon hetzelfde als Symantec Volume Manager.

De interface van de VM bootdisks lijkt als 2 druppels water op de interface van de bootversie van PM, en dus waarschijnlijk ook SM.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Afaik heet dat Powerquest Volumemagic, niet ServerMagic :)

Volume Manager

[ Voor 40% gewijzigd door Mike Jarod op 23-02-2004 11:53 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Croga schreef op 23 februari 2004 @ 11:47:
Voor de prijs kun je imo beter een extra HDD bij kopen waar je al je zut op backupt ;) Een goeie backup is nooit weg .. Schijfje kopen, koppelen, partitioneren+formatteren, E:\ daarheen kopieren en tenslotte D:\ + E:\ verwijderen en een nieuwe partitie maken :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 23-02-2004 11:53 ]

Verwijderd

Ik zit ook nog steeds met het probleem van partities beheren in Windows Server 2003. Het toevoegen van een nieuwe HD en aanmaken van partities e.d. is allemaal geen probleem met de Disk Manager die in windows zelf zit, maar het wijzigen van bestaande partities (vergroten/verkleinen/verplaatsen) krijg ik maar niet voor elkaar.

Overigens heb ik het ook geprobeerd met VolumeManager 2 van Powerquest, maar wanneer ik dat programma wil installeren krijg ik de melding dat het niet geschikt is voor Windows XP ??? :? Weird (kan dat iets te maken hebben met dat hij dynamische partities niet herkend ofzo)./

Anyway ik heb ook iets opgevangen over PartitionExpert (by Acronis) maar daarover lees ik ook weer een hoop negatieve meuk.

Dus help? Hoe bewerk je je partities zonder dat je alles moet ghosten en opnieuw installeren enzo?

th@nx

Verwijderd

dat zei je er niet bij: dynamische partities/schijven

wat voor type dynamisch trouwens (simple, striped, spanned)?

Er is nog geen enkele tool die kan omgaan met dynamische schijven.
maar is er geen mogelijkheid tot "Extend partition" in Disk Management?
meen dat er zoiets was, maar goed..

Verwijderd

Probeer anders Acronis Partition Expert 2003 eens, hiermee kun je probleemloos partitioneren in win2k3 en het kost maar iets van 50 euries dacht ik >:) succes

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Voordat ik las dat je dynamische partities gebruikt, dacht ik: maak een bootflop of cd-r(w) en zet daar de DOS-versie van PM8 op. Dan kun je je partities probleemloos veranderen. Maar omdat je dynamische partities gebruikt wordt het waarschijnlijk lastiger zoals BBL al aangeeft.

Niettemin zal de methode van JumpStart toch wel werken? Ghosten, D: bij C: trekken, Ghost image terugzetten. Anderzijds kan ik me wel voorstellen dat Windows 2K3 Server zich dan opeens nogal verslikt in de veranderde partitiegrootte...
Pagina: 1