Toon posts:

Intel D845PEBT2 harde schijf fouten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb een Intel D845PEBT2 moederbord met een Seagate SATA schijf (120 gb). In het begin werkte alles goed, maar nu krijg ik steeds scandsk-fouten enzo (dat er sectoren worden gerepareerd).

Hetzelfde heb ik gehad met een andere harde schijf (een maxtor 120 gb). Wat doe ik verkeerd? Waar ligt dit aan? Aan het moederbord?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien een geheugen probleem? Je kan je geheugen eens testen met memtest.

http://www.memtest86.com

[ Voor 18% gewijzigd door Br@m op 23-02-2004 11:03 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, geheugen is het niet. Tenminste, memtest gaf geen fouten.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 11:07 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wat heb je er zelf aan onderzocht? Schijven getest? Waarmee? Resultaat?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Nou, probleem is dat ik er niet zo veel verstand van heb. Eigenlijk niets. Ik heb nu twee keer exact hetzelfde probleem gehad bij twee verschillende SATA harde schijven. Er verschijnen 'corrupte' snelkoppelingen die nergens naar verwijzen. Tevens wordt er bij het opstarten van Windows XP PRO scandisk gestart, welke vervolgens een stuk of 100 (!?!?) bestanden repareerd op 'verkeerde ingangen' ofzoiets.

Dit lijkt me toch geen harde-schijf-probleem, aangezien het al met twee verschillende harde schijf voor is gekomen. Kán dit aan het moederbord liggen? Zijn er gelijksoortige problemen met dit moederbord bekend?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dat zul je dus even na moeten kijken op de diverse fora :)

En zonder eens degelijk je harde schijven te controleren kun je nimmer uitsluiten dat het niet, al of niet toevallig, de harde schijven zelf betreft.

Verder kan een onbedoeld afsluiten van de PC dit soort dingen veroorzaken. Ook de mogelijkheid van een virus is niet uit te sluiten. Kortom, werk voor je aan de winkel.

Virusscanner draaien, spybot én ad-aware draaien, programma downloaden en draaien om je HD te testen.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Virusscanner draait al sinds het begin (NAV 2004, regelmatig geupdate).. spybot draait erop, ad-aware draait.

Probleem is dat windows nu niet meer opstart, waarschijnlijk is er één of ander bestand beschadigd dat windows nodig heeft tijdens het opstarten. Ik kan dus ook de harde schijf niet testen omdat ik niet meer in windows kom.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

De meeste testprogramma's draaien onder DOS. :)

Een virusscanner is niet altijd voldoende en lees de slechte rapportcijfertjes van NAV eens. Die zeggen voldoende. Dat Spybot en Ad-Aware erop staan wil natuurlijk niet zeggen dat je ze zeer onlangs hebt gedraaid.

Eerst uitsluiten wat het NIET is en dan verder zoeken lijkt me toch echt het meest voor de hand liggend.

Vermeld trouwens eens de specificaties van je totale systeem en het gebruikte OS. Scheelt mogelijk ook weer wat vragen. Je bent TE summier met je posting.

[ Voor 19% gewijzigd door Guardian Angel op 23-02-2004 11:23 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Als ik zeg dat adaware en spybot erop draaien... dan bedoel ik natuurlijk ook dat ze geupdated zijn én dat ik ze regelmatig draai (met de updates)

Probleem met dat draaien in dos is: m'n moederbord heeft dan een drivertje nodig om de SATA-schijven te benaderen. Erg vervelend dus. Iemand enig idee waar ik een Seagate testproggie kan downloaden? Volgens mij ligt http://www.seagate.com eruit ofzo...

Intel P4 2.6
1024 mb geheugen (2x 512 mb DDR)
Seagate 120 gb SATA HDD
1.44 floppy
ATI Radeaon 9700 PRO

nog meer???

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 11:29 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Zucht... http://www.seagate.com/support/seatools/ is toch niet moeilijk?

Neem aan dat 12 gb een typo is en het een van onderstaande modellen betreft

ST3120023AS Barracuda Serial ATA V 120 GB Serial ATA 7200 RPM 9 ms avg DPC

ST3120026AS Barracuda 7200.7 SATA 120 GB Serial ATA 7200 RPM 8.5 ms avg DPC

edit:

En de website werkt hier wel hoor.

Aan je opmerking 'je hoeft niet te helpen' stoor ik me een beetje. Ik heb noch jouw probleem, je merk moederbord of een Seagate-HD. Om die reden moet ik dus net als jij zoeken. Ik merk daarom alleen op dat je zelf weinig of niets aan het probleem hebt gedaan.

Met een klik vond ik dit forumtopic http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/r1049211111 misschien is dit hetzelfde probleem. Ik ga het i.i.g. niet helemaal lezen maar het lijkt identiek.

Zoek zelf nu eens op wat fora. Je leert er altijd wel iets van.

[ Voor 116% gewijzigd door Guardian Angel op 23-02-2004 11:45 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Klopt.. maarrrrrrrrrr die website van seagate ligt echt plat. Ik kom er niet op. (kan server niet vinden). Is dat bij jullie ook het geval?

zucht..... (je hóeft niet te helpen hoor)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 11:31 ]

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:11
ehm, hier doet ie het in een keer
Pagina: 1