[Speedtouch home -> pro] router dood?

Pagina: 1
Acties:

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ik heb de welbekende tweak ruim anderhalf jaar geleden succesvol uitgevoerd.
Het modem deed alles wat ie moest doen, zonder narigheid.

Eergisteren was er (vermoedelijk) een storing bij de pop server van Planet (mijn ISP) en mijn pa dacht dat het aan het modem lag, en heeft em uit- en direct weer aangezet. Sindsdien kunnen we het modem niet meer gebruiken om online te komen met meerdere pc's.

Ik kan wel vanaf 1 pc een VPN leggen via het modem met mijn ISP en internetten gaat dan prima, maar de andere 5 pc's kunnen er dan dus niet meer op. En dat wil ik wel, ik heb hem niet voor niets getweaked natuurlijk.

Ik vermoed dat het "router gedeelte" van het modem defect is geraakt door de actie van mijn pa. Ik kan gewoon telnetten en met de browser naar het modem om instellingen te wijzigen, en ik heb al vanalles geprobeerd.

De truuk om met een klein voorwerp de defaults knop 60 sec ingedrukt te houden lijkt geen effect te hebben, ook het installeren van de defaults settings van kpn (via het MXS_home.exe bestand van de cd) biedt geen soelaas.

Ik heb de laaste pagina van de tweaking guide (bruring) nogmaals doorgelopen voor de juiste instellingen in het modem, maar dat mag niet baten.
Als ik inlog op de modem middels de browser en ik kijk bij de PPP knop, zie ik bij de connectie staan "trying..."

Hij kan dus geen verbinding maken :'(

Het liefst zou ik weer helemaal from scratch beginnen met het modem, maar op een of andere manier lijkt het alsof de reset niet werkt (knopje achterkant) de lampjes gaan namelijk niet anders knipperen/branden.

Wat kan ik hieraan doen? Of izzie gewoon stuk?

EDIT:

Probleem opgelost, na derde keer resetten reageerde hij ineens wel weer.

[ Voor 4% gewijzigd door Tiberium op 23-02-2004 12:32 ]

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Vreemde gang van zaken, dat snap ik ook wel; maar het probleem dus toch NIET opgelost.

Na een paar dagen deed het probleem zich weer voor, dit keer echter zonder dat iemand er met zijn klauwen had aangezeten....
De enige manier om de zaak weer aan de gang was om MXS_HOME.exe weer te runnen, en weer het laatste gedeelte van de tweak guide uit te voeren. Dat moet toch niet normaal zijn....

[ Voor 9% gewijzigd door Tiberium op 26-02-2004 14:02 ]

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
De getweakte Speedtouch Home staat er om bekend om spontaan dood te gaan. Ik heb iets vergelijkbaars gehad. Uiteindelijk werkte die alleen maar als ik direct mijn laptop erin plugde. Via een switch of andere router werkte het gewoon niet.

Uiteindelijk heb ik een nieuw modem gehaald.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Oh, dat is bemoedigend nieuws ;) ik kijk het nog een tijdje aan, en als het nu weer spontaan gebeurt haal ik ook een andere denk ik dan maar....