Toon posts:

Laptop met TFT of HPA ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan via een pc-prive-project een laptop kopen met een HPA scherm, is dit nou veel beroerder dan een TFT scherm ?

Heeft iemand hier iets zinnigs over te zeggen?
Alvast bedankt

Verwijderd

Ja,

De TFT zijn gewoon veel helderder.*D
Ze ijn wel iets duurder, maar dat moet je het zelfde zien als een beeldscherm aanschaffen voor de PC, die wil je ook zo goed mogelijk, omdat je er toch tegenaan moet gaan zitten staren:9

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

TFT

1) helderder
2) hoger refresh
3) ook van de zijkant beeld.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Een TFT scherm vind ik net acceptabel.

Een HPA of DSTN scherm is zwaar ranzig.

Hoezo ? (in vergelijk tot TFT)

- nog gevoeliger voor lichtinval
- lagere contrastwaardes
- nog fletsere kleuren
- lagere lichtopbrengst
- beroerdere kijkhoek
- vaak friemels die over je scherm heen wiebelen

Aannames zijn fataal.

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 23:34

BNX

Voor games is TFT 100% beter als dat slechte HPA of DSTN.

Zo kun je FIFA of een 3D-spelletje niet goed spelen of een HPA schermpje, want dan krijg je verschrikkelijk wazig beeld.

M'n collega heeft een Vaio met 13,3 HPA scherm en ik een Toshiba met TFT, dus ik spreek uit ervaring.

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Verwijderd

HPA <-> TFT, dat is passive <-> active matrix.

Groot verschil in kwaliteit en prijs.
Gebruik de search, en je vindt meer info.

Verwijderd

Als u gevoelige info wil bekijken op een laptop in een openbare gelegenheid dan raad ik het HPA scherm aan. De meeste mensen die een lapop met een tft scherm kopen voor zaken kopen er een speciaal voorzetscherm bij om meelezen op je scherm tegen te gaan.
Het beste voor u is naar een winkel gaan en 2 dezelfde computers te bekijken met op de ene een tft en op de andere een HPA scherm en dan zelf een afwegibg te maken of het het waard is om Hfl 500 tot Hfl 1.000 extra uit te geven voor een tft scherm.
VEJ

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik jullie hartelijk danken voor de reacties, het is mij nu volkomen duidelijk !
Pagina: 1