[Telenet] Router + Access Point

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
Eerst history:

Vriendin is van plan woensdag een laptop te halen uit de aldi, zijn weer heel goed geprijst nl. 1549 voor dit prachtding met specificaties en nog vele dingen extra! Thuis heeft ze wel al een gewone desktop staan en zou graag draadloos met haar notebook willen surfen bij haar thuis, daarom had ik gezegd om een netwerk te leggen, deels draad en deels draadloos!

Ik zou een router (3 of 4 poorten) dan aansluiten op de PC en dan draadloos werken via het access point van de router! Maar ik heb enkele vragen hierover:

1. Als je een Telenet (België) aansluiting hebt, moet je dan gewoon je account invoeren bij PPPoE?
2. Welke beveiligingen breng ik het best aan?
3. Welke router + AP neem ik het best, zelf dacht ik aan een merk als SMC, 3Com of Linksys ...
4. Wat zijn eventueel de grote moeilijkheden!
5. Zelf heb ik thuis ook een netwerk gelegd maar zelf heb ik nog maar weinig ervaring met draadloze netwerken, wie ken me hierbij dan ook nog ff wat handige tips meegeven qua beveiliging, ...

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Verwijderd

Misschien dat dit topic -=: Het grote Wireless Topic (Deel II) :=- je verder kan helpen.
Het is een hoop leeswerk, maar dan weet je wel veel

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
ik ken wel al veel over draadloos netwerken maar ga het zeker en vast lezen, maar voor verder raad mag je zeker en vast hier neerzetten!!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Verwijderd

Mja, sorry maar je bent echt de vierhonderdste die dit al vraagt :)

Je hebt in principe alles al goed bedacht zelf, dat gaat prima werken zo. Of je voor Telenet PPPoE gebruikt weten wij ook niet, dat moet je zelf even uitzoeken. Eigenlijk is er maar één protocol dat echt problemen op kan leveren, en dat is L2TP. Bij alle andere protocollen kun je er haast blind vanuitgaan dat het werkt met je router. (En voor zover ik weet werkt Telenet niet met L2TP)

Verder inderdaad de link van MM96 en deze links: http://gathering.tweakers...list_messages/642065//#20

Succes :)

Dit topic is gesloten.