[XP] Langzaam sinds verwijderen Messenger*

Pagina: 1
Acties:

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:42
ik zit hier een ander af en toe te helpen (daar ben ik nu) en nu doet zich het volgende probleem voor:

- sinds dat msn messenger (de geintegreerde versie in xp) verwijderd is dmv de commandline in de FAQ start de pc ontiegelijk traag op

- het kan ook komen door NIS 2004, maar dat betwijfel ik

sinds het probleem zich voordoet start de pc langzamer op met 2-5 minuten

ik snap hier helemaal niks meer van, aangezien windows messenger ook niet meer vindbaar is in Software :?

specs:

AMD XP 2000+
384 MB Ram (ff om aan te tonen dat er voldoende ram is)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Verwijderd

Heb je niet ooit ingesteld dat je XP account aan je .Net Passport gekoppeld is?
Als ik me niet vergis, blijft op die manier de service "messenger" wel gewoon draaien. Het zou kunnen dat die service op zoek gaat naar onderdelen van MSN Messenger.

ik vind persoonlijk het verwijderen van software via de commandline een beetje tricky. je verwijdert weliswaar het programma zelf, maar niet eventuele verbanden met services/ander programma's

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kan je de eerste paar minuten helemaal niks doen, of duurt het hele opstartproces zo lang? Want anders zou ik toch die zooi van Norton er maar eens afgooien.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan zodat je topictitel iets duidelijker is (was: [XP] Heel langzaam).

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Install en deinstall MSN ff....
En gooi er vervolgens dit progje overheen (http://home.wanadoo.nl/parimask/projects/Remove_MSN.zip).
Deze haalt je Windows Messenger volledig weg en ook alle referenties ernaartoe.
De WMRESET.BAT zorgt ervoor dat de registry zo ingesteld wordt dat bijvoorbeeld Outlook Express en je opstarten niet meer zoeken naar Windows Messenger.

Run eerst NOMSNGR.BAT en daarna WMRESET.BAT.
Reboot en alles zou het weer moeten doen. :)

[ Voor 20% gewijzigd door dxta op 23-02-2004 11:29 ]

Omelette du fromage!

• Benotti
  • Laatst online: 06-04 09:43
ff een vraagje, want als je op deze manier windows messenger compleet weggooid, blijft msn messenger het dan nog wel gewoon foutloos doen? Want bij mij is het irritante dat als ik me niet aanmeld bij msn, dat windows me dan doodleuk aanmeld bij windows messenger - die blijkbaar draait maar geen icoon in het systeemvak heeft - terwijl ik in het config panel had gezegd dattie windows messenger "niet beschikbaar" moest maken.

En das irritant, want dan denk je offline te zijn, krijg je opeen een bericht van iemand via windows messenger :+

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:01

CAP-Team

XBL: CAPTeam

dat Windows Messenger dan draait dat doet Norton Antivirus, inderdaad heel irri, denk je offline te zijn en ineens *PLOINK* "Hee joh blaat blaat"

Je kunt ook even msmsgs.exe renamen naar bijv. msmsgs.exe.BLAAT dan doet ie 't ook niet meer :P

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Benotti
  • Laatst online: 06-04 09:43
Khad het al hernoemd naar msmsgs.bak, voor het geval windows irritant zou gaan doen als ik hem zou verwijderen, dan kan ik hem nog altijd terug zetten. Het prettigst is natuurlijk als ik het gewoon uit mijn systeem kan pleuren zonder MSN aan te tasten :Y)

Alleen geeft windows update nu wel weer aan dat ik windows messenger 4.7 kan downloaden :+

[ Voor 25% gewijzigd door Benotti op 23-02-2004 16:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 10:22:
Heb je niet ooit ingesteld dat je XP account aan je .Net Passport gekoppeld is?
Als ik me niet vergis, blijft op die manier de service "messenger" wel gewoon draaien. Het zou kunnen dat die service op zoek gaat naar onderdelen van MSN Messenger.

ik vind persoonlijk het verwijderen van software via de commandline een beetje tricky. je verwijdert weliswaar het programma zelf, maar niet eventuele verbanden met services/ander programma's
Ik vrees dat ik dit ooit eens per ongeluk heb gedaan... :(
Maar dit wil ik dus NIET. Weet alleen niet meer hoe ik dit ongedaan kan maken...?
Dit vervloekte msn 4.7 start dus automatisch op..WIL IK NIET. 4.7 mag weg en alleen versie 6.1 mag starten wanneer ik dat wil en niet wanneer Microsoft dat wil. :D
Pagina: 1