Toon posts:

Red Alert 2 start niet met radeon 9800

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee P4 3.0GHz computers met een Radeon 9800. Op beide computers kan ik geen Red Alert 2 spelen. Red Alert 2 installeert wel, maar als ie start dan gaat ie zonder foutmelding weer terug naar windows. Ik heb ook nog een computer met een Radeon 9500 en een Laptop en daar draait het spel wel gewoon op. Daarom ga ik er vanuit dat het aan die 9800 ligt, maar ik weet dit dus niet zeker. Heeft iemand een idee waar dit door komt? Ik heb de drivers al ge-update, hyper threading uitgezet, ik ben ten einde raad.

Verwijderd

wissel die 9500 en 9800 eens om, dan kun je zien of het probleem meeverhuisd (en of het dus idd aan je 9800 ligt)

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 17:57
kaart te nieuw voor spel ? :)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Nee, heb zelf een 9800 pro en hij draait als een zonnetje. Misschien een verstandig idee, om je windows (als dat nog niet gedaan is) helemaal te up-daten. Verder kan je natuurlijk nog de compatibiliteits modus proberen. (er vanuit gaandedat je XP hebt, maar dat staat niet in je ts :) ;) )

En misschien handig om GoT/Google door tespitten voor soortgelijke problemen ?

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows XP professional met de laatste updates. Met compatibiliteitsmodus start het spel ook niet. Maar in feite zou dat niet nodig zijn aangezien hetzelfde spel op die twee andere computers van mij wel gewoon draait. Daar stat dezelfde windows op.

Ik heb ook al mijn computer geinstalleerd met windows 2000 professional met de laatste servicepacks, maar dat mag ook niet baten.

Verwijderd

misschien red alert 2 even updaten

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je geeft wel aan dat je windows en drivers zijn geupdate, maar draai je ook met de laatste versie van RA2? Dat wil namelijk nog wel eens wat problemen verhelpen

offtopic:
toeter69... broertje/zusje van toeter84 :+

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:56
Heb AA en AF aanstaan, zoja zet die eens uit, je weet maar nooit.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas was dit allemaal gebaseerd op de verkeerde oorzaak. Mag ik in ieder geval iedereen bedanken voor zijn inzet zover!!

Die 9800 doet het dus prima met RA2 in die P3. En met die 9500 draait die P4 ook niet op RA2.

WAAR LIGT HET DAN WEL AAN???!!!! _/-\o_ _/-\o_

Wie wil en kan me nog bijstaan. Ik heb een Asus P4C800 Deluxe moederbord en een Intel P4 3.06GHZ HT processor en 512MB DDR Corsair geheugen. Waar kan het in godsnaam aan liggen.

Alle software is ge-update, inclusief die van het spel.

Verwijderd

heb je geprobeert het spel te re-installeren~<?

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:04

aapelite

Do the kirby!

Kan het niet te maken hebben met de HT van de pentium 4. Ik heb weleens gehoord dat ra2 problemen geeft met dual processors en dat is was HT ook simuleerd. Probeer het eens uit te schakelen, misschien werkt het, want hier werkt hij ook met een 9800 :)

Btw, is dit niet meer iets voor SPV?

[ Voor 8% gewijzigd door aapelite op 25-02-2004 00:09 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Move VB >> SPV

LinkedIn
Instagram

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 07:59
ik heb hetzelfde probleem na geformateerd te hebben floept mijn red alert 2 steeds naar windows terug voordat hij ook maar start ik heb een laptop met een mobility m10 ati 9600 dus? is er al een oplossing voor???

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:29
hoi allemaal,

een zeer oud topic maar gezien dat ik recentelijk op min of meer hetzelfde probleem met een geforce mx4000 kaart, maar ik ben na herhaalderlijk proberen op een werkende situatie gekomen.

draai je scherm met de nieuwste drivers die je kunt vinden, maar zodra jij red alert gaat spelen heel even de resolutie naar 640 * 480 en de frequentie naar mx 60Hz, ik geef onmiddelijk te is een bagger kwaliteit scherm maar, binnen ra2 kun je via options je scherm weer op bijvoorbeeld 1024 * 960 kunt zetten.

of dit te automatischeren valt doormiddel van een scriptje ben ik nog niet achter, wel kun je in windows XP in het " compitabliteits tapje" (gvd wat een woord :S ) de scherm resolutie voor ra2 op 640 * 480 fixen zodat je die in ieder geval niet kunt vergeten ;-)

groeten en wie weet voor een andere eenzame zoeker was dit misschien wel nuttig.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-11 19:13

nAffie

...

ik draai op me p4 met HT aan en een 9800pro perfect RA2...

dus zal toch aan iets anders liggen denk ik...

offtopic:
ben sinds kort weer na lange tijd tiberian sun aan het spelen, toch weer leuk na al die jaren..

meh.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Heren, let in het vervolg even op de datum alvorens te reageren :P
Dank u :) Laat deze maar gewoon verder afzakken ;)
Pagina: 1