Toon posts:

tft werkt niet op dvi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een hitachi 174sxw-b met een asus 9560. Nu heb ik het volgende probleem. Het scherm werkt wel met de analoge aansturing maar niet met de dvi. Ik heb in het menu van de monitor de input op digitaal gezet. Toch wil het scherm niet werken met de dvi aansturing.

Wat heb ik geprobeerd
andere vga kaart.
andere kabel.
andere TFT (heb ook nog een eizo staan)
dit werkt geen van alleen.

in het systeem zit een asus p4p800 deluxe.

Verwijderd

Ik neem aan dat je je pc opnieuw opgestart hebt? :)

Verwijderd

Topicstarter
Jaja natuurlijk opnieuw opgestart. Als ik een andere vga kaart probeer moet je wel. Of kan jij dat hot swap ;)

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
huh een andere TFT en een andere VGA kaart werken ook niet. Dus ook de andere VGA kaart in combinatie met de andere TFT? Heb je alle driversettings al langsgelopen en de drivers geupdate , misschien dat DVI daar ergens uitstaat.

[ Voor 6% gewijzigd door waslijn op 23-02-2004 09:51 ]

Verwijderd

Ziet windows 2 monitoren?
Misschien dat ie als eerst de vga aansluiting pakt?

Verwijderd

Topicstarter
Het is echt bizar ja. Een andere tft en een andere kaart werken ook niet. Vandaar dat ik ook vermeld heb wat voor bord erin zit. Misschien dat het uitmaakt ofzo. Verder niet echt naar mn drivers gekeken. Als je de machine aanzet. Moet ie toch beeld geven. Lijkt me niet echt een driver probleem. De drivers komen pas later kijken als windows moet worden gestart. Maar zelfs beeld geven is te veel gevraagt.

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 13:02

miw

TS heeft VGA al verwisseld. De kaart zelf kan je dus voorlopig als oorzaak uitsluiten. Blijven over: de PC (Bios settings e.d.), de DVI kabel en de TFT monitor. Je hebt natuurlijk al gezocht en de DVI troubleshooting guide van ATi geprobeerd. Misschien kan je ergens een andere TFT lenen met een DVI aansluiting, dan kan je nog meer mogelijke foutbronnen uitschakelen.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 22:59
suntsu schreef op 23 februari 2004 @ 10:06:
TS heeft VGA al verwisseld. De kaart zelf kan je dus voorlopig als oorzaak uitsluiten. Blijven over: de PC (Bios settings e.d.), de DVI kabel en de TFT monitor. Je hebt natuurlijk al gezocht en de DVI troubleshooting guide van ATi geprobeerd. Misschien kan je ergens een andere TFT lenen met een DVI aansluiting, dan kan je nog meer mogelijke foutbronnen uitschakelen.
Lezen is ook een vak, hij heeft al een andere TFT geprobeerd.

[ Voor 12% gewijzigd door kwiebus op 23-02-2004 10:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
en ook al een andere dvi kabel

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
kwiebus: Creator102 vermeldt alleen niet welke vga kaart en welk tft scherm hij heeft gebruikt, en of dat tft scherm met vga kaart in een ander computer wel goed gaat op dvi enzo...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 13:02

miw

kwiebus schreef op 23 februari 2004 @ 10:09:
[...]

Lezen is ook een vak, hij heeft al een andere TFT geprobeerd.
Oeps, lezen is lastig. Trouwens, die links die ik in de reactie vermeldde, geven een aantal mogelijke oorzaken in de PC instellingen (bios settings, bios update, driver settings ed). Lezen blijkt inderdaad moeilijk te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het topic geopend, en zal ook de oplossing geven!
Allemaal bendankt voor de reacties, en meedenken.

Het is een p4p800 met bios versie 1010. Ik heb er nu bios 1015 in geflashed. En zowaar kwam het scherm tot leven via de DVI aansluiting. Dus andere die dit probleem nog tegen komen.........

Bedankt!

Wat mij betreft mag ie dicht
Pagina: 1