Toon posts:

Demon Zyxel modem met Sitecom 4S Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen het 8Mb abbo van Demon, welke prima werkt zolang 1 computer rechtstreeks met het Zyxel modem verbonden is. Zodra ik de Sitecom router 4S (om meerdere computers met het internet en met elkaar te verbinden) er tussen hang dan gaat de downloadsnelheid behoorlijk omlaag (van gemiddeld 670 naar 400. Het is duidelijk dat de sitecom router de vertragende factor is. Heeft iemand een idee waarom en hoe dit eventueel op te lossen is ? Is het b.v. aan te bevelen om i.p.v. de router een switch te gebruiken en het modem in router modus te zetten ?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 16:22
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 09:25:
Ik heb sinds een paar dagen het 8Mb abbo van Demon, welke prima werkt zolang 1 computer rechtstreeks met het Zyxel modem verbonden is. Zodra ik de Sitecom router 4S (om meerdere computers met het internet en met elkaar te verbinden) er tussen hang dan gaat de downloadsnelheid behoorlijk omlaag (van gemiddeld 670 naar 400. Het is duidelijk dat de sitecom router de vertragende factor is. Heeft iemand een idee waarom en hoe dit eventueel op te lossen is ? Is het b.v. aan te bevelen om i.p.v. de router een switch te gebruiken en het modem in router modus te zetten ?
Dit probleem zie ik regelmatig voorbij komen. De Sitecom router kan simpelweg de snelheid niet aan. De zyxel in routermodus zetten in combinatie met een switch lijkt mij een goede oplossing.

Zie bijvoorbeeld: [rml]IceManX in "[ Ervaringen] Demon DSL Express #10"[/rml]

[ Voor 5% gewijzigd door waslijn op 23-02-2004 09:38 ]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:55

Robtimus

me Robtimus no like you

Mijn probleem is idd met een DC-200 (2 versies voor de 4S), ik had juist gehoopt dat de 4S het wel aankon, oa omdat de DC-200 een 10BaseT aan de WAN kant heeft en de 4S een 100BaseT. Uit onderzoek in het modem is nml gebleken dat de LAN kant (dus de router) met 10Mbit half duplex is verbonden, terwijl de PC zelf op 100Mbit full werkt.
Ik ga iig binnenkort toch met een 4S testen, ik zal de resultaten wel hier posten.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Vraagje trouwens:
welke versie en firmware heb je? Want je hebt de DC-202 (v1) met nieuwste firmware versie 1633, em de DC-202 (v2) met nieuwste firmware versie 1022b. Misschien dat een firmware upgrade het probleem kan oplossen.

More than meets the eye
system specs

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Is ook een V3 van ondertussen ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 23:04
Zet de modem in router mode, hang er een simpel hubje achter als je die nog hebt of koop een nieuwe switch/hub.
Je kan die sitecom zooi ook als switch gebruiken, prik dan de modem in de router modus in een lan poort (niet in de wan poort) en de andere pcs op de overige lan poorten.

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Mijn broer had gevraagd aan Sitecom waarom de verbinding hier zo traag is, blijkt de DC-200 maar maximaal 3Mbps aankan. Vandaag maar een mailtje verstuurd om te vragen wat de snelheid van de DC-202 (4S) maximaal is. Ik mag toch wel hopen 10Mbps minimaal... (100BaseT volgens de specs).

More than meets the eye
system specs

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Volgens mij heb je hier te maken met de linespeed (1 poort) en maximale snelheid op de backplane (alle poorten tegelijk).

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1