[AZPR] Plaintext attack voor zip password recovery

Pagina: 1
Acties:

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Vooraleerst: ik vrees dat enkel mensen met goeie kennis over de plaintext methode om zip wachtwoorden terug te halen mij kunnen helpen,
't is nogal specifiek. (Be warned! :p )

Ik heb een tijdje geleden een bestand gezipt mét een paswoord erop,
omdat de data in dit bestand nogal privé zijn.
Dit ben ik natuurlijk vergeten :( .
Ik weet behoorlijk zeker dat dit paswoord bestaat uit 10+ tekens,
mixed case met spaties en lettertekens (ik ben nogal grondig als het
op wachtwoorden aankomt), brute force attack is dus (nog :Y) ) niet echt mogelijk

Ik weet echter wel ongeveer hoe dit bestand eruit ziet.
Ik weet bvb dat er er zich na 384 bytes 1024+ zero bytes bevinden.
Volgens mij is gegeven genoeg om een plaintext attack te kunnen doen op dit bestand?
Nu heb ik mij daarvoor het programmatje Advanced Zip Password Recovery aangeschaft. Het is me echter niet helemaal duidelijk hoe ik de juiste parameters moet ingeven.
Ik wil dus een 'attack op een partiëel bestand' doen (zie AZPR help voor meer info daarover). Nu vraagt AZPR mij om een offset en een lengte.
Nu vraag ik mij af: offset waarin??? In de data van het geëncodeerde bestand of in de data van het ongeëncodeerde bestand?
Moest ik het antwoord op deze vraag weten zou ik al een hele stap dichter zijn...
Dit is echter helemaal niet duidelijk in de help files van AZPR en op de site staat ook al niks meer.

PS: Idd paswoorden dienen niet om gekraakt te worden.
Ik wil echter benadrukken dat het hier om een persoonlijk bestand gaat dat nogal belangrijk is voor mij.

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Ik weet het ook niet maar het meest logische lijkt me de offset in het ongecomprimeerde bestand? Lijkt me niet dat je de offset in het gecomprimeerde bestand kunt weten, en allemaal spaties zullen het ook wel niet meer zijn na compressie...

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.