Toon posts:

[.NET] Visual screen scraping *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het onderzoeken of ik een soort visuele screen scraping kan doen in DotNet. Niet voor een schoolopdracht o.i.d., maar uit nieuwsgierigheid.

Ik heb in GoT gezocht op 'screen scraping' en een avondje geGoogled, maar bijna alle info die ik vind gaat over het scrapen van een web pagina, dus de html naar binnen halen en bewerken.

Wat ik bedoel is het scherm 'aftasten' of je een van tevoren bekend stukje graphics kunt vinden en als het is gevonden, de coordinaten ervan terugkrijgen. Bijvoorbeeld als ik een smiley zoek zoals :P . Het zou fijn zijn als ik bijvoorbeeld met C# (of VB, want die twee beheers ik redelijk) het active window zou kunnen nalopen en als resultaat krijg iets in de trant van: 'Graphic gevonden op 856,230'.

Vragen om mijn bedoeling duidelijker te krijgen beantwoord ik graag en alle hulp is welkom.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

En nu je vraag? 8)7

Professionele website nodig?

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

(vertaalt even voor curry684)
"Hoe moet dat?"

[ Voor 16% gewijzigd door Korben op 23-02-2004 03:28 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hoe het eruit ziet is afhankelijk van onder meer de browser. De server stuurt HTML die door de client geinterpreteerd moet worden. Welk 'scherm' wil je 'aftasten' ?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dank Korben, voor de vertaling. :Y)

Voor alle duidelijkheid, ik wil niets doen met html en browsers. Ik wil op mijn stand-alone machine aan de slag.

Gisteravond bedacht ik dit: Optical Character Recognision is heel bekend, wat ik wil is dus Optical Image Recognision. Wellicht dat iemand ooit iets heeft geprogrammeerd om bv. verschillen tussen twee plaatjes te vinden? En bij automatische gezichtsherkenning (zoals een computer die op video's van voetbalwedstrijden zoekt naar bekende vandalen) gebruiken ze ook zoiets neem ik aan.

Wat ik dus graag wil is iemand die me een eindje op weg helpt, door me te wijzen op een stukje voorbeeldcode of me zegt welke API of library ik hiervoor zou kunnen gebruiken.