Toon posts:

[Opera] Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met opera:

ik heb nu sinds een week of 2 ADSL, alleen opera doet een beetje vreemd, als ik een pagina wil laden loopt het programma ALTIJD vast :( ! Het is trouwens ook zo dat de pagina's in IE er eerst een minuut over doen om te beginnen met laden (gebeurt niet altijd, ligt niet aan de website), ik zeg dat omdat dat er misschien iets mee te maken zou kunnen hebben.

Ik heb een Thomson Speedtouch 510i als ADSL Ethernet modem.

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-08 07:02

MadMan

What the....

Had je Opera al voordat je ADSL kreeg? Als dit het geval is moet je misschien Opera eens opnieuw installeren.

Model S Plaid | W220 S500 | L322 4.4(M62) | E46 330 | E53 3.0i

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Heb je wel de nieuwste opera ( is volgens mij 7.23)? Wat dat 1 minuut wachten betreft, dat klinkt alsof er een dns niet helemaal goed staat ingesteld. Is dat altijd / meestal / soms zo?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Als de Opera deinstallatie (ook even de application settings weghalen zodat je echt een nieuw profiel aanmaakt, zie de opera website voor documentatie over een schone installatie) zou je kunnen checken op [search=spyware] of virussen [google=housecall] omdat je ook met andere browsers problemen hebt.

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog redelijk nieuw in de (Edit: technische) wereld van het internet moet ik er even bij zetten, maar:

-Hoe kan ik mijn DNS dan goed zetten(als die fout is)?
-Opera heb ik pas op de computer gezet nadat ik ADSL heb gekregen, maar ik zal het toch even proberen te verwijderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 11:05 ]

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Ik zou eerst eens naar IE kijken, als deze ook al niet optimaal werkt is er meer aan de hand.
De pagina's komen uiteindelijk wel op het scherm? Dan zou het niks met dns te maken hebben volgens mij.

Probeer eens een extern ip te pingen (bijvoorbeeld: 194.159.73.70), als deze ook rond de minuut zit dan het probleem puur bij jou, software/hardware kan allebei.

Als het pingen wel snel gaat kan het idd aan DNS liggen.
Kijk hier voor andere DSN servers. DSN servers kun je instellen ergens in tabblad van je adsl-verbinding.

hmmz

Verwijderd

Topicstarter
Ping gaat in IE niet goed: bij speedtest.nl loopt de ping test altijd tot een halt.
Maar in mIRC gaat het pingen wel goed, want daar staat wel als ik een hele tijd erop ben een hele lijst van Ping? Pong!

Edit:
Ook bij andere tests wordt meestal gezegd dat ping niet goed overkomt.
En ik heb trouwens geen problemen met online gamen, daar gaat alles goed.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 11:20 ]

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 11:18:
Ping gaat in IE niet goed: bij speedtest.nl loopt de ping test altijd tot een halt.
Maar in mIRC gaat het pingen wel goed, want daar staat wel als ik een hele tijd erop ben een hele lijst van Ping? Pong!
open eens een commandline, start uitvoeren, cmd in 2k/xp (command in 9x)
en typ dan: ping 194.159.73.70
Gaat dit wel sneller?

hmmz

Verwijderd

Topicstarter
Volgende gebeurt:

Pingen met 32 byte gegevens:
4 antwoorden, 10ms TTL=57
En er staat nog onder: 0% verlies.

Dus er is niet veel mis hier, toch?

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 11:29:
Volgende gebeurt:

Pingen met 32 byte gegevens:
4 antwoorden, 10ms TTL=57
En er staat nog onder: 0% verlies.

Dus er is niet veel mis hier, toch?
Nee daar is niks mis mee, probeer eens een andere dns server in te stellen, zie mijn vorige post.

hmmz

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet je de DNS dan veranderen, want in de pagina's van m'n modem staat bij DNS alleen de naam van de modem op plaats een en op plaats twee de naam en het IP adres van mijn computer, waar moet je dat dan veranderen?

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Welke windows en internet provider heb je om te beginnen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows XP (SP1 en alle andere updates) en als provider heb ik Wanadoo.

• MOL-20.000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-07 13:06
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 13:23:
Hoe moet je de DNS dan veranderen, want in de pagina's van m'n modem staat bij DNS alleen de naam van de modem op plaats een en op plaats twee de naam en het IP adres van mijn computer, waar moet je dat dan veranderen?
Dat zou ik ook graag willen weten
:*)

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Configscherm->Connections->Properties->DNS (zo ongeveer)
Plaatje

[ Voor 39% gewijzigd door DJ^ op 26-02-2004 14:50 ]

hmmz

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
45 results found for dns
Start -> Help and Support

Human Bobby

Pagina: 1