Protel 99SE library probleem

Pagina: 1
Acties:

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-08 22:47
Ik werk al een tijdje met het ontwerpprogramma Protel 99SE. Ik heb altijd het probleem gehad met library's toevoegen. Ik kan namelijk maar een aantal library's toevoegen. Daarna krijg ik een melding van 'File is not recognized'. Eerst werkte ik met de trailversie (gecracked). Ik dacht dat het daardoor kwam. Door heel ingewikkeld te doen kwam ik van het probleem af.

Nu heb ik sinds kort via mijn school (ROC Eindhoven elektrotechniek) een kopie gekregen. Volgens de docent waarvan ik het kreeg had de school een soort van studenten-licentie. Kortom, ze mochten het verspreiden aan studenten. Ik heb het dus legaal.

Nu wil ik een print gaan maken, en ja hoor, bij het toevoegen van de library's weer het zelfde probleem. Nadat een aantal library's zijn toegevoegd weer doodleuk de melding: 'File is not recognized'. Dit is gewoon super irritant, en om het op te lossen is het nog veel irritanter.

Weet iemand van jullie misschien hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen??

offtopic:
Damn, overal library verkeerd geschreven, ook in de titel |:( :)

[ Voor 8% gewijzigd door M14 op 23-02-2004 00:47 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• M14
Een klein kickje :)

offtopic:
Heeft het misschien zin om dit naar CME te moven, omdat daar meer mensen zitten die dit soort software gebruiken??

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die foutmelding kan verschillende oorzaken hebben. Protel 99SE kan bijvoorbeeld maar een beperkt aantal libraries toevoegen (30 als ik me goed herinner). Wil je er meer toevoegen dan krijg je de foutmelding die je ondertussen al kent. Voeg dus enkel libraries toe die je daadwerkelijk gebruikt.

Een andere mogelijkheid is dat de libraries die je wilt toevoegen read-only zijn. De Protel Design Explorer ondersteunt dit niet. Je kunt dus bijvoorbeeld geen libraries laden van cd (read-only medium). Met andere woorden: Zorg er voor dat de read-only vlag uitgevinkt is voor libraries.

• M14
SatCP schreef op 24 februari 2004 @ 01:05:
Die foutmelding kan verschillende oorzaken hebben. Protel 99SE kan bijvoorbeeld maar een beperkt aantal libraries toevoegen (30 als ik me goed herinner). Wil je er meer toevoegen dan krijg je de foutmelding die je ondertussen al kent. Voeg dus enkel libraries toe die je daadwerkelijk gebruikt.

Een andere mogelijkheid is dat de libraries die je wilt toevoegen read-only zijn. De Protel Design Explorer ondersteunt dit niet. Je kunt dus bijvoorbeeld geen libraries laden van cd (read-only medium). Met andere woorden: Zorg er voor dat de read-only vlag uitgevinkt is voor libraries.
De libraryfiles zijn niet read-only, dus daar kan het niet aan liggen.

Verder kan ik op het ene moment gewoon rond de 100 library-files toevoegen, en het volgende moment bijna geen meer terwijl er (bijna) geen zijn toegevoegd. Dit is ook bij de pcb-library files.

[ Voor 3% gewijzigd door M14 op 24-02-2004 19:13 ]