Toon posts:

Ecs N2U400-A [Ervaringen]?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de moederbord van me vader verkocht aan een vriend van me, en daarom ging ik op zoek naar een andere moederbord voor me vader's pc op het werk. Het is een Amd Xp processor. Ik wou het liefst 1 met een nforce2 chipset en na ff zoeken bij de pricewatch kwam ik een N2U400-A van Ecs [elitegroup]. Ik ging ff opzoek op het forum naar reactie's, topic's maar ik vond geen nuttige info.
Daarom vraag ik me af het wel een goeie betrouwbare moederbord is met een zelfde snelheid en stabieliteid als de asus, abit, msi. het hoef niet even goed tezijn maar als het maar wel in de buurt komt. Pc weining gebruikt.

Prijs: 65 euro
pricewatch: ECS N2U400-A, nForce2 400 (Lan, Sound)

Spec's:

Special Features

FSB 400
Dual Channel DDR400
AGP 8X
6 Channel Audio
Color Map
10/100 Lan (Optional)

Processor
Socket 462 for AMD AthlonXP/Athlon/Duron processors

FSB
400/333/266/200 MHz

Chipset
nVIDIA nForce2 Ultra400 & MCP

LAN
VIA® VT6103L 10/100 Mbps Faster Ethernet controller (optional)

IDE
2 UltraDMA 100 / 66

Expansion Slots
1 AGP 8X slot
5 PCI

Form Factors
ATX Form Factor, 305*244mm

Memory
3x184-pin DIMM sockets support two 2.5V DDR SDRAMs (Dual-DDR400/333/266/200)
Maximum: 2 GB for DDR 400, 3GB for DDR333

Audio
CMI 9739A 6-channel CODEC
Compliant with AC97 2.2 specification

Back Panel I/O Ports
1 x PS/2 keyboard
1 x PS/2 mouse
1 x Parallel Port
1 x Serial Port
4 x USB 2.0 Ports
1 x RJ 45 Port
1 x Audio I/O (Line-in, Line-out and Mic-in)

Internal I/O Connectors & Header
20-pin ATX Power Supply connector
4-pin ATX 12V Power Supply connector
Dual PCI IDE interfaces, 4 IDE devices
360K~2.88M Byte, 3 Mode FDDs or LS120
1 x S/PDIF out header, 1 x CD-in header
1x USB card reader header
1 x USB 2.0 header support additional 2 USB ports (USB3)
HDD LED, ACPIMSG LED, Reset Switch, Power Switch headers
CPU / Power / Chassis FAN connectors
Front Panel MIC/Line-in out header

BIOS
Award 2Mb Flash EEPROM
Supports Plug and Play 1.0A, APM 1.2, Muli Boot, DMI
Full Support for ACPI revision 1.0 specification

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/ecsnf2.jpeg

http://www.ecsusa.com/products/n2u400a.html.

mischien ben ik wat vergeten maar ik heb al een tijdje niet geslapen dan verbeter ik hem morgen wel.

http://www.ocworkbench.com/2003/ecs/n2u400a/n2u400a-2.htm
benchmarks

Edit:

Hij is wel redelijk snel. maar ik vraag me af wat jullie ervaringen ermee zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 00:17 ]

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Beetje vreemde stelling die je geeft.

Je vraagt of het netzogoed betrouwbaar met een zelfde snelheid en stabiliteit als ASUS, ABIT of MSI is en dan zeg je het hoeft niet even goed te zijn als het maar in de buurt komt.
Beetje vreemd, toch ?

ECS is een budget firma en heeft altijd budget producten geproduceert.
Wat wil je verwachten van een product dan een van de goedkoopste is op de markt ? Je zult dus een gewoon standaard mainboard kopen zonder al te veel features, bios overclock mogelijkheden en/of support zoals bios updates. Hiervoor kies je dan ook. Het mainboard zal gewoon zijn werk doen, niet meer en niet minder. Het is nog nooit voorgekomen dat zo'n goedkoop product ook nog een van de beste is geweest, daar is het gewoon te low-budget voor.
Ik zou je zo'n mainboard nooit aanbevelen. Geeft gewoon een paar euro meer uit voor wel een a-merk en heb veel minder problemen op den duur. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Uit een zeer recent topic:
Dat 5 moederborden brak zijn lijkt me vrij zeldzaam, maar je kán de pech hebben en een brakke batch te hebben. ECS, Asrock zijn min of meer gokmerken : je kan mazzel hebben en dan heb je voor weinig geld een plank die geweldig presteert voor z'n geld en überstabiel is. Je kán pech hebben, een brakke batch treffen en je kan ze allemaal weggooien... ECS/Asrock heeft afaik ook wel een iets hoger uitvalspercentage. Meer DOA.
Verder zijn er vast wel recencies van dit moederbord te vinden.

Kortom, persoonlijk zou ik voor een ander merk kiezen en als jouw budget dat niet toelaat evt. voor een gebruikt exemplaar gaan. Lezen, lezen en lezen en vergelijken, vergelijken en vergelijken is de manier om zélf tot de beste keus te komen.

ARME AOW’er

Verwijderd

Rick2001 schreef op 23 februari 2004 @ 02:21:
Beetje vreemde stelling die je geeft.

Je vraagt of het netzogoed betrouwbaar met een zelfde snelheid en stabiliteit als ASUS, ABIT of MSI is en dan zeg je het hoeft niet even goed te zijn als het maar in de buurt komt.
Beetje vreemd, toch ?

ECS is een budget firma en heeft altijd budget producten geproduceert.
Wat wil je verwachten van een product dan een van de goedkoopste is op de markt ? Je zult dus een gewoon standaard mainboard kopen zonder al te veel features, bios overclock mogelijkheden en/of support zoals bios updates. Hiervoor kies je dan ook. Het mainboard zal gewoon zijn werk doen, niet meer en niet minder. Het is nog nooit voorgekomen dat zo'n goedkoop product ook nog een van de beste is geweest, daar is het gewoon te low-budget voor.
Ik zou je zo'n mainboard nooit aanbevelen. Geeft gewoon een paar euro meer uit voor wel een a-merk en heb veel minder problemen op den duur. :)
Ik wordt er niet lekker van als mensen ECS een budget merk noemen, Asrock is de budgetlijn van Asus. ECS richt zich op de onderkant op de markt en doet dat door het aantal 'onnodige' features te verminderen en de goedkopere chipsets van bijvoorbeeld SiS te gebruiken.

Het is zeker wel ooit geweest dat een moederbord van ECS de beste was namelijk de K7S5A, tijden lang een populair board onder de tweakers.
Ook is het niet zo dat ECS moederborden per definitie geen tweak opties hebben, er zijn genoeg boarden van ECS die wel deze features hebben. Alleen zijn deze minder populair omdat dat niet het marktsegment is waar ECS zich op richt.

Mensen vergeten ook snel dat ECS naast moederplanken ook nog andere dingen maken, zoals high-end barebones, laptops, videokaarten enz.

ECS is dus zeker niet een budget merk, maar wel een merk dat ook budget spul maakt zonder veel onnodige features.

Ik weet 1 ding in ieder geval zeker, ECS gebruikt geen goedkope onderdelen om z'n producten in elkaar te zetten, geven vaak een lange fabrieksgarantie en hebben een super goede helpdesk.

Voorbeeldje:
Abit BP6 -> Dood door lekkende condensators -> moederbord in de fik (was zelf niet aanwezig toen het gebeurde) en gelukkig hadden we een goed brandalarm en kon de boel geblust worden voordat de hele serverruimte was afgefikt.
ECS K7S5A -> 170 mhz fsb @ WC en nu (na bijna 3 jaar) werkt het beestje nog steeds prima.

Ik denk dat je met die ECS best goed zit, als je het nog iets goedkoper wil hebben, pak dan de AsRock K7S8X. Een board wat ik uitgebreid getest en gemod heb en een prima performance geeft, lekker kan oc'en en geen drol kost (ik heb ze gezien voor 20 euro ex btw)

En ik wordt er dus helemaal ziek van als mensen ECS en AsRock bijeenscharen als zijnde slechte goedkope troep nofi

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 04:44 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Het is de bedoelingen met [ervaringen] topics dat degenen die een bord al wel hebben bespreken. Heb je hem (nog) niet, ga dan af op reviews...

Enneh, ik sluit me grotendeels aan bij Thorry hierboven, ECS is goedkoop en heeft niet 1001 features die de gemiddelde persoon niet nodig heeft, maar kwalitatief doet het niets onder voor de duurdere merken met meer toeters en bellen (deze ervaring iig gebaseerd op meerdere K7S5A, K7VZA, K7SEM plankjes).

Want idd- ook 'a-merken' maken soms missers (condensatoren bij Epox, Abit, MSI, het feit dat Asus maar niet met SiS chipsets overweg lijkt te kunnen etc.)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.