MSIE 5.5 van de aardbodem verdwenen?

Pagina: 1
Acties:

• wolfbeast
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-05-2012
Oud systeempje opgescharreld voor een kennis, windows 95 erop (met licentie)... Browser updaten is wel nodig, want MSIE4... tja

Wat blijkt nu? MSIE 6.0+ wordt alleen ondersteund door 98SE en hoger...
MSIE 5.5 is alleen nog te krijgen voor millennium (en ik heb geprobeerd handmatig te downloaden, maar MS heeft dus vrolijk allen NT/2k/98/95 onderdelen van de browserdownload gewist, en setup geeft een error)

Natuurlijk niet te flauw, en gaan neuzen in search engines... ftp search natuurlijk mijn grote vriend, vond verbazend weining, en al helemaal niet in het nederlands (!)
zelfs www.oldversion.com heeft hem niet, maar wèl oudere versies...

zoeken, zoeken, en het na 3 uur opgegeven, ik weet het niet meer... Kan iemand helpen een nederlandse MSIE 5.5 te vinden? want ik heb geen oude schijfjes waar hij op staat, en mijn kennis stelt het toch wel op prijs als ze met een redelijk recente versie van MSIE/de shell kan werken...

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
IE 5.01: http://www.microsoft.com/...6273bd66e3&DisplayLang=nl

En probeer anders http://www.mozilla.org : nette&up2date browser met pop-up blocker

Edit: nog een linkje voor 5.5, http://www.download.windo.../ie55/x86/EN/ie5setup.exe
(via tweakers.net search)

[ Voor 31% gewijzigd door 3dfx op 23-02-2004 00:24 ]

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
idd, een HELE nette browser :-P

Aurë Entuluva!

Verwijderd

^^^i'm with stupids.

of je doet ff een graai in de computerbladen-cdrom's bak...

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08 16:58

immetjes

HIER is BERN-E

Hij vraagt toch om een nederlandse versie?

Idd, een oude CD daar staat ie wel op.
Ct Magazine CD10 van 2001 b.v. Als ik alles in de directory met "IE" ervoor selecteer kom ik op 37.7MB. Die grootte accepteerd m'n mailbox niet en m'n homepage ook niet.

[ Voor 72% gewijzigd door immetjes op 23-02-2004 00:49 . Reden: idd, Oude CD gevonden ]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ruward schreef op 23 februari 2004 @ 00:27:
Hij vraagt toch om een nederlandse versie?
Tja, sommige mensen zijn veeleisend...de link die ik gaf naar 5.01 is NL, maar NL versie van 5.5 zal 'ie van 1 of ander ISP-/PC blad cd'tje moeten halen ben ik bang.

[ Voor 5% gewijzigd door 3dfx op 23-02-2004 00:42 . Reden: minder lomp ]

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 12:02

Nietzman

Woei!

Voor oude systemen zou ik voor K-meleon gaan, een zeer lichtgewicht Gecko browsertje. Ik weet alleen niet zeker of er een NL languagepack voor is.

http://browsers.evolt.org/ is trouwens je vriend in dit soort zoektochten. :)
Een Nederlandse... Ik heb niets gezegd... :P

[ Voor 37% gewijzigd door Nietzman op 23-02-2004 00:42 ]

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08 16:58

immetjes

HIER is BERN-E

Nou, 10 min. zoeken dan:

http://www.computerdokter.nl/files/02/IE55NLFull.zip

hèhè. Wel 76MB. Breedband? :z

[ Voor 14% gewijzigd door immetjes op 23-02-2004 01:06 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je kunt ook gewoon de tekst onder de icoontjes uitzetten, dan zie je niet dat het Engels is. :P

Maar serieus: wat maakt het uit? Het enige verschil is dat "favorieten" "favorites" heet.

Ik zou K-meleon er ook maar op zetten, als back-up browser voor als een pagina niet werkt, of MSIE weer eens om zeep is geholpen door [whatever].

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• wolfbeast
JA! Bedankt allemaal -- ik moest blijkbaar toch eens wat tips krijgen hioe ik dan beter kan googlen, want de termen die ik ingaf kreeg ik dus niks nakkes nada in.
enneh.. de eerste reacties, ja IE5.5 engels, da's niet zo'n problem, die had ik óók zo te pakken. 8)
(kja ik heb breedband, need, ik heb geen nederlandse computerbladen, koop ze nooit, ik draai toch zelf alles in het Engels, maarja, die kennis kent geen Engels, wil alles Nederlands hebben... ) |:(
Andere browsers ben ik het óók mee eens, maar wederom: wil MS spul, en nederlands, en moet kunnen online banken wat alleen maar gaat met MSIE .. :P enzovoorts je kent het wel

Maareh !! Bedankt nogmaals, de link naar computerdoktor.nl was prima! _/-\o_

• wolfbeast
Johnny schreef op 23 februari 2004 @ 01:15:
Je kunt ook gewoon de tekst onder de icoontjes uitzetten, dan zie je niet dat het Engels is. :P

Maar serieus: wat maakt het uit? Het enige verschil is dat "favorieten" "favorites" heet.
verschil is ook dat een nederlandse windows met een engelse MSIE, ook de "geintegreerde" systeembestanden engels worden.. dus overal berichten in het engels, enz. enz. -- om nog maar niet te beginnen over taalconflicten binnen programma's (punten en komma's, bijvoorbeeld)

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 20:24

Tuinhark

Retro

Als het goed is kun je een talenpack voor IE5/6 downloaden. Daarmee kun je je engelse IE nederlands laten praten (alle dialogen etc worden NL), maar omgekeerd kan ook. Ben er nog niet achter in welke gevallen het niet werkt. :?

:Y)

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
dat is 5.0 Engels, recordpoging mislukt ;)
When a version of Internet Explorer enters the Extended Support phase, this means the browser version will no longer be available to download, but will continue to receive no-charge security updates until the end of the Extended Support period.

For Internet Explorer 5.5 SP2, the end of the no-charge support period is December 31, 2003. Security updates will continue to be available to current Internet Explorer 5.5 SP2 users until the end of this no-charge support period.
http://www.microsoft.com/...support/ie55exsupport.asp

[ Voor 57% gewijzigd door SWINX op 23-02-2004 18:18 ]

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Pagina: 1