Toon posts:

linksys wireless modem router verbinden met een edimax ap

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus die twee apparaten,en nu wil ik die 2 laten communiceren met elkaar.De linksys router is al ingesteld want ik heb al een draadloos netwerk thuis.Nu wil ik de edimax AP boven neer zetten voor een betere verbinding op de slaapkamers.Maar ik krijg de acces point niet ingesteld.Ik krijg wel verbinding met de acces point alleen.Maar ik kom dan niet op internet.Ik heb in mijn laptop(acer travelmate 803lci) intel pro wireless 802.11b kaart zitten en in mijn pc een lynksys wmp11 kaart.Mijn acces point en router zijn ook 11mbit.Ik hoop dat iemand mijn kan helpen want ik heb al gezocht in de forum maar ik zie zoveel info dat ik het niet meer weet waar ik moet kijken.

Dank u

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 23:58:
[...]
ik zie zoveel info dat ik het niet meer weet waar ik moet kijken.
En ik zie zo weinig info dat ik niet weet waar ik moet beginnen 8)7 .
Hoe heb je het AP en het modem ingesteld. Denk hierbij aan:
- SSID
- ip-adres
- subnetmask

Het subnetmask moet hetzelfde zijn, ip adressen moeten in dezelfde range liggen en het SSID moet exact hetzelfde zijn. Meestal kan je op AP's ook nog aangeven welke MAC-adressen toegang hebben tot het apparaat, dus misschien moet je je modem daar nog even aan toevoegen. Let er ook op dat als op het ene apparaat je WEP-encryptie aanstaat, dit ook op de andere moet!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 13:47 ]