[xp] Boot niet zonder andere hd

Pagina: 1
Acties:

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:15
hai beste mensen,

mijn probleempje: Ik heb afgelopen week linux geinstalled(knoppix 3.3) op een andere hd die ik nog had liggen, die heb ik nu als swap, gewoon in zo'n bracket die je in je pc kan doen, en aanzetten...

als ik met die swap aan dan opstart, dan krijg ik de LILO bootloader(rood schermpie) met me hd's waar ik dan kan kiezen waar ik mee wil booten, ik kan gewoon beide OS opstarten

maar als ik zonder mijn swap opstart, dan duurt het detecteren van me hd nog steeds lang, maar dat ff terzijde. als ie dan klaar is met het memory tellen en hd detecteren, dan gaat ie naar dat volgende scherm, waar ie dan zou moeten opstarten.
maar ik krijg hier allemaal 01 01 01 01 achter elkaar, stuk of 9 regels, dan hangt ie vast :(

wat ik geprobeerd heb om het op te lossen:
1) linux erafgegooid, dan /fix mbr gedaan, toen deed ie het wel
2) de search gebruikt, nix gevonden

nu is het logisch dat ie die bootloader probeerd te laden, maar kan die nie vinden...
hoe start ik nu op zonder deze swap...

alvast bedankt

ps. ik zat nog te twijfelen of het in WOS of NWOS meost, toch maar WOS, alst fout is, verplaats het maar....

Twitch: Phyloni1

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 19:44
Je kunt denk ik het beste om XOSL(o.i.d.) op de interne harde schijf te zetten.(in MBR). Als je de swap erin doet kun je via, je interne harde schijf XOSL>linux opstarten.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• enira
en hoe doe ik dit? ik heb gezocht in de search, maar die site van hun is down dus jah....

ik heb er hier nog een hd liggen, die het dus ook nie doet.... voor mij part mag die ene hd waar linux opstaat helemaal leeg, en dan dat ik em er strax wel gewoon weer erop kan zetten, en beide hd's kan gebruiken. want op die andere hd(NIET die van linux) staan documenten van school, die ik na de carnavalsvakantie weer moet hebben....

iemand enig id hoe ik dit het slimst aan kan pakken?

• enira
niemand? 8)7

Verwijderd

Normaal is het toch in orde na een fix /mbr ? Wat is dan het probleem? Formatteer desnoods even die schijf apart in een andere bak, of boot van je windows CD en formatteer vanuit daar je andere schijf als je niet over bvb partitiion magic of drive image beschikt

• enira
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 18:38:
Normaal is het toch in orde na een fix /mbr ? Wat is dan het probleem? Formatteer desnoods even die schijf apart in een andere bak, of boot van je windows CD en formatteer vanuit daar je andere schijf als je niet over bvb partitiion magic of drive image beschikt
het probleem is dus, dat wij met school voor project met linux bezig moeten zijn, en geinstalleerd moeten hebben op onze swapdrive, en ik wil mijn andere swap ook nog kunnen gebruiken, want daar staat de data van school op, presentaties enzow....

en zoals al gezegt doet die bootloader site het niet.... iemand alternatief...?

Verwijderd

doe dan een install van linux zonder bootloader en laat hem de disketten aanmaken

• enira
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 21:14:
doe dan een install van linux zonder bootloader en laat hem de disketten aanmaken
je bedoelt zo'n rescuedisk? die heb ik al gemaakt.....

hoe gaat dat dan in zijn werk onder linux?

Verwijderd

Nee, je kan normaal ook je bootloader op diskette laten zetten tijdens de installatie. Dan word je MBR nit overschreven, en moet je gewoon van diskette booten als je in linux wilt.
Pagina: 1