voeding problemen

Pagina: 1
Acties:

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Computer.

Asus p3bf
p3 450
maxtor 60 gig 7200rpm

voeding 250 watt noname
voeding antec 350 watt

Met de noname voeding loopt de computer vast. Beeld bevriest. Waarschijnlijk videokaart probleem door te weinig power.

Nu een Antec 350 watt erin gezet. Deze komt uit een computer 1700xp 4 harde schijven altijd goed gedraaid.

Als deze in de p3 450 zit wil de harde schijf niet opstarten. Deze maakt 3 keer een soort van piep opstart geluid en daarna gaat de computer uit. De lampjes blijven daarna knipperen. Hardeschijf en power lampje.
Met de noname voeding start alles wel op maar na een tijdje dus een vastloper bij veel beeldveranderingen. Flash dingetjes en film.

Wie weet hier een oplossing voor.

I'll be back

Verwijderd

wat heb je allemaal nog meer geprobeert?
Kaal booten?
meer zelf onderzoek en resultaten zouden wel handig zijn.

• herminator
  • Niet online
Dat is het hele probleem. Die harde schijf heeft zelfs in mijn 1700xp bak gezeten met die antec voeding. In die oude bak werkt ie opeens niet meer. Kaal booten gaat met beide voedingen prima. Maar zodra die schijf aan de icm met die antec wordt opgestart gaat het fout. Icm met die noname voeding slaat het beeld vast in windows.
Geheugen is het niet. Met elk bankje apart blijft het vastlopen met die noname.
2 jaar geleden was het mijn oude computer die nooit problemen heeft gegeven. Daarna heeft er een tijd linux op gezeten, nu weer windows.

De hardware met de noname is dus in principe allemaal hetzelfde afgezien van de harde schijf. Ook deze heb ik gewisseld gehad met een 40 gig ibm. Ook hier die freezes. Maar afgezien daarvan werkt de antec voeding niet goed met de 60 gig maxtor. In mijn andere systeem heeft het wel gewerkt.

I'll be back

• herminator
  • Niet online
Ik heb in de bios gekeken. Het volt overzicht van de antec ziet er normaal uit. de 12 volt lijn staat iets boven de 12. Zou die voeding dan toch gaar gegaan zijn tijdens de wissel? Ik heb ook een andere ide kabel geprobeerd. Zonder ide kabel wil de hd ook niet opspinnen. Wat ik ook probeer zodra die hd aan de voeding zit gaat het fout. Als ik die noname er weer op zet start ie gewoon weer op.

I'll be back