Met Partition Magic 8.0 onder Windows ME geprobeert een 20 GB NTFS schijf te resizen, maar halverwege liep PM vast en met taskmanager er uit gegooit, daarna was de partitie onder Windows 2003 niet meer als een schijf te zien maar als ongeformateerde partitie. Hoe kan ik Windows de schijf weer laten zien en de data die er nog steeds op staat weer kan gebruiken?
Verwijderd
Kijk even met het partition info program van Partition Magic of het filesystem nog NTFS(07) is, of dat het het tijdelijke PQRP(3C) is.
Als het laatste het geval is moet je met PtEdit32.exe het filesystem terugzetten van 3C naar 07 van die partitie.
Als het laatste het geval is moet je met PtEdit32.exe het filesystem terugzetten van 3C naar 07 van die partitie.
Dit is meer iets voor Opslagmedia & I/O Controllers
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik vrees het ergste. Ik heb eenzelfde probleem gehad. PM kapte halverwege het moven van een partitie met iets van "error reading x, operation aborted" Niet dat dan even het al gemovede deel wordt teruggezet... nee, je blijft gewoon achter met ee half verplaatste partitie en ik er heel wat recovery tools op los gelaten, maar geen een wist er nog iets van te maken.
NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty
Verwijderd
Mijn ervaring is de volgende:
PM werkt meestal goed, in 99% van de gevallen. Ik heb het al -tig keer gebruikt, zonder problemen, behalve 1x... maar áls het fout gaat, dan ben je ook echt alles kwijt op de betrokken partities.
PM werkt meestal goed, in 99% van de gevallen. Ik heb het al -tig keer gebruikt, zonder problemen, behalve 1x... maar áls het fout gaat, dan ben je ook echt alles kwijt op de betrokken partities.
Als je mazzel hebt, heb je succes met datarecoverytooltjes. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Hoe krijg ik verloren gaande data terug?". Daar staat echt al het mogelijke in, meer kunnen we niet voor je doen.
Trouwens, hopelijk leer je hiervan dat software nooit feilloos is en dat je voortaan backups moet maken van de allerbelangrijkste bestanden eer je met PartitionMagic aan de slag ga. En voor het geld waarvan je PM8 had gekocht, had je imo beter een tweede HDD erbij kunnen nemen.
Trouwens, hopelijk leer je hiervan dat software nooit feilloos is en dat je voortaan backups moet maken van de allerbelangrijkste bestanden eer je met PartitionMagic aan de slag ga. En voor het geld waarvan je PM8 had gekocht, had je imo beter een tweede HDD erbij kunnen nemen.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()