Muis blijft na een tijdje hangen

Pagina: 1
Acties:

• Htbaa
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-04 14:53
Hoi, ik zit met een zeer irritant probleem. Zodra ik mijn PC start doet soms de muis het niet meer. Doet deze het wel dan gaat de muis al vrij snel erg vreemd doen.

Hij beweegt schokkerig over het scherm en blijft hangen. Na verloop van tijd doet deze dus helemaal niets meer. Het gebeurd soms ook met het toetsenbord. De lampjes blijven wel branden maar deze doet dus niets meer. Bij de muis komt het het vaakst voor, continu dus.

Ik weet zeker dat het niet aan het besturings systeem ligt want zowel in Windows ME als in BeOS doet deze hetzelfde. Toetsenbord en muis hebben beide een PS/2 aansluiting.

Ik heb een paar keer een virus scan gedaan, maar de pc was verder schoon. Is de muis nu gewoon af, is er iets mis met de PS/2 poorten of ligt het probleem ergens anders?

Verwijderd

heb je al een andere muis geprobeerd? lijkt me toch wel handig dat te vermelden

Verwijderd

heb je mischien een usb muis om te testen, of een andere ps/2 muis.
als het met usb wel goed werkt dan denk ik toch dat het probleem in je ps/2 poort zit.
wat mischien dan helpt is een bios flash.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38
Van welk merk is je muis (en toetsenbord) en welk type?

van het keybord komt me zeer bekend voor. Ik heb dat namelijk ook met mijn Silitek SK-2500 (door meerdere merken is dit moederbord uitgegeven; Trust bijvoorbeeld.). Hier op GoT werd geopperd dat het een fabricagefout was.

Als het op je muis aankomt kan ik je helaas niet verder helpen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Htbaa
De muis is een Microsoft IntelliMouse. Deze heeft altijd goed gewerkt. Het toetsenbord is een... Merkloos ding :p.

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-05 23:36
wat meer gegevens zo inderdaad wel fijn zijn. Je zou inderdaad even een ander muis kunnen proberen, dan weet je gelijk of je PS/2 poort nog goed is. Wat je ook kandoen is even sjorren aan de PS/2 kabel van je muis. Heb wel eens meegemaakt dat hier een kabelbreuk in zat waardoor de muis echt zwaar begon te flippen.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38
Ziet je keybord er soms zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~quake99/images/sk-2500.jpg
Da's dus een Silitek SK-2500 maar ook Trust heeft dit keybord onder eigen naam verkocht :+

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Htbaa
Ik heb nog geen andere muis kunnen proberen. Maar een kabelbreuk lijkt me niet van toepassing want zodra je een PS/2 muis loskoppeld en er dan weer aan zet mag je de pc opnieuw opstarten. En bij mij stottert de muis eerst voordat deze ermee ophoud.
NitroX infinity schreef op 22 februari 2004 @ 22:44:
Ziet je keybord er soms zo uit:
[afbeelding]
Da's dus een Silitek SK-2500 maar ook Trust heeft dit keybord onder eigen naam verkocht :+
Nee. Dit is een enorm standaard ding.

[ Voor 43% gewijzigd door Htbaa op 22-02-2004 22:46 ]

• Htbaa
Sorry voor de dubbele post maar kan niemand me meer helpen?

Verwijderd

Htbaa schreef op 22 februari 2004 @ 22:45:
Ik heb nog geen andere muis kunnen proberen. .
Probeer eerst een andere muis dan... dit schiet toch niet op?

• Htbaa
Ik heb de muis op de pc van mijn broer geprobeerd en hier dus hetzelfde. Dus dat wordt de muis vervangen :).
Pagina: 1