Ik heb op mijn pc met daarin een AMD Athlon64 3000+ processor Mandrake Linux 9.2 AMD64 geïnstalleerd. Dit werkt allemaal goed. Alleen dual monitor wil niet werken. Ik heb een Leadtek A250LE Geforce4 Ti4200 128MB videokaart, deze is dual head.
In de shell krijg ik alles in clone view, maar zodra ik X start dan krijg ik alleen op mijn primaire monitor beeld.
In de handleiding van de NVIDIA driver staat hoe je een dual monitor configuratie op moet zetten. Ik heb alle stappen uitgevoerd, maar het werkt nog steeds niet. Het is wel zo dat bij sommige instellingen het Nvidia startuplogo maar half verschijnt, dus er is wel ingesteld dat het een dual monitor setup is. Maar vervolgens komt het KDE laadscherm gewoon centered op de linker monitor.
Een stuk uit mijn XF86Config-4:
Dit werkt niet goed en een kijkje in /var/log/XFree86.0.log levert op dat de MetaModes te groot zijn voor het Virtuele scherm.
Ik dus in Section "Screen" in de subsections sleutelen:
Dan krijg ik dus het logo half in beeld en daarna kde op de linker monitor.
Ik heb overal zitten zoeken, maar ik kom er echt niet uit. Dus wie kan mij helpen?
In de shell krijg ik alles in clone view, maar zodra ik X start dan krijg ik alleen op mijn primaire monitor beeld.
In de handleiding van de NVIDIA driver staat hoe je een dual monitor configuratie op moet zetten. Ik heb alle stappen uitgevoerd, maar het werkt nog steeds niet. Het is wel zo dat bij sommige instellingen het Nvidia startuplogo maar half verschijnt, dus er is wel ingesteld dat het een dual monitor setup is. Maar vervolgens komt het KDE laadscherm gewoon centered op de linker monitor.
Een stuk uit mijn XF86Config-4:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Section "Device"
Identifier "device1"
VendorName "NVidia"
BoardName "NVIDIA GeForce4 (generic)"
Driver "nvidia"
Option "DPMS"
Option "TwinView" "1"
Option "SecondMonitorHorizSync" "30.0-66.0"
Option "SecondMonitorVertRefresh" "50-110"
Option "MetaModes" "1024x768, 1024x768"
Option "TwinViewOrientation" "RightOf"
Option "ConnectedMonitor" "CRT, CRT"
EndSection |
Dit werkt niet goed en een kijkje in /var/log/XFree86.0.log levert op dat de MetaModes te groot zijn voor het Virtuele scherm.
Ik dus in Section "Screen" in de subsections sleutelen:
code:
1
2
3
4
| Subsection "Display"
Depth 24
Virtual 2048 768
EndSubsection |
Dan krijg ik dus het logo half in beeld en daarna kde op de linker monitor.
Ik heb overal zitten zoeken, maar ik kom er echt niet uit. Dus wie kan mij helpen?
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.