[Mandrake] Twinview problemen

Pagina: 1
Acties:

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 18:12
Ik heb op mijn pc met daarin een AMD Athlon64 3000+ processor Mandrake Linux 9.2 AMD64 geïnstalleerd. Dit werkt allemaal goed. Alleen dual monitor wil niet werken. Ik heb een Leadtek A250LE Geforce4 Ti4200 128MB videokaart, deze is dual head.
In de shell krijg ik alles in clone view, maar zodra ik X start dan krijg ik alleen op mijn primaire monitor beeld.

In de handleiding van de NVIDIA driver staat hoe je een dual monitor configuratie op moet zetten. Ik heb alle stappen uitgevoerd, maar het werkt nog steeds niet. Het is wel zo dat bij sommige instellingen het Nvidia startuplogo maar half verschijnt, dus er is wel ingesteld dat het een dual monitor setup is. Maar vervolgens komt het KDE laadscherm gewoon centered op de linker monitor.

Een stuk uit mijn XF86Config-4:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Section "Device"
    Identifier "device1"
    VendorName "NVidia"
    BoardName "NVIDIA GeForce4 (generic)"
    Driver "nvidia"
    Option "DPMS"
    Option "TwinView" "1"
    Option "SecondMonitorHorizSync" "30.0-66.0"
    Option "SecondMonitorVertRefresh" "50-110"
    Option "MetaModes" "1024x768, 1024x768"
    Option "TwinViewOrientation" "RightOf"
    Option "ConnectedMonitor" "CRT, CRT"
EndSection

Dit werkt niet goed en een kijkje in /var/log/XFree86.0.log levert op dat de MetaModes te groot zijn voor het Virtuele scherm.

Ik dus in Section "Screen" in de subsections sleutelen:

code:
1
2
3
4
Subsection "Display"
    Depth 24
    Virtual 2048 768
EndSubsection

Dan krijg ik dus het logo half in beeld en daarna kde op de linker monitor.

Ik heb overal zitten zoeken, maar ik kom er echt niet uit. Dus wie kan mij helpen? :P

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:03
Staat er in de /var/log/XFree86.0.log nu dan nog iets interessants? Want het lijkt er op dat het tweede scherm gewoon niet ingeschakeld wordt - waarom niet zal ws. wel in de log staan.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 18:12
Er staat idd het een en ander:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
(II) NVIDIA(0): Not using default mode "1024x768" (bad mode clock/interlace/doub
lescan)
(II) NVIDIA(0): Not using default mode "512x384" (bad mode clock/interlace/doubl
escan)
(II) NVIDIA(0): Not using default mode "1024x768" (hsync out of range)
(II) NVIDIA(0): Not using default mode "512x384" (hsync out of range)
(II) NVIDIA(0): Not using default mode "1152x864" (height too large for virtual
size)
(II) NVIDIA(0): Not using default mode "576x432" (hsync out of range)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Dat wijst op een verkeerde Horizontale sync waarde lijkt mij.

Ik zou je boekje van je monitor erbij pakken, of als je die niet hebt de gegevens op het internet opzoeken aan de hand van het typenummer en model enzo.

Ik draai zelf ook Dual screen en das idd erg makkelijk werken, maar de kde/gnome inlog schermen pikken inderdaad je primary screen om op te centreren.
Dat halve Nvidia logo wijst er iig al op dat de driver het oppikt en je kaart in dual view probeerd te werken.

Nogmaals het lijkt er nu op ergens bij je monitor settings van je tweede scherm mis te gaan dus zoek dat nog even op en speel met die 2e monitor Hsync rate.
(Btw, niet spelen als in ongefundeerd gokken he, dat kan je monitor letterlijk verklooien....) !!