[Win2k] NTdetect is mislukt

Pagina: 1
Acties:

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
als ik mijn computer probeer op te starten dan zegt hij ntdetect is mislukt, en gaat vervolgens niet verder. Ik heb hier op het forum niks kunnen vinden en op de microsoft site ook niet. het probleem is namelijk dat ik van mijn win2000 cd niet kan booten, wel van mijn win98 cd

maar om de boot te fixen moet je van de win200cd booten, en dan tijdens het setup proces op r drukken om de repair console te starten. hier loop ik dus vast.

weet iemand hoe ik de boot files kan fixen zonder de hele computer opnieuw te hoeven installeren?

ik heb de bestanden boot.ini, ntdetect.com en ntldr al vervangen en weer op +s +h +r gezet, maar dan krijg ik dezelfde fout....

Verwijderd

Als je van je Windows 2000 Cd niet kunt booten is het een (slechte) kopie.

Leen van iemand een CD die wèl wil booten, doe een repair van je boot-environment, en klaar. Je kunt ook de boot-floppen aanmaken door het volgende te tikken als je je Cd in je CD-rom speler heb zitten:

<driver letter>:\i386\winnt.exe /ox

Boot van deze floppen, en je moet dezelfde keuzes krijgen als met de CD-rom.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:12
Een windows 2000 cd kun je gewoon van booten hoor.

• pianoman
bootfloppy's geven ook de hele tijd error's bij het opstarten -txtsetup.sif (of zo) is beschadigd en dan gaat ie ook niet verder, heb al heel veel schijfjes geprobeerd....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 22:03:
Als je van je Windows 2000 Cd niet kunt booten is het een (slechte) kopie.

Leen van iemand een CD die wèl wil booten, doe een repair van je boot-environment, en klaar. Je kunt ook de boot-floppen aanmaken door het volgende te tikken als je je Cd in je CD-rom speler heb zitten:

<driver letter>:\i386\winnt.exe /ox

Boot van deze floppen, en je moet dezelfde keuzes krijgen als met de CD-rom.
Ja maat uw commando en parameterkes kloppen wel nie hé, wat gij geeft is voor Windows NT4.
Bij Windows 2000 is het gewoon MAKEBT32.exe en MAKEBOOT.exe

• pianoman
hmm heb de bootfloppys gebruikt en fixboot gedaan, nou is mijn hele schijf gevuld met troep (random tekens, geen directory's etc.)

Verwijderd

Ik heb hier ook nog een Win2K upgrade CD liggen daarmee kan je zonder een serial in te hoeven te tikken zo van win 98 of van winME upgraden naar win200 pro maar dat is dan ook het enige wat ermee kan, de CD is echt niet Bootable.

Dus mensen trek niet te snel je conclusies.

Verwijderd

fixboot herschrijft niet je bootfiles, maar je bootsector.
In je bootsector staat ook waar je MFT of FAT (index voor het vinden van bestanden) start.
Als die beschadigd is zou ik wat tools van DIYDataRecovery.nl aanraden, DiskPatch, of iRecover in die volgorde.

De preciese melding van de NTDetect foutmelding zou meer kunnen zeggen over het probleem wat je daarvor had.
Pagina: 1